Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak strategia promocji pomaga uniknąć zbędnych wydatków i osiągnąć maksymalne efekty?

strategia promocji

Każdej firmie zależy na wypromowaniu swoich produktów czy usług. Wyróżnienie się spośród konkurencji nie jest jednak prostym zadaniem. A przynajmniej nie jest, gdy podchodzi się do sprawy chaotycznie, bez wyznaczenia wcześniej konkretnej ścieżki. Taką ścieżką, a właściwie mapą wskazującą właściwą drogę, jest strategia promocji.

Czym jest strategia promocji?

Najprościej rzecz ujmując, można powiedzieć, że strategia promocji to pewien praktyczny plan, który ma pomóc firmie zyskać pozycję na rynku. Celem każdej strategii jest pozyskanie możliwie największej liczby potencjalnych klientów, a także zwiększenie ich zaangażowania.

W zależności od firmy, jej grupy docelowej czy budżetu zupełnie inne działania okażą się najbardziej optymalne. Właśnie dlatego prowadzenie marketingu na oślep czy bezmyślne powtarzanie ruchów konkurencji nie będzie najlepszym pomysłem. W wielu przypadkach może prowadzić do zainwestowania niemałej ilości pieniędzy w działania, które w ogóle nie przynoszą zamierzonego efektu.

Mając jednak pewien ściśle określony cel, ustalone potrzeby czy możliwości firmy oraz charakter grupy docelowej, można wyznaczyć konkretną ścieżkę, którą firma powinna podążać. A takie tworzenie strategii marki powinno już dać widoczny efekt. Poza tym dobrze opracowana strategia promocji może przy maksymalnie niskich kosztach przeprowadzić potencjalnych klientów z etapu świadomości do etapu działania. Umożliwia nie tylko skłonienie do jednorazowego zakupu czy zwiększenie współczynnika konwersji, ale także budowanie długotrwałych relacji marki z klientami.

4 podstawowe zasady strategii promocji

Strategię promocji można realizować, biorąc pod uwagę 4 główne zasady:

  • Budować świadomość – dbać, by docelowi odbiorcy byli świadomi istnienia marki czy jej produktów
  • Wspierać zainteresowania – tworzyć treści dostosowane do zainteresowań i potrzeb klientów, tym samym zwiększając ich zaangażowanie i pokazując, że dla firmy najważniejsi są odbiorcy treści
  • Generować popyt – opracowując odpowiednią strategię promocji, firma może nie tylko stać się zauważalna, ale nawet sprawić, że klienci zaczną podążać jej produktów
  • Zachęcać do działania – umieszczając odpowiednie call to action, można skutecznie skłonić odbiorców treści do podjęcia ostatecznej decyzji, tym samym generując konwersję.

Najczęstsze sposoby promowania marki

Można wymienić naprawdę wiele metod marketingu promocyjnego, który pozwoli przyciągnąć potencjalnych klientów. Jak to zostało jednak wcześniej wspomniane, nie sprawdzi się tu wybieranie tych metod na oślep. Należy dostosować je do potrzeb, możliwości i specyfiki firmy, bo tylko wtedy przyniosą zamierzony efekt. Wśród najważniejszych typów promocji można wymienić przede wszystkim:

  • Sprzedaż osobistą – na pierwszy rzut oka ta metoda może kojarzyć się przede wszystkim z niezbyt skutecznym chodzeniem od drzwi do drzwi i namawianiem do zakupu. Obecnie jednak sprzedaż osobista opiera się przede wszystkim na organizowaniu wydarzeń z prezentacją sprzedażową, która pozwala na bezpośrednie przedstawienie produktów pewnemu gronu odbiorców
  • Reklamy drukowane, telewizyjne, radiowe i billboardy – zaledwie kilka lat temu była to jedna z podstawowych i najbardziej skutecznych form promocji. Obecnie istnieje już wiele alternatywnych sposobów, przede wszystkim związanych z działalnością w internecie. Nie zmienia to jednak faktu, że ciekawe, angażujące reklamy mogą pozytywnie wpłynąć na świadomość marki i efektywność sprzedaży
  • E-mail marketing – to dosyć tania forma promocji. Ma na celu zwrócenie uwagi i zachęcenie do zakupu. Umiejętnie prowadzony e-mail marketing może przełożyć się na spory wzrost sprzedaży przy niewielkich nakładach finansowych
  • Public relations – duże znaczenie przy promocji firmy ma także jej wizerunek. Dbanie o PR w firmie jest znacznie mniej kosztowne niż inne formy marketingu, pozwala za to pielęgnować i budować silniejsze relacje z klientami oraz umacniać pozycję na rynku
  • Artykuły, przemówienia, kursy – świetnym sposobem na promocję i utrwalenie wizerunku eksperta jest także strategia promocji oparta na tworzeniu wartościowych artykułów, kursów czy wygłaszania przemówień podczas wydarzeń branżowych
  • Nietypowe formy promocji – na znaczeniu coraz bardziej zyskują także treści, którym daleko do tradycyjnych reklam. Przykładem będzie tu chociażby reklama partyzancka bazująca na kreatywności czy reklama natywna.

Zobacz też:

Czym są wskaźniki KPI i jak mogą wspomóc biznes?

Wskaźniki e-commerce mogą być źródłem wielu ważnych informacji. Które z nich mają szczególne znaczenie?

Jak zdobyć popularność na Instagramie, by profil zaczął przynosić zyski?

One Ping

  1. Pingback:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *