W pierwszej połowie maja na półki sklepowe trafi Carlsberg Pilsner w opakowaniach w nowej szacie graficznej. Butelka oprócz nowego kształtu będzie miała dodatkowe, przyjazne środowisku rozwiązania opakowaniowe.
Opracowując nową szatę graficzną opakowań i kształt nowej butelki, Carlsberg nawiązał do ponad 170-letniej tradycji i dziedzictwa założyciela firmy J.C. Jacobsena. Kształt butelki jest zbliżony do swojego pierwowzoru, zaś logotyp nawiązuje do projektu logo Carlsberg, które w 1904 roku opracował słynny duński projektant Thorvald Bindesbøll.
Nowa butelka to również kilka innowacji przyjaznych środowisku. Na etykietach został zastosowany zielony atrament z certyfikatem Cradle to CradleTM Silver, dzięki któremu nadają się one w 100 procentach do recyklingu. Zastosowanie certyfikowanego atramentu poprawia przydatność do recyklingu materiałów nim zadrukowanych. Ponadto tego typu tusze są wytwarzane z użyciem energii odnawialnej.
Kolejną wprowadzoną zmianą są kapsle o nazwie ZerO2. Pochłaniają one tlen z górnej części butelki (szyjki), co sprawia, że piwo dłużej pozostaje świeże, ponieważ nie następuje jego utlenianie.
Zmiany opakowaniowe będą także dotyczyć wielopaków piwa Carlsberg. Stopniowo będą one pakowane w folię termokurczliwą pochodząca w 100% z recyklingu, która po użyciu przez konsumenta również nadaje się w pełni do recyklingu. W pierwszej kolejności będzie ona stosowana w przypadku czteropaków, które wchodzą na rynek. Pełne przejście na stosowanie folii pochodzącej w 100% z recyklingu jest planowane w ciągu najbliższych miesięcy, w zależności od zakończenia pandemii. Użycie takiej folii sprawia, że o 60% zmniejszone są emisje CO2 w porównaniu do użycia folii nie pochodzącej z recyklingu.
Zgodnie z hasłem marki „Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie” od ponad 170 lat nie ustajemy w wysiłkach, aby udoskonalać wszystkie aspekty naszej marki. Wprowadzając ekologiczne rozwiązania opakowaniowe, dajemy konsumentom produkt, który ma bardziej przyjazny wpływ na środowisko. Jest to też jeden ze sposobów w jaki realizujemy cele naszej strategii zrównoważonego rozwoju Together Towards Zero. – mówi Beata Grzelak odpowiedzialna za markę Carlsberg.
W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Together Towards Zero jednym z celów jest Zero śladu węglowego, zakłada on m.in. redukcję emisji dwutlenku węgla, na którą znaczący wpływ mają m.in. opakowania. Zastosowane innowacje opakowaniowe pozwolą na zmniejszenie emisji w procesie produkcyjnym.
Wprowadzeniu nowych opakowań na rynek towarzyszą działania w mediach społecznościowych przygotowane przez agencję Kamikaze oraz materiały POS
w sklepach.