Już jutro, po raz piąty odbędzie się gala rozdania nagród Chamlety, wręczanych twórcom najgorszych kreacji reklamowych. Będzie to ostatnia edycja festiwalu w formie, którą znaliśmy dotychczas, a w ramach podsumowania jury przyzna nagrodę specjalną, czyli EkstraSuperChamleta dla twórcy najgorszej reklamy spośród wszystkich zgłoszonych do konkursu przez ostatnie pięć lat.
– Organizując nasz jubileusz pięciolecia festiwalu najgorszych reklam, ciesząc się z Państwa uczestnictwa w dotychczasowych edycjach oraz wspierania naszej inicjatywy, postanowiliśmy równocześnie poprzestać na owym jubileuszu, i rozpocząć edycję czegoś nowego, równie, jak mniemamy, ciekawego dla Państwa i dla nas – mówi prof. Michael Fleischer, pomysłodawca przedsięwzięcia.
Charakter i kształcie nowej inicjatywy ogłoszony zostanie przez organizatorów na uroczystej gali Chamlet 2014, która odbędzie się 28 listopada, w sali im. Unii Europejskiej w budynku Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego, o godz. 17:30.
W tym roku przed trudnym wyborem stanie Jury w składzie:
prof. Michael Fleischer / Uniwersytet Wrocławski
prof. Grażyna Habrajska / Uniwersytet Łódzki
prof. Alosza Awdiejew / Uniwersytet Jagielloński
dr Michał Grech / Uniwersytet Wrocławski
Dirk Henkelmann / dyrektor kreatywny agencji dundp www.dundp.com
mgr Mariusz Wszołek / Uniwersytet Wrocławski
prof. Piotr Lewiński / Uniwersytet Wrocławski
prof. Marcin Cieński / Uniwersytet Wrocławski
Ponieważ będzie to ostatnia edycja Chamletów, organizatorzy postanowili dodać do kategorii, w jakich przyznawane są nagrody, jeszcze jedną, jubileuszową, nagrodę – EkstraSuperChamlet, która wyłoniona zostanie w ramach każdej kategorii spośród dotychczasowych zwycięzców. Będzie to Chamlet nad Chamletami ostatniej pięciolatki.
Dodatkowo, po uroczystej, finałowej gali festiwalu, ok. godz. 19:30 przewidywana jest debata, o wiodącej idei “po co tyle krzyku?”, którą organizatorzy chcą podsumować działalność chamleta w kontekście reklamy i popularyzacji tematu nieprzemyślanej reklamy w społeczeństwie, a także przedyskutować problem estetyki współczesnej reklamy i brak reklamy wiodącej w Polsce.
Do udziału w debacie zaproszeni zostali:
prof. Michael Fleischer / UWr
prof. Piotr Lewiński / UWr
prof. Tomasz Zaleśkiewicz / SWPS
dr Marek Graszewicz / UWr
Aleksandra Stępień / Moje Miasto A W Nim
red. Jacek Antczak
W czasie debaty publiczność będzie miała okazję do zadawania pytań uczestnikom, wymiany poglądów oraz dzielenia się własnymi spostrzeżeniami.
idea:
CHAMLET – to prawdopodobnie najlepszy (bo jedyny) festiwal najgorszej reklamy.
Główna idea przedsięwzięcia od lat nie uległa zmianie – wciąż jego elementarnym celem jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej; na szablonową, odtwórczą praktykę firm reklamowych oraz przewidywalność i marną jakość koncepcji kreatywnej. Przyglądając się (niewesołej) rzeczywistości wokół nas, przyjmując setki zgłoszeń do tegorocznej nagrody, a także odbierając sygnały o coraz szerzej zakrojonych akcjach, ukierunkowanych na oczyszczanie przestrzeni z reklamowego chaosu, widać, że te działania mają sens, a idea festiwalu – wciąż żywa i aktualna.
Konkurs CHAMLET obejmuje wybór najgorszych reklam w 5 kategoriach:
Telewizja, Internet, Druk, Reklama społeczno-polityczna oraz Programy Communication Design.
źródło: mat. pras.