in

Brand24 znacznie zwiększył powtarzalne przychody

Brand24

O 21 proc. rok do roku wzrosły powtarzalne miesięczne przychody (MRR) Brand24 na koniec czwartego kwartału 2021 r. To jeden z efektów wprowadzenia przez firmę nowej polityki cenowej.

Globalny dostawca usług do monitorowania mediów internetowych – giełdowy Brand24 – zaliczył solidną końcówkę roku, zwiększając kluczowe mierniki wzrostu biznesu. MRR spółki, zwiększył się o ponad jedną piątą w stosunku do końca 2020 r., sięgając kwoty 1,4 mln zł. Powtarzalny przychód miesięczny wzrósł też w ujęciu kwartał do kwartału – o 6 proc. Jednocześnie spółka odnotowała 4-proc. progres w stosunku do końca września 2021 r. jeśli chodzi o ARPU – czyli średni przychód operacyjny przypadający na jednego użytkownika.

Dotychczas raportowaliśmy co kwartał dane dotyczące liczby klientów. Uznaliśmy jednak, że informacje dotyczące powtarzalnych przychodów będą lepiej oddawały naszą bieżącą sytuację i perspektywy. Szczególnie, że dość rewolucyjnie zmieniliśmy nasze podejście do polityki cenowej oraz że efekty są tak znaczące, wręcz historycznie rekordowe – mówi Michał Sadowski, prezes Brand24. – W ostatnich miesiącach zmieniliśmy plany cenowe dla nowych klientów – tak, aby zachęcić ich do przejścia na wyższe pakiety z dłuższym okresem obowiązywania. Poprawia to retencję klientów i ARPU, a przez to MRR – wyjaśnia Michał Sadowski.

Spółki zweryfikowała jednocześnie rabaty dla pozyskanych wcześniej użytkowników. W efekcie, mimo że część klientów zrezygnowała z usługi, miesięczny powtarzalny przychód (MRR) wzrósł.

Dotychczasowe efekty zmian w cenniku są bardzo obiecujące, dlatego w pierwszym kwartale tego roku planujemy kontynuację tych działań i podniesienie cen dla klientów korzystających już z naszych usług. To powinno wymiernie przełożyć się na uzyskiwane przez nas przychody już w pierwszych miesiącach nowego roku – zapowiada Michał Sadowski.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Marketing internetowy

Marketing usług – jak sprzedać to, czego nie da się dotknąć?

Instagram dla firm

Instagram rozszerza funkcję remiksowania filmów