Tym razem prezentujemy Wam Top 22 reklam, w których wykorzystano postać Jezusa. Obecność Syna Bożego w przekazach bez wątpienia sugeruje boski i niezwykły charakter reklamowanych produktów 🙂
1. Taevas Ogilvy dla Koger & Partnerid – estońskiej firmy zajmującej się budownictwem, generalnym wykonawstwem inwestycji i projektowaniem wnętrz.
2. Kampania przeciwko gerontokracji we Włoszech autorstwa agencji Cayenne. Dzięki bożej interwencji UFO wleciało w samolot, posyłając prosto do nieba starego rejenta.
3. The Evangelical Lutheran Church of Finland również postanowił reklamować się w boski sposób. Za kreację odpowiada TBWA/PHS.
4. Kontrowersyjna kampania czekolady pod tytułem „Black Jesus” autorstwa Aclc Advertising.
5. Świetna reklama, która odwołuje się do cudu chodzenia po wodzie. Kreacja została stworzona przez Agencję Draftfcb dla International Surfing Museum.
6. Przekaz promujący agencję McCann-Erickson – You won’t be sorry you listened to us (nie pożałujesz, jeśli nas posłuchasz).
7. Ade, Bogota jest odpowiedzialna za kreację reklamującą rozgłośnię radiową – Radioactiva, The Rock Planet 97.9 F.M.
8. Odważna kampania Sigatiba Vodka, w której Jezus jest przedstawiony w typowo ludzki sposób z charakterystycznym ułożeniem rąk;)
9. Kreacja Jesus Christ — JESUS APARICIÓN autorstwa TBWA/Design.
10. Również East Timor Tourism promuje się wykorzystując podobiznę Jezusa. Za kreację odpowiada Ogilvy & Mather.
11. Agencja Y&R Praha dla Harley-Davidson wykorzystała wizerunek Jezusa oraz pierwsze przykazanie „Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną”. Reklama ukazała się w 2005 roku w Czechach.
12. Odważny przekaz marki obuwniczej Pony stworzony przez Silverstein & Partners.
13. Firma Chunlan także promuje swój produkt – pralkę – w oryginalny sposób, wykorzystując pomnik Jezusa z Rio de Janeiro. Za przekaz odpowiada Ogilvy & Mather.
14. Boskie ciało – takie skojarzenia nasuwa się oglądając reklamę Ego Centrum Men’s Health Club autorstwa agencji J Walter Thompson – Parintex.
15. Kolejna reklama, w której wykorzystano motyw śmierci Jezusa na krzyżu. Tym razem Diamond Ad dla Kyungdong Boiler – firmy produkującej bojlery.
16. Zabawny przekaz marki Durex, w którym Jezus zasłania oczy 🙂 Za kreację odpowiada Serviceplan Marketing Werbeagentur.
17. Reklama Snowboard School autorstwa Publicis Zurich jest utrzymana w podobnej konwencji, co przekaz marki Durex.
18. Euro Rscg Corporate dla Tourism For Development. Podczas opalania się pamiętajcie, aby zdejmować okulary przeciwsłoneczne 😉
19. Jezus jako zawodnik drużyny piłkarskiej. Na taki pomysł wpadła agencja Saatchi & Saatchi promując Sporting Events.
20. Bardzo kontrowersyjna reklama autorstwa autorstwa Eje Publicitaria dla kancelarii prawniczej – Hernan Iglesias.
21. World Aids Week promuje się wykorzystując wizerunek Jezusa jako postaci walczącej o wolność dla ludzi. Reklama autorstwa TBWA Hunt Lascaris Cape.
22. Za przekaz Easter Celebration odpowiada agencja Christians In Media. Nie bez powodu reklama przybrała formę plakatu propagandowego.