w

EkstraSuperChamlet dla najgorszej reklamy pięciolatki

Ekstrasuperchamlet dla najgorszej reklamy pięciolatki

Już jutro, po raz piąty odbędzie się gala rozdania nagród Chamlety, wręczanych twórcom najgorszych kreacji reklamowych. Będzie to ostatnia edycja festiwalu w formie, którą znaliśmy dotychczas, a w ramach podsumowania jury przyzna nagrodę specjalną, czyli EkstraSuperChamleta dla twórcy najgorszej reklamy spośród wszystkich zgłoszonych do konkursu przez ostatnie pięć lat.

– Organizując nasz jubileusz pięciolecia festiwalu najgorszych reklam, ciesząc się z Państwa uczestnictwa w dotychczasowych edycjach oraz wspierania naszej inicjatywy, postanowiliśmy równocześnie poprzestać na owym jubileuszu, i rozpocząć edycję czegoś nowego, równie, jak mniemamy, ciekawego dla Państwa i dla nas – mówi prof. Michael Fleischer, pomysłodawca przedsięwzięcia.

Charakter i kształcie nowej inicjatywy ogłoszony zostanie przez organizatorów na uroczystej gali Chamlet 2014, która odbędzie się 28 listopada, w sali im. Unii Europejskiej w budynku Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego, o godz. 17:30.

W tym roku przed trudnym wyborem stanie Jury w składzie:

prof. Michael Fleischer / Uniwersytet Wrocławski

prof. Grażyna Habrajska / Uniwersytet Łódzki

prof. Alosza Awdiejew / Uniwersytet Jagielloński

dr Michał Grech / Uniwersytet Wrocławski

Dirk Henkelmann / dyrektor kreatywny agencji dundp www.dundp.com

mgr Mariusz Wszołek / Uniwersytet Wrocławski

prof. Piotr Lewiński / Uniwersytet Wrocławski

prof. Marcin Cieński / Uniwersytet Wrocławski

Ponieważ będzie to ostatnia edycja Chamletów, organizatorzy postanowili dodać do kategorii, w jakich przyznawane są nagrody, jeszcze jedną, jubileuszową, nagrodę – EkstraSuperChamlet, która wyłoniona zostanie w ramach każdej kategorii spośród dotychczasowych zwycięzców. Będzie to Chamlet nad Chamletami ostatniej pięciolatki.

Dodatkowo, po uroczystej, finałowej gali festiwalu, ok. godz. 19:30 przewidywana jest debata, o wiodącej idei “po co tyle krzyku?”, którą organizatorzy chcą podsumować działalność chamleta w kontekście reklamy i popularyzacji tematu nieprzemyślanej reklamy w społeczeństwie, a także przedyskutować problem estetyki współczesnej reklamy i brak reklamy wiodącej w Polsce.

Do udziału w debacie zaproszeni zostali:

prof. Michael Fleischer / UWr

prof. Piotr Lewiński / UWr

prof. Tomasz Zaleśkiewicz / SWPS

dr Marek Graszewicz / UWr

Aleksandra Stępień / Moje Miasto A W Nim

red. Jacek Antczak

W czasie debaty publiczność będzie miała okazję do zadawania pytań uczestnikom, wymiany poglądów oraz dzielenia się własnymi spostrzeżeniami.

idea:

CHAMLET – to prawdopodobnie najlepszy (bo jedyny) festiwal najgorszej reklamy.

Główna idea przedsięwzięcia od lat nie uległa zmianie – wciąż jego elementarnym celem jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej; na szablonową, odtwórczą praktykę firm reklamowych oraz przewidywalność i marną jakość koncepcji kreatywnej. Przyglądając się (niewesołej) rzeczywistości wokół nas, przyjmując setki zgłoszeń do tegorocznej nagrody, a także odbierając sygnały o coraz szerzej zakrojonych akcjach, ukierunkowanych na oczyszczanie przestrzeni z reklamowego chaosu, widać, że te działania mają sens, a idea festiwalu – wciąż żywa i aktualna.

Konkurs CHAMLET obejmuje wybór najgorszych reklam w 5 kategoriach:

Telewizja, Internet, Druk, Reklama społeczno-polityczna oraz Programy Communication Design.

źródło: mat. pras.

Rekrutacja w stylu kac vegas

Rekrutacja w stylu Kac Vegas

Tälja , czyli zostań adamem słodowym

Tälja , czyli zostań Adamem Słodowym