w

Popularność WOŚP na przestrzeni lat: Orkiestra nieustająco medialna

Popularność wośp na przestrzeni lat: orkiestra nieustająco medialna

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to fenomen w skali świata. Mobilizacja tysięcy ludzi, którzy zachęcają do działań w szczytnym celu jeszcze większe zastępy  – media nie mogą patrzeć na to obojętnie. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jak wygląda medialna popularność WOŚP w prasie i internecie w ostatnich kilku latach: to dziesiątki tysięcy publikacji i wielomilionowy ekwiwalent reklamowy.

Ponad 950 razy w prasie i około 11,4 tys. raz w internecie – tyle razy napisano o 21. Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy między 1 a 14 stycznia 2013 roku. Finał miał miejsce w niedzielę 13 stycznia, więc czas na setki publikacji relacjonujących i podsumowujących zdarzenie jeszcze przyjdzie.

Wosp_finał
Źródło: instytut monitorowania mediów

Dla porównania, w styczniu zeszłego roku o Finale WOŚP napisano w internecie ponad 17,5 tys. razy i 1,7 tys. w prasie.

WOŚP 2010-2012: czasem spadek, czasem wzrost
W latach 2010 – 2012 Orkiestra odnotowała niewielki spadek liczby publikacji w prasie, za to wzrost w Internecie. Najmniej publikacji prasowych było w roku 2012 – 5,3 tys. Najwięcej w 2010 – 6,4 tys. Najwyższy wynik internetowy – z 2012 roku– wyniósł prawie 50, 5 tys. materiałów. To ponad 8 tys. publikacji więcej niż w 2010 roku.

Wosp_porownanie
Źródło: instytut monitorowania mediów

WOŚP w internecie – orkiestra rządzi w zimie
Nie jest zaskoczeniem, że punktem kulminacyjnym internetowych publikacji i dyskusji o Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy jest co roku styczeń. Jedynym odstępstwem od normy był lipiec 2010, gdy WOŚP zagrał wyjątkowo latem dla powodzian, a Jurek Owsiak rozpoczął dyskusję w mediach listem do prezesa TVP na temat misji telewizji publicznej.

Wosp_porownanie_internet
Źródło: instytut monitorowania mediów

Tyle warta jest orkiestra w prasie
Ekwiwalent reklamowy jest to wskaźnik wyrażony w złotówkach – obrazuje kwotę, jaką należałoby wydać na reklamę o tej samej powierzchni (w cm2) co artykuł poświęcony danemu zagadnieniu, w określonym typie prasy (koszt reklamy różni się w zależności od tytułu prasowego i jest wyliczany na podstawie cenników reklamowych poszczególnych gazet). Z analizy publikacji prasowych na temat WOŚP wynika, że już w 2010 roku artykułu na temat Orkiestry warte były więcej niż 50 mln zł. Wartość ta z roku na rok rośnie. Łącznie trzy ostatnie lata przyniosły Orkiestrze ekspozycję o wartości niemal 160 mln zł.

Źródło: instytut monitorowania mediów
Źródło: instytut monitorowania mediów

Orkiestra i jej dyrygent oraz inne atrakcje
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy generuje większe zainteresowanie mediów niż jej medialna twarz – Jurek Owsiak, oraz Przystanek Woodstock razem wzięte.
Podobnie wyglądają proporcje publikacji na temat badanych zagadnień w internecie.

Źródło: instytut monitorowania mediów
Źródło: instytut monitorowania mediów
Źródło: instytut monitorowania mediów
Źródło: instytut monitorowania mediów

Autor: Nina Olszewska – Instytut Monitorowania Mediów


Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Ddb warszawa wygrywa fwa mobile of the day

DDB Warszawa wygrywa FWA Mobile of the Day

Socializer s. A. Publikuje prognozę wyników za 2012 rok

Socializer S.A. publikuje prognozę wyników za 2012 rok