Aż 28% osób, które polubiły jakąś markę odzieżową na Facebooku przyznaje, że rozważały zakup lub dokonały go pod wpływem treści publikowanych w serwisie. Jednocześnie aż 16% deklaruje, że odwiedziło sklep, żeby obejrzeć produkty – wynika z raportu „Social Media Fashion” przygotowanego przez agencję social mediową Think Kong we współpracy z CheeseCat, Socjomania.pl i firmą badawczą SW Research.
Wyniki badania przedstawione w raporcie wskazują, że skuteczność działań sprzedażowych na Facebooku w odniesieniu do produktów odzieżowych może być bardzo duża. Wpisy na Facebooku publikowane przez producentów odzieży są dla użytkowników serwisu wiarygodnym źródłem rekomendacji i sugestii wpływających an ich aktywnośc. Ponad 7% fanów stron marek fashion deklaruje, że zdarzyło im się kupić jakiś produkt pod wpływem wpisu w serwisie. Raport przygotowany m.in. pod patronatem Stowarzyszenia Agencji Reklamowych i FashionBusiness.pl jest dostępny bezpłatnie na stronie SocialMediaFashion.pl.
– Facebook to nie tylko przestrzeń działań wizerunkowych – komentuje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong – To także efektywne narzędzie sprzedażowe. Oczywiście osiągnięcie sensownych rezultatów wymaga zbudowania odpowiedniego zasięgu. Na Facebooku to jednak dużo łatwiejsze niż w innych mediach – dodaje.
Prawie połowa uczestników badania deklaruje, że pod wpływem wpisu opublikowanego przez firmę na Facebooku odwiedziła stronę internetową marki odzieżowej. Co setny przyznaje, że świadomie poleca opisywane w serwisie produkty znajomym.
– Czy Facebook sprzedaje? Na to pytanie stara się odpowiedzieć wielu marketerów. Jeśli spojrzeć na to, co cieszy się dużym powodzeniem na stronach marek odzieżowych można zobaczyć, że umiejętna komunikacja z potencjalnym klientem prowadzi go do drzwi sklepu – komentuje Oskar Berezowski z CheeseCat.
– Biorąc pod uwagę fakt, że kategoria e-commerce i marek odzieżowych widnieje wśród tematów generujących największe interakcje w mediach społecznościowych, a ponad 60% ludzi ufa rekomendacjom znajomych, możemy stwierdzić, że social media coraz częściej mają znaczący wpływ na nasze decyzje zakupowe. Istotnym faktem jest również coraz większa popularność narzędzi społecznościowych opierających się na ‘visual content’ (Pinterest, Instagram) – dodaje Katarzyna Orzechowska z Socjomania.pl.
Raport „Social Media Fashion” jest dostępny bezpłatnie na stronie SocialMediaFashion.pl. Jego powstanie jest wynikiem projektu, którego celem było określenie stosunku klientów do aktywności marek odzieżowych w mediach społecznościowych oraz tego, jak branża wykorzystuje nowe narzędzia do skutecznego dotarcia i komunikacji z klientem. Badanie było realizowane dla agencji social mediowej Think Kong przez Agencję Badań i Opinii SW Research w dniach 27-31 sierpnia 2012 r. na próbie 884 użytkowników Internetu posiadających profil w serwisie Facebook.com, w tym 501 deklarujących, że polubili w serwisie strony marek fashion.
Patronat nad projektem objął Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patronem medialnym raportu „Social Media Fashion” jest Fashionbusiness.pl.