6 tysięcy złożonych zamówień w trakcie zaledwie 3 tygodni – to efekty kampanii #GłodniRozgrywki zrealizowanej za pomocą 6 filmów opublikowanych przez 2 znanych gamerów – Kalucha oraz PLKD. LifeTube prezentuje case study przedstawiające kulisy skutecznej współpracy marki z influencerami.
Dzisiejszy widz to widz wymagający. Przede wszystkim ze względu na nadmiar informacji i produktów dostępnych na rynku. W utrzymaniu uwagi odbiorcy na YouTube pomocne są wszelkiego rodzaju elementy zwiększające jego zaangażowanie, jak np. konkursy czy promocje, o których informacje pojawiają się w materiałach wideo. Marka PizzaPortal.pl zdecydowała się na wykorzystanie wciągającego mechanizmu grywalizacji:
To była nasza pierwsza kampania łącząca grywalizację i gaming, zrealizowana z influencerami na YouTube. Przez wykorzystanie mechanizmu rywalizacji, w dość naturalny sposób zaangażowaliśmy zarówno nowych, jak i dotychczasowych klientów do tego, żeby częściej niż zwykle zamawiali na naszym serwisie. Do nakręcenia kampanii #GłodniRozgrywki i zaangażowania społeczności YouTube zaprosiliśmy dwóch twórców związanych z grami: PLKD i Kalucha, których widownia jest równocześnie jedną z naszych najważniejszych grup docelowych- wyjaśnia Tomasz Michalski z PizzaPortal.pl.
Marka do współpracy zaprosiła dwóch twórców gamingowych zrzeszonych w sieci LifeTube – Damiana Kornienko “PLKD” oraz Kamila “Kalucha” Kalińskiego. Youtuberzy podzielili się ze swoimi widzami kodami rabatowymi na realizację zamówień za pośrednictwem PizzaPortal.pl. Każda transakcja oznaczała 1 pkt. dla uczestnika i dla całej drużyny. Punkt liczył się w dwóch rankingach: w fazie zespołowej, w której walczyły ze sobą całe teamy, a do wygrania było Playstation 4 Slim oraz Xbox One S i w fazie indywidualnej, w której można było wygrać laptopa gamingowego. W ramach kampanii na kanałach twórców opublikowane zostały filmy dedykowane oraz wideo zawierające lokowanie produktu.
Wyobraźmy sobie portret przeciętnego gracza – daleki od jego stereotypizacji. To człowiek otwarty na nowinki technologiczne, chętnie sięgający po nowe rozwiązania, a przy tym towarzyski. Zapewne w przerwie podczas grania zamawia jedzenie online, ale informacji na temat dostawców nie czerpie z tradycyjnych mediów. Podczas korzystania z internetu, zapewne używa wtyczek blokujących reklamy, a więc – jak do niego dotrzeć?- mówi PLKD. Za pomocą internetowych twórców, których śledzi! – dodaje Kaluch.
Łącznie na obrandowanych materiałach udało się wygenerować ponad 1 720 000 organicznych wyświetleń. Zachęceni przez youtuberów uczestnicy złożyli przez PizzaPortal.pl 6 tys. zamówień (zrealizowanych przy użyciu kodów rabatowych), co stanowiło minimum 180 tys. zł. obrotu (aby otrzymać 1 pkt, należało złożyć zamówienie za co najmniej 30 zł). Co ciekawe, większa liczba wyświetleń wideo na kanale Kalucha nie była równoznaczna z większą liczbą zamówień w jego zespole. Społeczność skupiona wokół mniej zasięgowego kanału PLKD okazała się być silniej zaangażowana.

Za koordynację współpracy z influencerami odpowiedzialny był Tomasz Miecznikowski – Senior Account Manager.