RTB House, działająca globalnie, polska firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej, wzmacnia obecność w regionie Azji i Pacyfiku (APAC). Kampanie reklamowe, obok Singapuru, Indonezji, Malezji, Tajlandii i Tajwanu, będą realizowane przez spółkę także w Indiach, Australii i Nowej Zelandii. Za operacje regionalne na pierwszym rynku odpowiada Kshitiz Randhir Shori, na pozostałych dwóch Steve McMahon.
Jak tłumaczy Jakub Ratajczak, Managing Director APAC, RTB House, wejście na nowe rynki to duży krok w kierunku wzmocnienia pozycji firmy w regionie. – Indyjska gospodarka cyfrowa ma szansę stać się w ciągu następnej dekady trzecim co do wielkości rynkiem na świecie. Z kolei Australię i Nową Zelandię wyróżnia otwartość na najnowsze rozwiązania w dziedzinie e-commerce. Wszystkie te kraje łączy duże zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania marketingowe, które mogą rozwijać się dzięki takim firmom technologicznym, jak RTB House. Naszą pozycję budować będą Kshitiz Randhir Shori oraz Steve McMahon, odpowiedzialni za strategię, działalność operacyjną oraz nakreślanie ogólnego kierunku rozwoju biznesu – podsumowuje Ratajczak.
Indie są jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek na świecie, przy średniej stopie wzrostu wynoszącej w ciągu ostatnich dwóch dekad około 7 proc. Z prawie 35 proc. poziomem penetracji internetu, kraj ten jest wyjątkowym miejscem dla branż handlu elektronicznego i nowych technologii.
Za działania firmy na tym rynku odpowiada Kshitiz Randhir Shori, który posiada ponad piętnaście lat doświadczenia w obszarze reklamy cyfrowej. Do tej pory zajmował stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży w firmie Criteo, ściśle współpracując z kluczowymi podmiotami branży e-commerce.
– Wartość indyjskiej gospodarki cyfrowej może do roku 2020 wynieść 4 biliony dolarów. Przyszłość rysuje się więc w bardzo kolorowych barwach. Zdecydowałem się dołączyć do zespołu RTB House, bo jestem przekonany, że takie innowacyjne technologie jak samouczące się algorytmy i retargeting w wydaniu tej firmy mogą zrewolucjonizować naszą branżę – przewiduje Kshitiz Shori, Country Manager India w RTB House.
Również Australia i Nowa Zelandia mają ogromny potencjał reklamowy. Dane Pathmatics i Nielsen pokazują, że dwie trzecie (63 proc.) powierzchni reklamowej online jest obecnie kupowana w sposób zautomatyzowany (programmatic) lub za pośrednictwem sieci reklamowych.
Działalnością w Australii i Nowej Zelandii kieruje Steve McMahon, doświadczony menedżer, który również pracował wcześniej dla Criteo, gdzie odpowiadał za sprzedaż i rozwój biznesu.
– Australijscy i nowozelandzcy marketerzy starają się optymalizować swoje zasoby i prowadzić skuteczniejsze działania reklamowe, przy wyższym zwrocie z inwestycji. Retargeting personalizowany RTB House działa w oparciu o deep learning – wiodącą innowację w dziedzinie badań nad sztuczną inteligencją, co zdecydowanie pomoże nam spełnić te cele. Jestem przekonany, że lokalni klienci będą chętnie wdrażać najnowocześniejsze na rynku rozwiązania, a takie właśnie możemy im zaoferować –podsumowuje Steve McMahon, Country Director Australia & New Zealand w RTB House.
Wejście RTB House na rynki Indii, Australii oraz Nowej Zelandii następuje po wyjątkowym dla spółki 2016 roku, kiedy zespół firmy zwiększył się o ponad 40 proc., a przychody o ponad 140 proc.