Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Co nakręca e-commerce w social media? 90 proc. wierzy w Facebooka

program afiliacyjny

Aż 84 procent sklepów wykorzystuje serwisy społecznościowe do wsparcia sprzedaży online – tak wynika z badania “Co nakręca e-commerce”. Partnerem części dotyczącej social media jest [block]0[/block]. Badanie przeprowadzone zostało przez CubeResearch.

  • Wśród e-sklepów, które są obecne w mediach społecznościowych 90 proc. używa Facebooka. Jak wynika z analizy Napoleoncat.com największy profil Allegro gromadzi blisko 1,3 mln fanów. Najbardziej aktywni są jednak użytkownicy sklepu Deezee.pl, którzy tylko w ciągu ostatnich 30 dni 8,3 tys. razy udostępniali informacje o produktach, promocjach i konkursach tego sklepu z odzieżą.
  • Wyraźny jest jednak wzrost znaczenia treści video w polskim e-commerce. 28 proc. sklepów deklaruje, że korzysta z YouTube.
  • Według danych NapoleonCat.com Leroy Merlin Polska­ odnotował już ponad 10,6 mln odsłon swoich materiałów.

    co nakreca e-commerce

    Jedna piąta firm e-commerce używa Twittera, choć nie przekłada się to na razie na liczbę osób obserwujących te marki w serwisie mikroblogowym (6,5 tys. śledzi EMPiK). Tylko 2 proc. e-sklepów deklaruje wykorzystywanie serwisu Instagram. Tymczasem według danych panelu analitycznego NapoleonCat.com jest to coraz częstszy kierunek dla sklepów modowych. Najwięcej gromadzi deezee.pl – 28 tys. osób.

    Większość, bo 62 proc. wszystkich właścicieli badanych sklepów online, wierzy w skuteczność wsparcia sprzedaży za pomocą mediów społecznościowych, natomiast prawie 1/3 nie jest do nich przekonana. Jedna czwarta z 488 respondentów nie ma na ten temat zdania.

    Znaczna większość, bo prawie 70 proc. badanych sklepów internetowych nie wydaje na social media żadnego budżetu, co oznacza w praktyce, że obsługą zajmują się sami. Jedna czwarta respondentów wydaje na ten cel środki z budżetu marketingowego, a tylko 6 proc. ma na social media przeznaczony osobny budżet. Tymczasem badania przeprowadzone przez NapoleonCat.com wskazują, że marki e-commerce odpowiadają średnio tylko na 47% postów na swoich stronach w serwisie Facebooka.

    W najbliższym roku 36 proc. przebadanej przez CubeResearch próby właścicieli eCommerce zamierza utrzymać wydatki na wsparcie sprzedaży w social media na dotychczasowym poziomie, 1/4 planuje zwiększyć nakłady na ten cel, a 5 proc. ograniczyć. Duża grupa spośród badanych (35 proc.) nie ma zdania na ten temat.

    Więcej informacji na ten temat w raporcie “Co nakręca e-commerce?”.

    Źródło: mat. pras.