Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

4 powody, dla których warto założyć sklep internetowy

Liczba sklepów internetowych w Polsce wciąż rośnie. Dla wielu biznesów możliwość sprzedaży produktów online stała się w okresie pandemii jedyną możliwość osiągania przychodów. Niektóre firmy dopiero w tym czasie zajęły się tworzeniem sklepu internetowego. Sprawdź 4 powody, dla których warto zacząć sprzedawać online.

Sklepy WWW rosną w siłę

Według danych Bisnode Polska na koniec czerwca 2019 roku liczba polskich sklepów w sieci wynosiła 31,7 tys., co daje wzrost rok do roku o 2,8 tys. Nie oznacza to jednak, że sprzedaż online jest w każdym przypadku gwarancją sukcesu. We wspomnianym okresie Polacy zarejestrowali 5013 sklepów WWW, ale jednocześnie wykreślono 2224 takich biznesów. Oto argumenty, które przemawiają na rzecz uruchomienia sprzedaży online:

  1. Niski próg wejścia na rynek – prowadzenie tradycyjnego sklepu wymaga wynajęcia nieruchomości i płacenia czynszu. W przypadku galerii handlowych może to być koszt nawet wielu tysięcy złotych miesięcznie. Tymczasem założenie sklepu WWW nie wymaga takich nakładów finansowych. Wiele biznesów działających online zaczyna się w mieszkaniu czy w domu, a miejscem magazynowania sprzedawanych przedmiotów jest piwnica. Dopiero kiedy interes zacznie się rozwijać i przynosić przychody, prowadzący często decydują się na wynajem lokalu. Żeby założyć e‑sklep internetowy, nie potrzebujesz wysokiego budżetu. Możesz skorzystać z modelu SaaS i płacić miesięczny abonament. Dzięki temu rozwiązaniu sprawdzisz, czy odnajdziesz się w prowadzeniu działalności w sieci. Otrzymasz do dyspozycji gotowy sklep, który będziesz musiał wypełnić m.in. danymi i informacjami o produktach. Możesz obsługiwać go bez specjalistycznej wiedzy. Jeśli jednak nie osiągniesz zadowalających wyników sprzedaży, to po umownym okresie możesz po prostu zrezygnować.
  2. Sprzedaż online bije rekordy – z raportu Statista Digital Market Outlook wynika, że w 2019 roku sprzedaż online w Polsce mogła sięgnąć nawet 50 mld złotych, natomiast na 2020 rok prognoza sugeruje 70 mld przychodów. To byłby znakomity wynik, ale biorąc pod uwagę obecną sytuację, trudno ocenić, jak ten rok się skończy. Sprzedaż niektórych produktów poszybowała w górę. Według danych Ceneo w czasie pandemii o blisko 9 tys. proc. wzrosło zainteresowanie termometrami elektronicznymi dla dzieci, o 640 proc. zamrażarkami, a o 639 proc. hantlami. Wiele osób w tym czasie po raz pierwszy kupiło coś przez internet.
  3. Coraz więcej Polaków kupuje online – z badania przeprowadzonego w 2019 roku „E‑commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że rośnie procent internautów, którzy kupują w sieci – wynosi on 62 proc. Zakupy online robią nie tylko ludzie młodzi. Wzrost zainteresowania e-zakupami widoczny jest także wśród seniorów. Ze wspomnianego badania wynika, że osoby 50+ stanowią już 26 proc. kupujących online, co oznacza wzrost o 14 p.p. rok do roku. Wszystkie badania analityków wskazują na to, że odsetek internautów kupujących w sieci będzie rosnąć.
  4. Łatwa mierzalność prowadzonych działań marketingowych – ogromnym plusem marketingu w sieci jest stosunkowo niski koszt i możliwość łatwej oceny wyników. Możesz skorzystać np. z reklam w ramach Google Ads i Facebook Ads – wpłacając niewielką kwotę, ocenisz, czy taka forma promocji przynosi sprzedaż. Podobnie wygląda to w przypadku reklam w porównywarkach cen czy e-mail marketingu. Nie musisz od razu wykładać bardzo dużej sumy na działania marketingowe. Jeśli posiadasz niewielki budżet, możesz rozbudowywać je krok po kroku. Pamiętaj, że dla wielu osób prowadzenie sklepu WWW jest dodatkowym zajęciem, którym zajmują się po pracy. Ty również możesz tak działać, a być może po czasie okaże się, że stanie się to podstawowym źródłem twojego utrzymania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *