McDonald’s nie chciał, ale inni chętnie przyjęli oświadczyny. Burger King znalazł czterech partnerów, którzy z radością przystali na koncept stworzenia wspólnego „Burgera Pokoju”.
Tam, gdzie gigant zobaczył zagrożenie swojej pozycji, mniejsi gracze na rynku fast foodów dostrzegli swoją szansę. Chęć wzięcia udziału w akcji zgłosiło Burger Kingowi kilka lokalnych amerykańskich sieci, w tym Denny’s, Wayback Burger, Krystal i Giraffa’s, które zostały jej oficjalnymi partnerami. Idea pozostaje taka sama – w Dniu Pokoju 21 września zadebiutuje Burger Pokoju, złożony ze składników charakterystycznych dla każdej z restauracji.
Kanapki zostaną zapakowane w błękitne pudełka z pacyfką i będą dystrybuowane w specjalnej, tymczasowej restauracji stworzonej z tej okazji.
Burger King wystosował oficjalny list otwarty w tej sprawie (również do wiadomości McDonald’s):
We have a #SteamyProposal for @BurgerKing. A new way to #SettleTheBeef for #PeaceDay. Accept, your royal Burger-ness? pic.twitter.com/ZhppAGsKqC
— Krystal (@Krystal) sierpień 26, 2015
.@BurgerKing, we won’t leave you hanging. #McWhopper #WhipleWhiple #SettleTheBeef pic.twitter.com/wCFiYuGOPO
— Wayback Burgers (@waybackburgers) sierpień 26, 2015
Hey @BurgerKing, let’s settle this Brazilian style. #PeaceDay #McWhopperProposal pic.twitter.com/gKpAsIIjhV
— Giraffas USA (@GiraffasUSA) sierpień 27, 2015
hey @burgerking how about a Slampper© or a Whammper© or a Whoppaslamus-rex© or something? pic.twitter.com/zWHXfgIPYV
— Denny’s (@DennysDiner) sierpień 27, 2015
Wszystkie wspomniane sieci serwują bardzo różne burgery (np. te z Krystal są kwadratowe), więc piątka partnerów musi być bardzo kreatywna, żeby doprowadzić do zgody również na tym polu. Niezależnie od efektów, tym ruchem cztery lokalne sieciówki zyskały ogólnoświatowy rozgłos, a McDonald’s został postawiony pod ścianą. Żeby zatrzeć złe wrażenie, musi zainicjować akcję, która przebije pomysł konkurencji.