“W Internecie bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem. Wtedy bądź kimś innym” – namawia aktor Janusz Chabior w najnowszej kampanii serwisu ogłoszeniowego OLX. Siedem filmów przewrotnie piętnuje najgorsze zachowania w serwisie i całej sieci.
Kampania to odpowiedź na hejt i brak kultury w sieci. Wulgarne odzywki, oszustwa, brak szacunku, spam – to zjawiska, które na co dzień dotykają internautów, w tym również użytkowników OLXa.
Chcemy wyraźnie powiedzieć, że się od tego odcinamy i przypomnieć o pewnych zasadach – mówi Marcin Sienkowski,head of marketing OLX.pl. – Janusz Chabior wydał nam się idealny do roli kogoś, kto jest w stanie pomóc zaprowadzić porządek w serwisie. A może przy okazji także w pozostałej części sieci, bo zależy nam, by propagować pozytywne zachowania. I nie chodzi o to, by kogoś zganić czy ośmieszyć, ale by zmienić niefajne internetowe relacje w bardziej przyjazne. Tak jak w realnym życiu, kiedy na przykład idziemy do sklepu, mówimy “dzień dobry”, jesteśmy po prostu mili, a nawet żartujemy ze sprzedawcą. I takiej atmosfery chcemy w OLX – podkreśla.
Punktem wyjścia do pomysłu była obserwacja, że najczęściej “sprawcy” hejtu czy innych chamskich zachowań w sieci czują się bezkarnie, bo są anonimowi.
Chowając się za ekran komputera i obrzucając błotem osobę po drugiej stronie, nie traktują jej jak kogoś znajomego czy bliskiego, kogo lubią i szanują – wyjaśnia Radosław Smorga, business director 180heartbeats + Jung v Matt. – Po prostu przestają zachowywać się jak ludzie. Dlatego postanowiliśmy rozładować hejterskie sytuacje humorem, pokazać konkretne twarze i charaktery, by nadać im bardziej cywilizowany, ludzki wymiar – dodaje.
Na potrzeby kampanii, która potrwa najbliższe trzy tygodnie, 180heartbeats + Jung v Matt przygotowała serię siedmiu filmów do Internetu i social mediów. Spoty wyprodukowała F25.
2 komentarze
Dodaj odpowiedź