Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Na okładce Vogue Polska supermodelka Christy Turlington

Pierwszy polski September Issue już 14 sierpnia. Na okładce supermodelka Christy Turlington.

Wrzesień to dla „Vogue’a” najważniejszy miesiąc. September Issue ukazuje się na otwarcie sezonu jesienno-zimowego. Zawsze jest wyjątkowy a jego treść to esencja tego, co przez najbliższe 6 miesięcy będzie się liczyć. Polskie wydanie, równie mocno jak jego międzynarodowe odpowiedniki, skupia się na modzie. I to na modzie przez duże M, jak podkreśla Filip Niedenthal, redaktor naczelny magazynu. Do September Issue dołączono specjalny dodatek – Zeszyt Trendów – w którym redakcja analizuje najważniejsze kolekcje i tendencje sezonu. Razem ponad 330 stron sesji, zdjęć i artykułów.

Christy Turlington – określenie supermodelka powstało właśnie z myślą̨ o niej, Naomi Campbell i Lindzie Evangeliście. To chodząca legenda, która w 1994 roku pojawiła się aż na sześciu okładkach „Vogue’a”. I występuje na nich do dziś. Była równocześnie twarzą Chanel, Versace, Valentino i Prady. Występowała w słynnych teledyskach George’a Michaela. Dziś poświęca swój czas i uwagę fundacji Every Mother Counts (Każda matka się liczy), która wspiera organizacje pozarządowe w krajach, gdzie zdrowie kobiet w ciąży i podczas porodu bywa zagrożone.

czytaj:   Ekwiwalent reklamowy Vogue w mediach to ponad 3 mln zł

Na sesję redakcję „Vogue Polska” Christy Turlington zaprosiła do East Hampton. W najważniejszym okładkowym ujęciu, stylistka Julie Pelipas, na co dzień szefowa działu mody „Vogue Ukraine”, nieprzypadkowo wykorzystała przypinkę ze słynnym logo Mody Polskiej. Jednak Christy nie jest jedyną ikoną mody, którą znajdziemy w September Issue. Caroline de Maigret, uosobienie francuskiego szyku i autorka „Bądź paryżanką, gdziekolwiek jesteś” nalegała, by zdjęcia zrobić w Warszawie. Chciała także, żeby ubrania pochodziły tylko od polskich projektantów. Nic dziwnego, skoro w jej żyłach płynie krew Poniatowskich. Do swojego domu zaprosiła nas kolejna ikona mody – Małgorzata Bela, modelka, aktorka i Editor at Large „Vogue Polska”.

Większość bohaterów September Issue angażuje się społecznie. Jedną z nich jest 34-letnia Anna Alboth. Dziennikarka, podróżniczka i blogerka w grudniu 2016 roku zorganizowała Marsz dla Aleppo, który w tym roku został nominowany do Pokojowej Nagrody Nobla. Rozmawiamy także z Hanną Zdanowską, która w swojej karierze zawodowej pracowała jako inżynier w kombinacie budowlanym, a także prowadziła szwalnię. Dzisiaj walczy o lepszą Łódź jako prezydent miasta i podkreśla, że siedzenie w Sejmie nie jest dla niej. Z kolei w sekcji Autoportret Paweł Smoleński wysłuchał Hanny Leniec, żeglarki, która opowiedziała mu o tym, dlaczego obchodzi urodziny dwa razy do roku i dlaczego nakłania Polki do regularnego badania piersi.

czytaj:   Gong wygrał przetarg na obsługę Virgin Mobile Polska

Wybitnym kobiecym postaciom w siódmym numerze towarzyszą także panowie. Szefowa działu reportażu Hanna Rydlewska spotkała się z Janem Holoubkiem. Operator i aktor filmowy niedawno wyreżyserował serial „Rojst”.Przyglądamy się także pracy movement directora, o której opowiedział nam Pat Bogusławski. Młody choreograf ma już na swoim koncie współpracę z Tildą Swinton, Kim Kardashian, Larą Stone, a ostatnio nawet Johnem Galliano.

Ale to tylko przedsmak tego, co znajduje się we wrześniowym numerze. Gościmy bowiem także na obiedzie u członków rodziny Missoni, dla których posiłki są prawdziwym rytuałem, i – jak się okazuje – moda nie jest ich jedyną pasją. Podglądamy także dyplomowe kolekcje absolwentów katedry mody ASP w Warszawie, którzy zaprezentowali je w cieniu Pałacu Kultury i Nauki. O sylwetkach młodych projektantów i ich dziełach pisze dla nas Marcin Różyc. Z Agatą Buzek rozmawiamy o Paryżu, aktorstwie i wegetarianizmie. Z kolei W Dwugłosie pisarka Magdalena Tulli i filozof profesor Zbigniew Mikołejko dyskutują dla nas o stereotypach kobiecych i męskich.

czytaj:   Vogue Polska - czerwcowa okładka

September Issue – pierwsze wrześniowe wydanie „Vogue Polska” wraz z Zeszytem Trendów zadebiutuje na rynku 14 sierpnia. Numer liczący 276 stron głównego wydania i 58–stronicowy Zeszyt Trendów będzie dostępny w cenie regularnej – 16,90 zł. Magazyn został wydrukowany w nakładzie 120 000 egzemplarzy. Kolejny, październikowy numer już 12 września.