Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Wiesz czym jest dropshipping? Odpowiadamy!

dropshipping e-commerce

Prowadzenie sklepu internetowego to obecnie popularny pomysł na biznes. Rozwój technologii i cyfryzacji sprawił, że większość czynności przeniosła się do internetu. Ludzie wolą załatwiać sprawy w sieci, bo tak jest po prostu wygodniej. Dotyczy to oczywiście również zakupów. Dlatego właśnie sklepy internetowe zyskują coraz większą popularność. Obecnie każdy może zająć się tego typu działalnością. A co jak nie mamy miejsca na magazyn? Tutaj z pomocą przychodzi właśnie sklep dropshipping. Na czym polega takie rozwiązanie i jak zacząć?

Sklep w modelu dropshipping – co to jest?

Dropshipping to logistyczny model sprzedaży, który polega na przeniesieniu magazynowania i wysyłki towaru na dostawcę. Inaczej mówiąc, właściciel sklepu dropshipping odpowiedzialny jest jedynie za wystawianie produktów w sieci, zbieranie zamówień i wysyłanie informacji do dostawcy. Magazynowanie, kompletowanie i wysyłanie zamówienia to zadania, za które odpowiedzialny jest bezpośrednio producent czy dystrybutor. Gdy klient złoży zamówienie właściciel sklepu dropshipping przekazuje informacje dostawcy (lub jest to proces automatyczny), a stamtąd towar wysyłany jest od razu do klienta.

Na takie rozwiązanie często decydują się początkujący przedsiębiorcy, którzy nie chcą czy nie mogą zainwestować w duże ilości towaru, lub nie mają możliwości na magazynowanie produktów. Jest to również opcja często wybierana przez małe sklepy internetowe. Warto też wspomnieć, że w 2018 roku ustanowiono prawo, które pozwala na prowadzenie tego typu biznesu bez zakładania działalności gospodarczej. Oczywiście trzeba spełniać pewne warunki, jednak pomimo to jest to korzystne dla mniejszych i początkujących firm.

Jakie korzyści daje sklep dropshipping

Zaletą tego modelu jest przede wszystkim to, że właściciel sklepu nie ponosi kosztów związanych z magazynowaniem oraz transportem towaru od dystrybutora. Dodatkowo zakładając sklep dropshipping nie ponosimy zbyt dużego ryzyka tak jak np. w przypadku inwestowania dużych pieniędzy w towar (który potem się nie sprzeda). Jest to również korzyść dla klienta detalicznego, który składa zamówienie. Dzięki temu, że cały łańcuch logistyczny zostaje maksymalnie skrócony, otrzyma on swoje zamówienie znacznie szybciej, co przełoży się na pozytywny odbiór firmy i dobre opinie. Oprócz tego właściciel sklepu oszczędza czas, który może przeznaczyć na rozwijanie działalności i kampanie reklamowe.

Dropshipping – jak zacząć?

Cały proces zakładania sklepu dropshipping jest dość łatwy. Na początku powinniśmy znaleźć producenta lub hurtownię, która będzie naszym dostawcą. Trzeba pamiętać, że warunki muszą być szczegółowo omówione i uzgodnione przez obie strony. Jednym z ważniejszych elementów umowy jest marża produktów, bo to właśnie na niej zarabia właściciel sklepu. Kolejnym etapem jest założenie strony sklepu internetowego o tym modelu. Tutaj potrzebna będzie specjalna platforma i oprogramowanie takie jak np. CStore. Tego typu narzędzia pozwalają nie tylko na prowadzenie sklepu, ale także na integrację z wybraną hurtownią czy producentem. Dzięki temu cały proces sprzedaży przebiega sprawniej, co przekłada się na dobry odbiór firmy wśród klientów. Hurtownie z którymi CStore może zintegrować się w dropshippingu znajdują się na tej stronie www.cstore.pl/funkcje-i-mozliwosci/hurtownie-dropshipping

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *