Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Dawniej opublikowane treści warto aktualizować. Dzięki temu można znacznie zwiększyć potencjał SEO

optymalizacja pod kątem SEO

Niezależnie od tego, czego dotyczy prowadzony biznes online, optymalizacja pod kątem SEO to konieczność. To m.in. dzięki umiejętnemu wplataniu słów kluczowych w treści można stopniowo poprawiać swoją pozycję w Google. Poza tym jest to całkowicie darmowe. Czemu więc nie skorzystać? Warto jednak pamiętać nie tylko o stałym poszerzaniu contentu, ale także o aktualizowaniu treści publikowanych wcześniej.

Czy optymalizacja pod kątem SEO to konieczność?

Często zdarza się, że na początku swojej działalności w internecie przedsiębiorcy wiele uwagi poświęcają pozycjonowaniu, ale z czasem kwestie słów kluczowych i SEO powoli schodzą na dalszy plan. To jednak duży błąd – treści należy ciągle optymalizować. I to z kilku powodów:

  • konkurencja prawdopodobnie wciąż pracuje nad swoimi treściami. Nie ma więc co pozostawać w tyle,
  • algorytmy z czasem się zmieniają, a to oznacza, że metody, które zdawały egzamin wcześniej, teraz niekoniecznie już się sprawdzą,
  • treści z czasem mogą stracić na wartości, a to oznacza, że nie będą już tak atrakcyjne jak jakiś czas temu. Trzeba więc na bieżąco wprowadzać zmiany.

Optymalizacja krok po kroku: o czym pamiętać?

Aby pisać nie tylko przydatne, ale także zoptymalizowane teksty, trzeba wiedzieć m.in. jak dobierać słowa kluczowe, jak wplatać je w tekst, ile razy dana fraza powinna wystąpić czy jak bardzo powinna być szczegółowa. Tutaj przydatnych może okazać się wiele narzędzi.

Oprócz tego znaczenie ma także m.in. przejrzystość tekstów – czytelnicy lubią przejrzyste treści, krótkie akapity i wypunktowania. Takie treści są też lepsze z punktu widzenia algorytmów Google.

To jednak pewne podstawy, o których wie praktycznie każdy, kto choć trochę czyta na temat SEO. Warto natomiast pójść o krok dalej i skupić się na ulepszaniu już opublikowanych treści i wpasowaniu się w obowiązujące trendy. Tutaj sprawdzi się 5 kroków, które można opisać krótkimi hasłami takimi jak:

  1. Aktualizacja
  2. Funkcjonalność
  3. Słowa kluczowe
  4. Linkowanie
  5. Kompatybilność mobilna.

1. Aktualizacja

W internecie wiele jest takich tekstów, które kiedyś można było uznać za świetne, ale w międzyczasie mocno straciły na aktualności. Przykładem mogą być chociażby blogi prawnicze. Niektóre z nich w przystępny sposób tłumaczą skomplikowane zagadnienia, dostarczając mnóstwo wartościowej wiedzy. Przepisy zmieniają się jednak tak szybko, że treści np. sprzed roku właściwie nie są już przydatne. To samo dotyczy wielu innych branż – np. branży technologicznej, w której postęp jest błyskawiczny czy dziedzin, w których nowe badania czy dokonania zmieniają dotychczasowe spojrzenie na daną kwestię.

Jednym z aspektów optymalizacji pod kątem SEO powinno być więc sprawdzenie nowych informacji na ten sam temat. Może się okazać, że pojawiło się wiele istotnych zmian, które wpływają na atrakcyjność tekstu. Poza tym warto pamiętać, że z punktu widzenia czytelnika duże znaczenie mają dane i liczby. Jeśli przeprowadzono więc nowe badania czy opublikowano raporty, tym bardziej warto zaktualizować tekst.

2. Funkcjonalność

Stworzone i opublikowane treści nie zawsze są maksymalnie funkcjonalne z punktu widzenia czytelnika. A przecież to on rozstrzyga, czy dana strona ma wartość i czy chce na nią wracać. Właśnie dlatego trzeba postawić się w jego sytuacji.

Szczególnie w przypadku gdy autor strony nie decyduje się na zatrudnienie copywritera, istnieje duże ryzyko, że będzie pisał z perspektywy eksperta. To wydaje się dobrym rozwiązaniem ze względu na możliwość budowania autorytetu, ale w rzeczywistości nie zdaje egzaminu. Powód jest prosty – tekst nie spełnia swojego głównego zadania, a więc nie jest funkcjonalny dla użytkownika wyszukiwarki.

Właśnie dlatego warto krytycznym okiem spojrzeć na opublikowane treści i upewnić się, że:

  • są one zrozumiałe, nie zawierają długich, skomplikowanych zdań i słów, których przeciętny czytelnik nie zrozumie,
  • odpowiadają na główne pytania czy rozwiązują konkretne problemy użytkowników wyszukiwarki – tę kwestię można rozstrzygnąć,  analizując słowa kluczowe.

3. Słowa kluczowe

Optymalizacja pod kątem SEO w dużej mierze opiera się na słowach kluczowych. To właśnie one pozwalają sprawić, że tekst łatwiej znaleźć w sieci. Wiedząc, jakie frazy najczęściej wpisują w Google osoby potencjalnie zainteresowane danym tematem, można wpasować się w ich potrzeby i przy tym osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Tutaj jednym z podstawowych błędów znów jest patrzenie z punktu widzenia eksperta, a nie przeciętnego użytkownika internetu. Zupełnie inną frazę wpiszę w wyszukiwarkę prawnik, a już inną przyszły klient kancelarii, który nie rozumie albo nie zna wielu prawniczych sformułowań. Właśnie dlatego warto postawić się w sytuacji użytkownika, skorzystać z podpowiedzi Google albo wielu dostępnych narzędzi do analizy słów kluczowych.

4. Linkowanie

Wielu właścicieli stron internetowych zapomina o ważnej kwestii – linkowaniu. Tymczasem ma ono duże znaczenie z punktu widzenia optymalizacji pod kątem SEO. Jeśli zewnętrzne strony linkują do danej witryny, treść jest oceniana przez algorytm jako bardziej wartościowa. Duże znaczenie ma jednak także sytuacja odwrotna, czyli odsyłanie w swoich wpisach do treści na innych stronach.

Druga kwestia to linkowanie wewnętrzne, czyli powiązanie między sobą własnych wpisów. W ten sposób nie tylko można poprawić SEO, ale przy okazji ułatwić wyszukiwanie informacji potencjalnemu czytelnikowi. Linkowane artykuły zwykle będą powiązane z treścią, którą aktualnie czyta, a to oznacza, że płynnie będzie mógł przejść do zapoznania się z kolejnymi zagadnieniami.

5. Kompatybilność mobilna

Coraz więcej osób przegląda strony nie przy pomocy komputera, a przy użyciu urządzeń mobilnych. Nic więc dziwnego, że obecnie kompatybilność mobilna ma ogromne znaczenie. Koniecznie trzeba się więc upewnić, że treść czytana na telefonie będzie równie przejrzysta co w przypadku zapoznawania się z nią przy użyciu komputera. W przeciwnym razie cierpi nie tylko SEO, ale też znacznie spada liczba osób, które zdecydują się pozostać na stronie i zapoznać z jej treścią.


Zobacz też:

Czym jest zaplecze SEO i w jaki sposób należy je budować?

Co spowalnia stronę WWW? 11 rzeczy, które sprawiają, że klienci uciekają wkurzeni

Dlaczego szybkość wczytywania strony jest istotna dla Twojego sklepu internetowego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *