w ,

Czy Pinterest będzie marketingowym eldorado? Rozmowa z Tomaszem Nadolnym

Pinterest

Fakt, że media społecznościowe rządzą współczesnym marketingiem jest niezaprzeczalny. Powszechne są profile oraz fanpage marek i przedsiębiorstw na Facebooku czy Twitterze. Na YouTube kampanie reklamowe notują miliony wyświetleń. Jednak te narzędzia są już doskonale wszystkim znane i opatrzone. Teraz do gry wchodzi Pinterest. O korzyściach, jakie firmy mogą odnieść dzięki temu serwisowi rozmawiamy z Tomaszem Nadolnym z Projekt Pr.

Pinterest jest w Polsce nowym serwisem społecznościowym. Firmy dopiero zaczynają odkrywać korzyści, jakie wynikają z wykorzystania tego portalu do celów reklamowych. Czym jest Pinterest? W dużym skrócie to wirtualna tablica korkowa, na której możemy przypinać interesujące nas zdjęcia. Ponadto serwis daje nam możliwość przepinania zdjęć innych użytkowników oraz prezentowania własnej twórczości na zdjęciach i grafikach.

Pinterest

AdMonkey: Pinterest jest dość specyficznym narzędziem. Działalność jakich branż najlepiej promować na Pinterest?

Tomasz Nadolny: Z tego co widać na Pinterest doskonale odnajdują się branże ukierunkowane na kobiety (ponad 60 proc.). Udane działania, które poza wizerunkiem generują też sprzedaż to: odzież, turystyka (wycieczki, linie lotnicze), wyposażenie wnętrz oraz książki. W tych branżach znamy konkretne firmy, które odnoszą sprzedażowe sukcesy za pomocą Pinteresta.

AM: Wszelkiego rodzaju kampanie są nastawione na korzyść sprzedażową lub wizerunkową. Najlepiej jednak, gdyby mogły osiągnąć oba te cele jednocześnie. Jakie zatem korzyści można zrealizować dzięki Pinterest?

TN: Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Social media umożliwiają sprzedaż przy dobrze określonym celu i sposobie przeprowadzenia kampanii. Zasadniczo dostarczają one rozrywki, fun-u, a przy okazji marka może podejmować działania wizerunkowe, które mogą mieć spore znaczenie, choć nie w każdym przypadku się sprawdzają. Podobnie jest z Pinterestem. Ten serwis daje dobre efekty konwersji na stronach internetowych. Jednak, czy klient dokona później zakupu, w dużej mierze zależy od tego, co zastanie na stronie i jak dalej zostanie poprowadzony, aby dokonać zakupu. Z naszych doświadczeń wynika, że Pinterest przyczynia się do dużo lepszej konwersji niż inne kanały social media i potrafi przyciągnąć nowych klientów oraz powodować konkretną sprzedaż np. książek, odzieży czy artykułów spożywczych. Przykładowo Amazon generuje kod śledzący do pinowanych przedmiotów i dzieli się prowizją ze sprzedaży z serwisem Pinterest.

AM: Czy wykorzystanie Pinterest w konkretny sposób przekłada się na sprzedaż i wizerunek?

TN: Jeśli chodzi o działania wizerunkowe to bezwzględnie kanały social media, w tym Pinterest, świetnie się do tego nadają. Wszystko zależy od branży, od tego, co sprzedajemy. Nie zawsze i nie w każdym wypadku social media czy Pinterest dadzą oczekiwane efekty. Na pewno trzeba się sporo napracować, aby wciągać ludzi w zabawę, interakcję, której efektem jest zapisanie się do newslettera, pobranie kodu rabatowego lub po prostu posiadanie lubianego i popularnego produktu.

Tomasz Nadolny jest ekspertem w dziedzinie marketingu internetowego z wieloletnim doświadczeniem. Realizuje i optymalizuje kampanie promocyjne w internecie w ramach swojej firmy CMT Consulting.


  1. Przewodnik po rozmiarach zdjęć w mediach społecznościowych
  2. Raport o użytkownikach urządzeń mobilnych
  3. Co w content marketingu piszczy
  4. Anna Lewandowska wyprzedziła Suchara Codziennego na Instagramie
Kryzys marki

Przybywa fanów i Twoja marka staje się bardzo popularna? Może to już kryzys?

Nie ze mną te numery burger

Nie ze mną te numery Burger