Wraz z początkiem listopada w wielu branżach widać sezonowy wzrost sprzedaży. Black Friday, a zaraz potem święta, to okres na który czekają zarówno sklepy stacjonarne jak i online. Jak rozsądnie przygotować się na ten moment, ale jednocześnie nie poświęcać cennej powierzchni magazynowej na zapasy opakowań? Warto zawczasu zaplanować dostawy z odpowiednim dystrybutorem.
Jak zauważają ekonomiści, a potwierdzają to dane Głównego Urzędu Statystycznego, Polacy ostatecznie przyzwyczaili się do obecnej inflacji, a jej systematyczny spadek dodatkowo wpływa na poprawę nastrojów konsumentów. W efekcie chętniej podejmujemy odkładane dotychczas decyzje zakupowe, co zaskakuje nawet ekspertów.
Wg danych opublikowanych przez GUS, sprzedaż detaliczna liczona w cenach stałych we wrześniu była zaledwie o 0,3 proc. niższa niż rok temu. Powoli, ale zauważalnie rośnie też udział sprzedaży przez Internet.
Spis treści
Zawsze pod ręką
Ostatni piątek listopada, w który wypada Black Friday, rozpoczyna najgorętszy okres w handlu. Według badania Barometr Providenta, większość konsumentów właśnie wtedy kupuje świąteczne prezenty, jednocześnie zaledwie 15% badanych zostawia zakupy na ostatnią chwilę. Wzrost sprzedaży oznacza natomiast dla sprzedawców znaczny skok wysyłanych przedmiotów.
W sytuacji, gdy spodziewamy się większej sprzedaży, musimy zaopatrzyć magazyny w zapasy odpowiednio dobranych opakowań wysyłkowych i artykułów, szkoda więc zajmować cenną przestrzeń na gromadzenie potrzebnych w przyszłości opakowań.
Rozwiązaniem jest wybór takiego dostawcy materiałów opakowaniowych, który gwarantuje stały dostęp towaru. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której nagle nie możemy zamówić niezbędnych opakowań, bo dystrybutor nie ma ich w swoich magazynach – radzi Jarosław Kamiński, Prezes RAJA Polska. W skrajnych przypadkach może to prowadzić nie tylko do opóźnień w dostarczeniu przesyłek, ale też utraty dobrego wizerunku a co za tym idzie, klientów.
Czas to pieniądz
Poza stałą dostępnością towaru, znaczenie dla zachowania płynności realizacji zamówień ma też sposób dostawy, jaki oferuje nam dystrybutor opakowań. Coraz częściej standardem jest gwarancja dostawy następnego dnia, jeśli klient odpowiednio wcześnie zamówi towar. Liderzy wśród dystrybutorów proponują jednak znacznie więcej możliwości.
Dzięki efektywnej sieci dystrybucji, klienci mogą oczekiwać dostawy w 24 h przy zamówieniach złożonych nawet do godziny 15:30. Dodatkowo, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kontrahentów, wprowadziliśmy nowe opcje dla przesyłek paczkowych: dostawę do różnych punktów odbioru, dostawę stopniową, w wybranym dniu oraz w sobotę – mówi Jarosław Kamiński.
Optymalizacja to dobry wybór
W okresie przedświątecznym firmy zatrudniają dodatkowych pracowników, dla których tworzą stanowiska tymczasowe. Zwykle na dość ograniczonej przestrzeni. Pracę na takim stanowisku ułatwią np., niewielkie, jednorazowe dyspensery papieru. Na rynku dostępne są kartony z automatycznym dnem, czy takie z gotową taśmą do zamknięcia pudełka. Każde z tych rozwiązań przyspieszy i ułatwi pracę pakowacza. Wybór jest ogromny, dlatego najlepiej skorzystać z porad doradcy – podpowiada Jarosław Kamiński.
Doświadczony, profesjonalny dystrybutor opakowań, ułatwi nam pracę i pomoże zoptymalizować proces pakowania. Dodatkowo, dzięki ofercie dobranej do naszych potrzeb, wspomoże nas w realizacji celów sprzedażowych.
- https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/wskazniki-cen/wskazniki-cen-towarow-i-uslug-konsumpcyjnych-we-wrzesniu-2023-roku,2,143.html
- https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/Mikolaj-siega-glebiej-do-kieszeni-w-tym-roku-na-Boze-Narodzenie-wydamy-srednio-2129-zl.html
- https://media-provident.pl/pr/777917/barometr-providenta-swieta-kosztuja-polakow-coraz-wiecej