w

Unikalne treści wpływają na twoją sprzedaż

Unikalne treści wpływają na twoją sprzedaż

Wartościowe treści to obecnie podstawa e-sprzedaży. Dostosujmy je do naszego produktu oraz oczekiwań naszych odbiorców. Dajmy klientom wartość dodaną w postaci ważnych lub ciekawych informacji. Sprawmy, żeby byli zadowoleni z zakupów, a z pewnością do nas wrócą i przyprowadzą znajomych.

Artivia. Pl strona

Informacja to podstawa

Klient jest przyzwyczajony, że w tradycyjnym sklepie może wszystkiego dotknąć, o wszystko zapytać. W świecie online również trzeba dać mu wrażenie obcowania z produktem. Korzystaj z dużych zdjęć w dobrej jakości i stwórz jak najbardziej kompleksowy opis. Standardowa informacja od producenta nie wystarczy – przecież u konkurencji będzie taka sama!

Spraw, żeby odwiedzający widział, że znasz swój towar, miałeś go w ręku. Odpowiedz w opisie na podstawowe pytania, które mogą się pojawić w procesie wybierania. Jeśli rozwiejesz wątpliwości klienta, zbliżysz go do decyzji zakupowej.

Co Pan doradza?

Wyobraź sobie, że stoisz przed półką w sklepie. Chcesz kupić telewizor. Wybór jest ogromny, mimo, że masz swoje wytyczne. Nagle pojawia się sprzedawca, który nie pyta rutynowo „Czy mogę pomóc”, tylko faktycznie opowiada Ci o telewizorze przed którym stoisz. Może utwierdza Cię w decyzji, a może mówi o czymś, czego jeszcze nie wiedziałeś. Nie przekonuje, nie nakłania, po prostu jest i dużo wie. Marzenie? Sklep online może je spełnić.

Przygotuj opis tak, żeby udzielić jak najwięcej informacji. Nie ograniczaj się do suchego streszczenia parametrów. Zastanów się: co może być pomocne, o co sam chciałbyś zapytać sprzedawcę? Spraw, żeby klient traktował twoją stronę jako źródło cennych informacji i polecał ją innym.

Pragmatycznie i praktycznie

Dobrze przygotowane treści mają wpływ na naszą pozycję w wyszukiwarkach. Algorytmy Google czy Bing biorą pod uwagę unikalność treści, premiując oryginalne strony. Poza tym, jeśli poszukujesz wełnianego swetra i wpiszesz tę frazę w wyszukiwarce, co zwróci Twoją uwagę? Kolejna strona zawierająca podobne zdjęcia, rozmiar i dostępny kolor? Czy ciekawy opis, skupiający się na wrażeniu jakie daje materiał, gęstości splotu, czy propozycji zestawienia swetra z pasującą spódnicą w atrakcyjnej cenie?

Jeśli prowadzisz lub planujesz otwarcie sklepu online, pamiętaj o wadze treści, które w nim zamieścisz. To one reprezentują Twój biznes i podejście do klienta, a ten z myszką w ręku jest wyjątkowo wymagającym targetem. Spraw, żeby znalazł na Twojej stronie wiedzę, której potrzebuje.

Autor: Marta Błeszyńska w Artivia – agencja content marketingu

Artivia logo

Ceneo stawia na serwisy poradnikowe

Ceneo stawia na serwisy poradnikowe

Prowadzisz działania na facebooku? Nie zapominaj o użytkownikach mobilnych

Prowadzisz działania na Facebooku? Nie zapominaj o użytkownikach mobilnych