W ostatni weekend listopada w Berlinie rozdano nagrody w międzynarodowym konkursie Epica Awards. Spośród 585 zgłoszeń z 75 krajów jury wybrało najlepsze filmy , zdjęcia, kampanie i agencje reklamowe.
Epica Awards to nagrody przyznawane przez jury składające się z dziennikarzy i ekspertów z dziedziny komunikacji medialnej i reklamy. Od 1987 roku odznaczano przede wszystkim agencje medialne i ich produkty przeznaczone na rynek niemiecki.
Trzy lata temu formułę konkursu zmieniono otwierając się na zgłoszenia z całego świata. W ten sposób od 2012 roku ten pierwszy europejski konkurs reklamowy nabrał nie tylko prestiżu, ale też rozmachu przyciągając zainteresowanych z krajów tak egzotycznych jak Nowa Zelandia, Liban, Azerbejdżan i Senegal.
Za najlepszą reklamę cyfrową uznano film promujący elektroniczny translator ElaN, w którym w dowcipny sposób przedstawiono zalety narzędzia oferowanego przez belgijską firmę. Pomysł o który spece z agencji Walter J. Thompson oparli scenariusz jest bardzo prosty. Zestawiono możliwości ElaN Languages z najpopularniejszym obecnie narzędziem do tłumaczenia – Google Translate i przygotowano ten sam posiłek na podstawie tłumaczeń przepisu wykonanych przez obydwie aplikacje. Efekt jest piorunujący.
Reklama outdoorowa, która zasłużyła na Grand Prix 2015, to kreacja przygotowana przez Demner, Merlicek & Bergmann dla MINI Austria. I właściwie obraz mówi sam za siebie.
Świetna, komunikatywna i działająca na emocje odbiorcy jest również wyróżniona przez sędziów seria reklam prasowych dla domu handlowego John Lewis. W kilku prostych obrazach pokazano elegancję, prestiż, styl i tradycję, z którymi ta działająca już od 150 lat marka chciałaby być kojarzona.
Przewrotna i odważna dzięki pozostawaniu w kontrze do panujących trendów reklama nowych produktów ShiSeido przygotowana przez Watts of Tokyo zasłużyła na Grand Prix w kategorii najlepszy film.
W kategorii najlepszej reklamy wiralowej nagrodzono turecki oddział Samsunga za wzruszającą akcję “Ręce, które słyszą” , promującą videocallcenter dla osób niesłyszących.<p>
Za sieć agencji reklamowych roku 2015 uznano BBDO, która w sumie zdobyła 43 wyróżnienia w tym 11 złotych medali, najlepszą agencją reklamową AdamandeveDDB z 14 nagrodami, w tym jednym Grand Prix, a krajem, z którego pochodziło najwięcej wyróżnionych (51 nagród) okazała się być Wielka Brytania.
Pełna lista nagrodzonych znajduje się na stronach Epica Awards .