w

Jak wywrzeć wpływ na opinię internautów w kontekście marek kosmetycznych?

Jak wywrzeć wpływ na opinię internautów w kontekście marek kosmetycznych?

Wspólne badanie Domu Badawczego Maison, Interactive Research Center i agencji Buzz Media.
Buzzmedia_marki_kosmetyczne_admonkey
Badanie przeprowadzono na domenach społecznościowych monitorowanych przez Interactive Research Center. Swoim zasięgiem objęło wypowiedzi internautów opublikowane w 2012 roku. W celu zidentyfikowania takich, które odnoszą się do produktów kosmetycznych opracowany został katalog słów kluczowych składający się z marek i produktów właściwych dla kategorii. Badanie miało charakter interaktywny 360, co oznacza że połączono klasyczne metody z badaniami realizowanymi w mediach społecznościowych.
Irc_maison_buzzmedia_marki_kosmetyczne_cz1_admonkey

Metodologia badania:
Pierwszym etapem był skan treści dostępnych w mediach społecznościowych, który miał na celu identyfikację najważniejszych tematów i obszarów dyskusji. W oparciu o uzyskane wyniki opracowana została metryczka kwestionariusza CAWI, która emitowana była do osób odwiedzających społeczności internetowe, w których prowadzone są dyskusje o produktach i markach kosmetycznych. Dzięki temu udało się dowiedzieć: „Kim są osoby, które biorą udział w dyskusji oraz kim są osoby, które je czytają?”.

W celu identyfikacji liderów opinii zostały przeprowadzone badania focusowe najbardziej aktywnych osób, które śledziły profile wpływowych blogerów i video-blogerów. Pozwoliło to poznać motywy i zachowaniach osób współtworzących treści internetowe dotyczących kosmetyków. Z liderami opinii zostały przeprowadzone pogłębione wywiady indywidualne, których celem było określenie czynników wpływających na ich aktywność w internecie.

Badanie interaktywne 360 jest unikalną metodologią, która w sposób kompleksowy jest w stanie dostarczyć pełnych informacji na temat danego zagadnienia. Dysponując całościowym obrazem wizerunku danej kategorii produktowej w internecie, a także dzięki lokalizacji miejsc i osób o największym wpływie na percepcje konsumentów, marki mogą zacząć pracować z Liderami Opinii. Badanie jakie wspólnie przygotowało Interactive Research Center, Maison i Buzz Media dostarcza danych jak prowadzić działania, by zostały zauważone i docenione przez konsumentów. Autorzy jednogłośnie twierdzą, że wychodząc od poznania potrzeb i oczekiwań klientów marketerzy są w stanie prowadzić efektywne kampanie.

Druga część badania dostępna: https://admonkey.pl/czego-oczekujemy-od-liderow-opinii-o-kosmetycznych-markach/16175



Źródło: mat. pras.

Reklama video w internecie coraz bardziej popularna

Reklama video w internecie coraz bardziej popularna

Ddb dla mcdonald’s – kampania chikker w ofercie 2 for u

DDB dla McDonald’s – kampania Chikker w ofercie 2 for U