Allegro zaprezentowało „Allegroverse 25: Legenda Allegrowicza” – interaktywne filmowe doświadczenie, w którym główną rolę odgrywają sami użytkownicy platformy.
Dzięki zastosowaniu perspektywy POV widzowie mają szansę poczuć się częścią historii i nie tylko poznać świat marki, ale także odkryć, jak ich wybory przez lata wpływały na rozwój Allegro. Premiera inauguruje kampanię świętującą 25-lecie platformy, a sam film nawiązuje do kultowych produkcji Allegro.
Allegro kształtuje przestrzeń e-commerce w Polsce już od 25 lat – z tej okazji platforma zaprasza do wspólnej podróży w głąb jej świata. Interaktywny film “Allegroverse 25: Legenda Allegrowicza” to wyjątkowe filmowe doświadczenie, w którym głównym bohaterem jest… sam widz. Dzięki zastosowaniu perspektywy POV allegrowicze mają szansę poczuć się częścią historii i dosłownie wejść w świat Allegroverse. Ta forma to nie tylko ciekawa technika narracyjna, ale także wyraz wdzięczności dla ponad 20 milionów użytkowników, którzy od 1999 roku rozwijali platformę i współtworzyli polską historię zakupów online.
Allegrowicze to więcej niż społeczność – to siła, która przez lata nadawała kształt Allegro. W tej kronice chcieliśmy pokazać, że to dzięki nim platforma działa i rośnie, a ich codzienne wybory mają ogromny wpływ. To film o nich i dla nich – to nasz sposób na powiedzenie „dziękujemy”. Karolina Sytnyk, Brand Management Expert w Allegro
“Allegroverse 25: Legenda Allegrowicza” to uniwersum, które łączy bogactwo popkulturowych odniesień z praktycznymi rozwiązaniami platformy. Podczas tej podróży widzom towarzyszyć będzie wyjątkowa przewodniczka, Twardowska, w którą wcieliła się Danuta Stenka, która z humorem i charyzmą prowadzi widzów przez uniwersum Allegro. Jej obecność to symbol połączenia tradycji z nowoczesnością – motywu przewodniego jubileuszowego filmu.
Po drodze spotkamy również Dziadka ze świątecznej kampanii Allegro czy kultowe postaci z Legend polskich: Jagę, Borutę czy Bazyliszka. Nie zabraknie także nowych postaci, takich jak Mistrz Pay (Sebastian Dela) czy Andrzej (Andrzej Grabowski).
Od początku wiedzieliśmy, że stworzenie tego scenariusza będzie dużym wyzwaniem. Naszym celem było połączenie angażującej fabuły z historią rozwoju Allegro i wprowadzeniem kluczowych produktów, takich jak Allegro Pay, Allegro Protect czy One Boxy. Kusiło nas, by oprzeć wszystko na kultowych legendach, ale zależało nam na tym, by oddać pełen obraz marki. Dlatego scenariusz powstał z poszanowaniem całej historii Allegro, dzięki czemu nawet najbardziej praktyczne elementy platformy stały się integralną częścią opowieści. Agata Patoła i Katarzyna Warykiewicz, współautorki scenariusza
Reżyserię „Allegroverse 25: Legenda Allegrowicza” powierzono Kubie Michalczukowi, a produkcję firmie Moon Films. Za postprodukcję odpowiada Platige Image, a koncepcję kreatywną, scenariusz i kampanię w mediach społecznościowych opracowała agencja DDB Warszawa. Zakupem mediów zajął się wewnętrzny dział mediowy Allegro.
„Allegroverse 25: Legenda Allegrowicza” to znacznie więcej niż film. To sposób, by pokazać, że Allegro to nie tylko technologia, ale przede wszystkim społeczność. Poznaj świat Allegro i daj się porwać przygodzie. Kronika dostępna jest na kanale Allegro na YouTube.