Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google jest coraz bardziej znanym i docenianym działaniem. Dzięki uzyskaniu wysokich wyników w wyszukiwaniu organicznym firma jest w stanie zyskać znacznie wyższą rozpoznawalność, która przełoży się na wzrost poziomu sprzedaży. Jeśli zastanawiasz się, co to jest SEO, jak działa i jakie są jego rodzaje, przeczytaj ten artykuł.
Na czym polega pozycjonowanie stron (SEO)?
Pozycjonowanie strony www to zespół działań, których celem jest uzyskanie wysokiej widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Skrót SEO wywodzi się od angielskiego określenia Search Engine Optimization, które oznacza dosłownie: optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe. Pozycjonowanie stron nastawione jest na osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwaniach organicznych na określone frazy związane bezpośrednio ze stroną lub sklepem internetowym. Następstwem skutecznego pozycjonowania stron www powinien być wyższy poziom rozpoznawalności, a co za tym idzie – odwiedzin i sprzedaży.
Bardzo istotne jest jednak także zadbanie o poziom konwersji. Przykładowo, sklep e-commerce, który nie wygląda zbyt atrakcyjnie lub nie jest użyteczny dla potencjalnych klientów, nie będzie sprzedawał w zadowalający sposób nawet wtedy, gdy zostanie wypozycjonowany na najważniejsze frazy, zajmując pozycje w TOP 10 wyników wyszukiwarki Google. W ramach pozycjonowania przeprowadza się więc szereg usprawnień technicznych stron internetowych, które wymagają zmiany kodu, treści, dostosowania systemu zarządzania treścią (CMS) i wielu innych modyfikacji.
Pozycjonowanie strony w Google – jakie działania wykonuje się w ramach SEO?
Proces pozycjonowania stron w Google jest bardzo złożony. Na samym początku agencja SEO lub firma zajmująca się reklamą w Internecie powinna przeprowadzić dokładny audyt w celu przeanalizowania branży i witryny oraz stworzenia odpowiedniej strategii. Po opracowaniu strategii przechodzi się do etapu konkretnych działań, które w przypadku pozycjonowania stron www obejmują:
- analizę strony internetowej i konkurencji,
- opracowanie słów kluczowych,
- optymalizację techniczną witryny (zmiany w kodzie i strukturze strony internetowej),
- przygotowanie wartościowych treści – atrakcyjnych dla czytelnika, jak i robotów wyszukiwarek,
- pozyskiwanie silnych linków do strony (promowanie strony w serwisach zewnętrznych),
- bieżący monitoring pozycji.
Powyższa lista nie zawiera wszystkich czynności, które wykonuje się w ramach SEO, ale i tak można dostrzec, z jak bardzo zróżnicowanych elementów się składa.
Proces pozycjonowania stron można zresztą podzielić na dwa rodzaje działań: on-site i off-site. Te pierwsze polegają na dostosowaniu witryny do jak najlepszego stanu technicznego i wizualnego. W tym celu przeprowadza się optymalizację kodu i treści strony. Działania zewnętrzne, czyli off-site SEO, obejmują zaś pozyskiwanie mocnych linków przychodzących i promowanie strony w wartościowych serwisach zewnętrznych, a także content marketing, a więc tworzenie i dystrybuowanie wartościowych dla czytelników treści.
Czy mniejsze firmy również mogą skorzystać na pozycjonowaniu strony?
Pozycjonowanie stron w Google polecane jest zarówno małym, jak i dużym firmom, sklepom internetowym i działalnościom usługowym. Działania SEO rekomendowane są zarówno dla biznesów lokalnych, najczęściej usługowych, ale nie tylko, jak i działalności ogólnopolskich. Zakres działania zależy przede wszystkim od wizji właścicieli.
W przypadku działalności lokalnych proces pozycjonowania wygląda nieco inaczej. Pozycjonowanie lokalne najczęściej dotyczy takich działalności, których grupa odbiorców jest zawężona terytorialnie, np. warsztatu samochodowego. W takiej sytuacji właściciela serwisu nie powinna interesować (przynajmniej w początkowych działaniach) pozycja strony na frazę “warsztat samochodowy”. Znacznie lepiej wykorzystać frazy lokalizacyjne, które faktycznie wpisywane są przez osoby z regionu, w którym znajduje się serwis.
Czy warto połączyć SEO z reklamą w płatnych wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron w Internecie może wchodzić w skład szerszej kampanii marketingowej SEM (ang. Search Engine Marketing). SEM to reklama w wyszukiwarce, która wykorzystuje płatne reklamy PPC (najczęściej Google Ads) i pozycjonowanie stron (SEO). Decydując się właśnie na kompleksowe działania SEM, można osiągnąć najlepsze rezultaty. Kampanie PPC zapewniają natychmiastowy wzrost rozpoznawalności i obecność w płatnych wynikach wyszukiwania. Równolegle procesy SEO zadbają o przygotowanie dobrej witryny, jej długofalową promocję i wysokie pozycje w wyszukiwaniu organicznym.
Omów pozycjonowanie swojej strony www ze Specjalistą od reklamy w Internecie.
Za darmo i bez zobowiązań na https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html#darmowa-konsultacja
- Język korzyści i język strat – jak przy pomocy tych 2 narracji tworzyć skuteczne treści marketingowe?
- Im lepiej marka rozumie swoich klientów, tym skuteczniej może sprzedawać. Właśnie dlatego tak duże znaczenie ma consumer insight
- Outreach marketing, czyli jak dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez osoby powiązane z daną branżą
One Comment
Leave a Reply