Przez kilka majowych dni pięciu artystów czekało w pełnej gotowości i w pełnym rynsztunku zaostrzonych ołówków, aby tworzyć animowane historyjki według pomysłów napływających ze wszystkich krajów UE.
Pomysłodawcą interaktywnej zabawy pod nazwą „Storychangers” był Parlament Europejski, który w ten sposób chciał przypomnieć młodym ludziom o zbliżających się eurowyborach i zachęcić ich tym samym do wzięcia udziału w głosowaniu. To wyjątkowe wydarzenie online było transmitowane na żywo od 6 do 9 maja 2014 roku na stronie internetowej.
W zabawie mógł wziąć udział każdy, kto podesłał propozycję zakończenia nieszablonowej historyjki wyjątkowego kota, którego drogi skrzyżowały się z… młodym deskorolkarzem.
Kampania „Storychangers” pokazała, że młodzi ludzie chcą działać i tworzyć własną historię zjednoczonej Europy. W ciągu kilku dni animację „Storychangers” na YouTube obejrzało 1,130,000 osób.
Głosowanie trwa do 25 maja, nadal można dołączyć do fanów „Storychangers” przyłączając się do akcji. Więcej informacji na stronie
Źródło: mat. pras.