Ruszyła międzynarodowa kampania zachęcająca do odwiedzania Wirtualnego Sztetla – portalu wiedzy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Działania prowadzone są w Internecie, a za ich realizację odpowiada Mastermind Media (spółka należąca do grupy AdNext).
Celem kampanii jest promocja nowej odsłony portalu Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN – Wirtualny Sztetl. Jest to unikatowy projekt na światową skalę. Misją portalu jest przywracanie i pielęgnowanie pamięci o historii Żydów Polskich. Strona jest źródłem wiedzy historycznej na temat dziedzictwa żydowskiego, głęboko zakorzenionego w naszej historii i kulturze. Wirtualny Sztetl należy do największych polskich portali historiograficznych.
Mastermind Media (grupa AdNext) odpowiada za kompleksowe działania promujące Wirtualny Sztetl w Internecie z wykorzystaniem kampanii banerowych w sieci reklamowej Google oraz tekstowych w oknie wyszukiwarki Google. Na banerach prezentowane jest zdjęcie bimy – centralnego miejsca w synagodze.
Akcja skierowana jest przede wszystkim do osób interesujących się dziejami społeczności żydowskiej w Polsce oraz historią II wojny światowej i Zagłady. Prowadzona jest zasadniczo w języku polskim i angielskim, a objęte są nią kraje europejskie oraz Stany Zjednoczone, Kanada i Izrael.
Cieszy nas to, że możemy promować tak wyjątkowy projekt, jakim jest Wirtualny Sztetl. Prowadzone przez nas działania mają wpłynąć na wzrost zainteresowania portalem i zwiększenie liczby jego użytkowników – mówi Maciej Janiak, Mastermind Media (grupa AdNext).
Kampania została zaplanowana na ostatni kwartał 2017 r.