w

TikTok jako efektywna platforma mediowa podbija branżę kosmetyczną

Tiktok jako efektywna platforma mediowa podbija branżę kosmetyczną
TikTok jako efektywna platforma mediowa podbija branżę kosmetyczną

Na TikToku można znaleźć wiele urodowych trendów, które podbijają serca użytkowników. Trendy, które rodzą się na TikToku wychodzą poza platformę i sprawiają, że produkty wyprzedają się ze sklepowych półek. Potencjał TikToka jako efektywnej platformy mediowej dostrzegają kolejne marki kosmetyczne. Jedną z nich jest OnlyBio – firma, która m.in. dzięki aktywności i zaangażowaniu użytkowników TikToka stała się wiodącą marką kosmetyczną w Polsce.

Ostatni rok na TikToku był przełomowy jeśli chodzi o poszukiwanie treści urodowych dotyczących pielęgnacji ciała czy porad makijażowych. 42% użytkowników przyznaje, że korzysta z aplikacji, w celu odkrywania, natomiast 34% – aby być na bieżąco z najnowszymi trendami. Odbiorcy tych treści ufają twórcom i firmom, które szczerze mówią o swoich doświadczeniach z produktami, promują ciałopozytywność i walczą z tematami tabu. Jak pokazują badania to influencerzy mają największy wpływ na kreowanie trendów urodowych – twierdzi tak, aż 83% przedstawicieli pokolenia Milenialsów.

Dla społeczności TikToka najważniejsza jest autentyczna i stała komunikacja, która będzie zawierać zróżnicowany i ciekawy content. Taki dialog, może w efekcie pozwolić marce osiągnąć jej cele biznesowe. 

Przekonały się o tym między innymi marki kosmetyczne tworząc treści, które w autentyczny sposób wpisują się w oczekiwania użytkowników poszukujących na platformie rozrywki. Popularność hashtagu #BeautyHacks na TikToku, który uzyskał już ponad 9,5 miliarda wyświetleń oraz hashtagu #kosmetyki wyświetlonego ponad 375 milionów razy sprawia, że kolejne brandy dostrzegają potencjał aplikacji. A za tym, że warto w działaniach marketingowych marek postawić na TikToka przemawia także fakt, że jego społeczność jest otwarta na treści reklamowe, co potwierdzają badania –  aż 57% badanych użytkowników TikToka przyznało, że dokonało zakupów po tym jak zostali do tego zachęceni na platformie.

Polskie marki kosmetyczne na TikToku

Potencjał TikToka dostrzegają polskie marki z branży beauty. Jedną z nich jest OnlyBio, która m.in. dzięki działaniom na TikToku stała się wiodącą marką kosmetyczną w Polsce. OnlyBio (@Onlybio.life) zgromadziło ponad 100 tys. obserwujących, filmy marki zostały wyświetlone ponad 2 miliony razy, a co 10 osoba zareagowała na publikacje marki na platformie „TikTok to obecnie najpopularniejsza i najczęściej pobierana aplikacja. Dzięki niej Onlybio.life doświadczyło niewiarygodnie dynamicznego rozwoju i stało się polską marką kosmetyczną numer 1” – wskazuje Maciej Zegarski, Prezes Zarządu Stars.Space. 

Nowa kampania TikToka

„O wyjątkowości TikToka, jako efektywnej platformy mediowej świadczą liczby – według raportu firmy Nielsen TikTok ma dwukrotnie większą efektywność sprzedażową, a ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) jest o 14% wyższy w porównaniu do innych mediów. Platforma znalazła się także po raz drugi z rzędu na szczycie rankingu Ad Equity, udowadniając, że skutecznie wspiera sprzedaż wśród firm prowadzących komunikację na TikToku ” – powiedział Rafał Drzewiecki, Head of Marketing, TikTok w Polsce i Europie Centralnej

Na TikToku każda marka z powodzeniem może osiągać założone cele biznesowe. Unikalna grupa użytkowników, których nie znajdziemy na innych platformach oraz narzędzia umożliwiające zarówno efektywną komunikację organiczną, jak i połączoną ze wsparciem płatnym, sprawiają, że TikTok jest niezwykle efektywną platformą mediową. Udowadnia to najnowsza kampania marketingowa polskiego zespołu TikToka, do której zaproszono między innymi markę OnlyBio. Przygotowany został cykl podcastów „Posłuchaj TikToka” przybliżający unikatowy format aplikacji oraz obalający popularne mity na temat platformy. Do tej pory pojawiły się cztery odcinki, których goście – Rafał Drzewiecki, Head of Marketing TikTok, Michał Bednarek Global Content & Influencer Marketing Manager w CCC oraz Kamila Rumowska Partnership Manager w TikTok i Marta Szufranowicz Deputy Business & Strategy Director, DDB Warszawa opowiedzieli m. in. o pierwszych krokach marek na platformie, procesie tworzenia kampanii na TikToku oraz dlaczego TikTok jest popularny na rynku reklamowym. W najnowszym odcinku Dominika Skirło Creative Strategist w TikTok zdradziła jaki jest przepis na kreatywne i najchętniej oglądane treści na TikToku.  

Odcinki dostępne są w popularnych serwisach strumieniowych jak Spotify, YouTube, Google Podcasty czy Apple Podcasts. Więcej materiałów dotyczących kampanii (w tym podcasty, case studies, artykuły branżowe) dostępnych jest na stronie tiktokforbusiness.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama prasowa

Coraz mniej osób czyta gazety, ale reklama prasowa wciąż może się opłacać

Gzella_abanana

Abanana poprowadzi komunikację marki Gzella w social mediach