w

Dzielnica Wisła z edukacyjną grą AR

Nadwiślańskie bulwary i plaże tętnią życiem – zarówno mieszkańcy, jak i turyści chętnie spędzają lato nad brzegami Wisły. Nie jest to jednak wyłącznie miejsce spotkań – to również wizytówka i serce Warszawy z bogatą historią. Aby zachęcić odwiedzających do odkrywania jej tajemnic, Dzielnica Wisła w ramach tegorocznej kampanii przygotowała grę w rzeczywistości rozszerzonej.

Dzięki niej, każdy bez względu na wiek, może poznać ciekawostki związane z Wisłą.

Dzielnica wisła z edukacyjną grą ar
Dzielnica wisła z edukacyjną grą ar

Wisła to od lat unikalne miejsce na mapie Warszawy, które wybierane jest na spotkania z przyjaciółmi, jako przestrzeń do uprawiania sportu czy relaksu. Poza wartością rekreacyjną i rozrywkową posiada inne walory – piękną i nieodkrytą masowo historię Urzecza, która wciąż widoczna jest w tożsamości nowoczesnej Warszawy. Za jej tworzenie odpowiadamy my wszyscy i to również od nas zależy, w jakim stanie pozostawimy ją kolejnym pokoleniom. Zgodnie z tegorocznym hasłem kampanii re\Wisła, Dzielnica Wisła prowadzi szereg działań edukacyjnych i informacyjnych podkreślających tę unikalną tożsamość rzeki. 

Jednym z nich jest gra opracowana technologią Augmented Reality osadzona na Instagramie.  Gra angażuje użytkowników za pomocą stosunkowo prostych pytań do odkrywania interesujących faktów i ciekawostek na temat Dzielnicy Wisła.

Specjalne kolaże i narracyjne plansze opowiadają historię wybranego miejsca, na koniec pozostawiając przestrzeń do odpowiedzi na pytania związane z historyczną i współczesną Wisłą. 

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Dzielnica Wisła (@dzielnica_wisla_)

Gra rozpoczyna się na plaży Saska Kępa w punkcie Warszawskiego Plażowego (charakterystyczna budka, gdzie można np.: bezpłatnie wypożyczyć leżak lub zabawki plażowe). Użytkownik po włączeniu odpowiedniego filtra na Instagramie Dzielnicy Wisła skanuje plakat, który aktywuje efekt, zapoznaje się z zaprezentowanym tematem oraz odpowiada na pytanie. 

Następnie udaje się do kolejnych punktów, takich jak: Warszawski Plażowy na Poniatówce, Warszawski Plażowy na Rusałce, Pawilon Edukacyjny Kamień oraz Warszawski Plażowy na plaży Żoliborz – gdzie czekają na niego kolejne zadania. 

Gra to element kampanii edukacyjnej Dzielnica Wisła, realizowanej w tym sezonie pod hasłem re\Wisła. Jesteśmy przekonani, że wszyscy bywalcy nadwiślańskich brzegów, oprócz rekreacji i wypoczynku powinni znaleźć czas na odkrywanie niezwykłych miejsc z nią związanych i poznawania historii Urzecza. Przecież to nasze dziedzictwo, o które musimy dbać i z którego jesteśmy dumni. Angażująca cyfrowa forma zabawy zainteresuje każdego, kto spędza czas nad rzeką codziennie lub pojawił się w Dzielnicy Wisła pierwszy raz. Cieszmy się rzeką codziennie, odkrywając nadwiślańskie przestrzenie z nieznanej dotąd perspektywy – mówi Jan Piotrowski, pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. Wisły.

Aby wziąć udział w grze, należy odwiedzić 5 punktów Warszawskiego Plażowego i skorzystać z filtrów przypisanych do profilu Dzielnicy Wisła na Instagramie. Udział w grze jest możliwy w dowolnym momencie do końca września. Pierwszych 50 osób, które zaprezentują Plażowym na Żoliborzu poprawne odpowiedzi na wszystkie pytania, w nagrodę otrzymają plakaty z popularnymi wiślanymi grafikami autorstwa Oli Jasionowskiej. 


  1. Współpraca z agencją marketingową – czy to się opłaca?
  2. Minimalistyczna Biedronka na Dworcu Centralnym w Warszawie
  3. Każda firma powinna zadbać o PR. Taka inwestycja niesie bowiem za sobą wiele korzyści
Workation / pracowakacje w agencji whites

Workation / pracowakacje w agencji Whites

Badania marki - lojalność wobec marki

Badania marki – lojalność wobec marki