w ,

E-grocery i żywność rzemieślnicza na topie [Raport Crowdway]

Żywnośc rzemieślnicza

E-commerce znajduje się na ścieżce dynamicznego rozwoju, a na pierwszy plan w dobie pandemii wysuwa się segment zakupów spożywczych z dostawą do domu. Kupowanie przed ekranem komputera lub smartfona skłania do czytania etykiet produktów i sprawdzania pochodzenia towarów – wynika z raportu o e-grocery, przygotowanego przez platformę crowdfundingu inwestycyjnego, Crowdway.pl.

Handel internetowy w Polsce rósł w latach 2016-2019 o średnio 18% rocznie. Jak wynika z raportu PMR, wraz z pandemią COVID-19 rynek e-commerce przyspieszył, a jego wartość zwiększyła się w 2020 roku o 25,6% – do 76,8 mln zł. 

Gdy penetracja Internetu w Polsce sięga już 85%, w badaniu Gemius blisko trzy czwarte internautów zadeklarowało, że skorzystało przynajmniej raz z dobrodziejstw zakupów on-line. Jako najważniejsze zalety zakupów w sieci wymieniają przede wszystkim dostępność 24/7 i brak konieczności udawania się do sklepu stacjonarnego. Warto zaznaczyć, że dane zebrano w marcu 2020, czyli na samym początku lockdownu, który wkrótce sprawił, że „przeniesienie się do on-line” zaczęło stawać się tak dla konsumentów, jak i przedsiębiorców koniecznością.

Co polacy cenią w zakupach online

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Everli pod koniec 2020 roku, do zalet zakupów on-line najczęściej wymienianych przez internatów: dołączyło bezpieczeństwo w postaci bezdotykowej formy dostawy i bezgotówkowej płatności.

Analitycy PwC oceniają, że wśród kategorii produktowych w e-handlu najszybciej będzie rosła sprzedaż produktów pierwszej potrzeby: spożywczych oraz z kategorii zdrowie i uroda. Rzeczywiście, pandemiczny rok 2020 przyniósł gwałtowny wzrost e-grocery. W połowie roku 2020 przychody ze sprzedaży żywności były o 181% wyższe niż w 2019 roku. 

Pandemia zachęciła do zakupów spożywczych w sieci, ale to nie jedyna zmiana w trendach e-commerce. Jak wynika z badania „Nawyki żywieniowe Polaków w czasie izolacji społecznej podczas epidemii koronawirusa”, w czasie izolacji społecznej spowodowanej pandemią konsumenci zaczęli zwracać większą uwagę na jakość posiłku. 

Najnowsze trendy na rynku e-grocery stwarzają obiecujące perspektywy rozwoju dla producentów rzemieślniczej, ekologicznej żywności, a także oferujących ją e-sklepów, które do tej pory funkcjonowały w niszy.

Konkumenci szukają produktów ekologicznych

Działająca od 2017 roku internetowa platforma z żywnością rzemieślniczą, Poranapola.pl w obciążonym pandemią roku 2020 zrealizowała około 10 tysięcy zamówień i dostarczyła ponad 165 tysięcy produktów do domów konsumentów w całej Polsce. Obroty na platformie wzrosły w ubiegłym roku 6-krotnie. 

Choć pandemia była katalizatorem zmian w naszej firmie, tak jak i na całym rynku e-grocery, uważam, że raz rozpędzone koło napędowe będzie się toczyć dalej, w dużo szybszym tempie niż w poprzednich latach – powiedział Adrian Piwko, założyciel i prezes Pora na Pola SA.

Spółka właśnie prowadzi emisję crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Chce pozyskać 2,61 mln zł na akcelerację biznesu. W najbliższych latach operator e-targu, firma Pora na Pola SA zakłada średnioroczny wzrost obrotów na poziomie 150%, do 42 mln zł w 2023 roku.

Więcej o perspektywach rozwoju e-grocery można przeczytać w raporcie Crowdway pt. „Wpływ zachowań konsumenckich na rozwój rynku e-grocery”: https://www.crowdway.pl/raport-e-grocery/


Zobacz też:

Lejek sprzedażowy – zastosowanie w marketingu

Każdy przedsiębiorca powinien znać podstawy marketingu internetowego. Od czego najlepiej zacząć promocję swojej firmy w sieci?

Jak założyć swój własny sklep internetowy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zespol kolorowych skarpetek 2

Branża marketingowa wspiera osoby z zespołem Downa w ramach kampanii „Zespół Kolorowych Skarpetek”

Jak założyć grupę na facebooku

5 błędów najczęściej popełnianych przy prowadzeniu fanpage na Facebook