w ,

LinkedIn – sposób na promocję własnego biznesu

Linkedin

Na temat promocji firmy na Facebooku, Twitterze czy Instagramie słyszano od dawna. Jednak pojawił się nowy pomysł na skuteczną promocję własnego biznesu. LinkedIn to nowy wymiar reklamy w sieci.

Serwis dla spokojnych przedsiębiorców…

Promocja własnego biznesu na portalu może przyjąć strategię pasywną. Jej realizacja jest niezwykle prosta. Polega na stworzeniu profilu własnego przedsiębiorstwa i budowaniu relacji z potencjalnymi klientami. W pasywnej strategii promocji to klienci wyszukują konkretnego produktu. Społeczność LinkedIn opiera się na działaniu podobnym do najprostszej wyszukiwarki internetowej. Różnicą są jednak wyniki poszczególnych wyszukiwań, którymi nie są dobrze wypozycjonowane hasła lecz produkty, które w pełni odpowiadają oczekiwaniom poszukujących. LinkedIn sprawia, że produkty Twojej firmy stają się widoczne dla tych, którzy szczególnie ich potrzebują.

Ponadto pasywna strategia promocyjna pozwala na wypromowanie własnego przedsiębiorstwa dzięki referencjom przyznanym przez dotychczasowych klientów. Jedna z teorii marketingowych dowodzi, że jeden zadowolony klient będzie powodem pozyskania kolejnych. Dlatego pozytywne opinie na temat konkretnego przedsiębiorstwa skutecznie wzmacniają jego wiarygodność oraz zachęcają potencjalnych klientów do współpracy.

…i dla tych bardziej aktywnych 

Jednak LinkedIn to serwis również dla tych, którzy nie chcą z założonymi rękami czekać, aż ktoś być może zainteresuje się ich firmą. Portal stwarza idealne warunki do walki o klienta, której podstawą jest agresywna strategia promocyjna.

Opiera się ona na pełnej widoczności przedsiębiorstwa w sieci. Grupy dyskusyjne, aktywny mailing czy płatna reklama na portalu to tylko niektóre sposoby na zwiększenie widoczności własnej firmy. Strategia agresywna zakłada, że konkretny produkt powinien dać się wyszukać klientowi. Dlatego niezwykle ważna jest zaplanowana strategia kreowania marki. Aktywność w grupach tematycznych, a nawet pomoc w sprawach, w których się specjalizuje dane przedsiębiorstwo może skutecznie zachęcić wielu potencjalnych klientów do współpracy.

Skuteczna strategia marketingowa

Wykorzystanie LinkedIn jako strategii marketingowej własnego przedsiębiorstwa jest doskonałym pomysłem. Jeżeli biznesmen dysponuje wolnym czasem, może samodzielnie zadbać o odpowiednie wypromowanie firmy. Natomiast jeżeli należy do grona osób, których głównym zajęciem jest prowadzenie przedsiębiorstwa, strategię marketingową może powierzyć osobistemu asystentowi, który jest dostępny w wersji płatnej serwisu.

LinkedIn nie jest niestety w stanie zareklamować każdego biznesu. Jednak duża część firm może skorzystać z usług portalu. Warto skorzystać z takiej szansy. Praca nad wizerunkiem firmy oraz odpowiedni poziom aktywności w sieci mogą przynieść o wiele większe rezultaty niż wykupiona reklama w najdroższym paśmie telewizyjnym.

Powody, dla których warto korzystać z LinkedIn

Powodów, dla których powinno się skorzystać z szansy jaką daje LinkedIn, jest kilka. Portal gromadzi ponad 65 milionów biznesmenów z całego świata.

Przeciętny członek wirtualnej społeczności osiąga rocznie 109 000 $.

Z każdą sekundą na portal loguje się kolejna osoba. Połowa działających na portalu firm stanowi ośródek decyzyjny własnych przedsiębiorstw, co ułatwia podejmowania decyzji o ewentualnej współpracy.

LinkedIn to niskobudżetowa, skuteczna strategia marketingowa, która powinna być wykorzystana przez każde, nawet najmniejsze przedsiębiorstwo, któremu zależy na zdobyciu wartościowych klientów. Promocja na LikedIn to gwarancja biznesowego sukcesu.


  1. LinkedIn rozszerza usługi o nowe wizualne formaty
  2. Jak skutecznie dotrzeć do profesjonalistów? Polskie marki w LinkedIn
  3. Nowości w LinkedIn: wszyscy jesteśmy blogerami
  4. Burza mózgów – dlaczego warto wykorzystać ją w biznesie?

 

Pomysł i jego ewaluacja

Hajs, dupy, dolce vita* na Facebooku

Jak założyć grupę na facebooku

Facebook – czy warto się reklamować? [wywiad]