Przedstawiamy kolejnych laureatów nagród Cannes Lions 2015, tym razem w kategorii BRANDED CONTENT AND ENTERTAINMENT. Oto kampanie reklamowe, które zdobyły złoto.
- Ntt Docomo: 3-second Cooking “Shrimp Frying Cannon” & “Super Fried Dumpling”
- Agencja: Agencja Tokyu, Ntt
- Temat: Wbrew pozorom reklama nie sprzedaje ani krewetek ani sprzętów kulinarnych ale…usługi firmy dostarczającej szybki internet. Chciałoby się powiedzieć, tak szybki, jak maszyna, która w trzy minuty usmaży krewetki lub przyrządzi japońskie pierożki.
- Media Markt: Rabbit Race
- Agencja: Ogilvy Germany
- Temat: Media Markt przy współpracy z Ogilvy Germany zorganizowało nietuzinkową akcję wielkanocną – wyścig królików. Zanim jednak do niego doszło, gryzonie czekało 3 miesiące “ciężkiej” pracy nad uzyskaniem jak najlepszej kondycji oraz wyników.
- Vangardist Magazine: The Hiv+ Issue
- Agencja: Saatchi & Saatchi Switzerland
- Temat: Jeden z największych magazynów wydawanych w krajach niemieckojęzycznych postanowił przypomnieć o problemie HIV drukując jeden z numerów przy użyciu atramentu zmieszanego z krwią osób zarażonych wirusem. Całe wydanie było poświęcone HIV oraz osobom, które wzięły udział w akcji.
- John Lewis Partnership: Monty’s Christmas
- Agencja: Adam&eveddb
- Temat: Bożonarodzeniowa kampania jednej z największych sieci domów towarowych w Wielkiej Brytanii z przesłodkim pingwinem w roli głównej.
- Nike: House of Mamba
- Agencja: Akqa, Akqa
- Temat: Szeroko zakrojona akcja firmy Nike w Chinach promująca koszykówkę. W jej ramach utworzono akademię gry prowadzoną przez gwiazdę NBA Kobe Bryanta. Z tej okazji w hali rozgrywek powstało interaktywne boisko, które śledziło ruchy graczy.
- The Als Association: Ice Bucket Challenge
- Autor: The Als Association
- Temat: Akcji nikomu chyba przedstawiać nie trzeba, dość powiedzieć, że z lokalnej inicjatywy rozprzestrzeniła się na cały świat. Warto jednak przypomnieć, że pierwotną intencją kampanii była zbiórka środków na leczenie stwardnienia zanikowego bocznego.
- EA Sports – Madden seasons
- Agencja: Heat
- Temat: Akcja promująca kolejną edycję gry Madden NFL poświęconej futbolowi amerykańskiemu. Żeby wybić się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku gier wideo, twórcy wymyślili zwrot „Sezon na Maddena” i zaangażowali w promocję gry znane gwiazdy, komików i osobowości z YouTube.
- ZDK Gesellschaft Demokratische Kultur/Exit-Deutschland: Nazis Against Nazis: Germany’s Most Involuntary Charity Walk
- Agencja: Grabarz & Partner Hamburg/GGH Lowe Hamburg
- Temat: Przewrotna akacja zaangażowała grupe neonazistowskich działaczy w zbiórkę pieniędzy przeznaczonych na zwalczanie ich własnych postulatów.
-
No Somos Delito (We Are Not Crime): Holograms for Freedom
- Agencja: DDB Madrid
- Temat: Jakiś czas temu Hiszpania zatwierdziła prawo, które ogranicza prawo do protestu. Ambient DDB Madrid powstał w celu zaprotestowania bez łamania prawa, jak się to udało? Agencja stworzyła protest hologramów.
Holograms for Freedom – Case Study from Javier Urbaneja on Vimeo.
- Water for Africa: The Marathon Walker
- Agencja: Ogilvy Paris
- Temat: Ambient “The Marathon Walker” miał miejsce w kwietniu na paryskim maratonie. Głównym punktem akcji był marsz Gambijki Siabatou Sanneh wśród biegnących maratończyków. Kobieta ubrana była w odpowiednie dla kraju szaty oraz tablice z napisami i niosła na głowie ogromną butlę z czystą wodą. Akcja przeprowadzona została w celu zwiększenia świadomości o trudnościach, z jakimi afrykańskie kobiety muszą sobie radzić aby uzyskać dostęp do czystej wody pitnej.
The Marathon Walker Teaser EN from Water for Africa on Vimeo.
- Coca-cola: Coke Thirst
- Agencja: J. Walter Thompson Brazil
- Temat: Z okazji setnej rocznicy powstania butelki Coca-Coli marka połączyła siły z Dolby Surround by stworzyć wizualizację wyglądu i dźwięków z wnętrza butelki Coli. Nietypowa reklama była wyświetlana w brazylijskich kinach.