w

Jak wyróżnić się spośród innych kandydatów na stanowisko i dostać pracę? Rozwiązaniem może być kreatywne podejście do procesu rekrutacji

Jak wyróżnić się podczas rekrutacji
jak wyróżnić się podczas rekrutacji

Znalezienie pracy może być dużym wyzwaniem. Szczególnie, jeśli ma być to praca ambitna, stwarzająca możliwość rozwoju czy awansu, a przy okazji dobrze płatna. Obecna sytuacja na rynku spowodowała jednak, że teraz trudno nawet o zajęcie w branży, w której nie trzeba posiadać konkretnych umiejętności czy specjalistycznego wykształcenia, a zarobki wcale nie są wysokie. W obu tych przypadkach duże znaczenie ma jednak umiejętność odróżnienia się od pozostałych osób przysyłających CV czy przychodzących na rozmowę z potencjalnym pracodawcą. Trzeba więc myśleć nieszablonowo i wiedzieć, jak wyróżnić się podczas rekrutacji.

CV inne niż wszystkie

W większości branż kandydaci na dane stanowisko są proszeni o przesłanie swojego CV. Osoba zajmująca się rekrutacją następnie musi przejrzeć mnóstwo takich samych plików, gdzie kolejne osoby przy użyciu tego samego schematu przedstawiają swoje wykształcenie i doświadczenie zawodowe. Warto więc pomyśleć, jak wyróżnić się podczas rekrutacji, przełamując tę monotonię.

Jednym z takich sposobów może być wysłanie CV w innej niż dotychczasowo formie. Zwykle osoby ubiegające się o dane stanowisko korzystają z gotowych szablonów. Zamieszczają zdjęcie i podstawowe dane, następnie wykształcenie, doświadczenie zawodowe i wykaz umiejętności. Można więc pomyśleć o przyjęciu innej koncepcji – na przykład stworzeniu prezentacji o sobie w programie PowerPoint. W ten sposób można znacząco odróżnić się od konkurencji i zostać zapamiętanym.

Oczywiście tutaj trzeba pamiętać o dwóch kwestiach. Po pierwsze, prezentacja i tak musi zawierać wszystkie informacje wymagane przez rekrutera. Inaczej już na starcie można zostać odrzuconym. Po drugie, to podejście nie sprawdzi się w każdym przypadku. Może zrobić wrażenie na przykład, gdy kreatywny szuka pracy w agencji marketingowej, gdzie wymagane jest nieszablonowe myślenie, ale już niekoniecznie gdy chce się zostać ekspedientką czy pracownikiem budowlanym.

Tworzenie „marki osobistej”

Innym przykładem na to, jak zastosować kreatywne podejście do rekrutacji, może być zadbanie o spersonalizowanie CV, maila czy przesłanych dokumentów. Zwykle nie wymaga to wiele pracy, ale może przykuć uwagę. Kandydat na dane stanowisko może na przykład zaprojektować własne logo, używając swoich inicjałów czy dodając oznaczenie związane z branżą, do której aplikuje. To oznaczenie może umieścić jako stopkę w mailu, znak na CV i liście motywacyjnym. Taka spersonalizowana etykieta z pewnością będzie dobrym sposobem na wyróżnienie się spośród innych osób.

Patent z własnym logo to mniej radykalny przykład na oryginalność w porównaniu do stworzenia CV w programie PowerPoint. To podejście sprawdzi się też w większej liczbie branż, dlatego jest bardziej uniwersalne. Warto jednak pamiętać o dbałości o szczegóły. Osoba, która zdecyduje się na taki krok, musi dopilnować, by logo rzeczywiście było dobrze wykonane. Nie musi oczywiście zatrudniać do tego grafika. Najlepiej skorzystać z darmowego generatora, który pozwoli w kilka chwil zadbać o wysoką estetykę.

Jak wyróżnić się podczas rekrutacji przy użyciu social media?

Ostatni sposób na to, jak wyróżnić się podczas rekrutacji, może zakładać użycie YouTube. Przysyłanie filmów zamiast standardowego CV to zresztą coraz powszechniej wykorzystywane rozwiązanie. Niektóre firmy same nawet proszą właśnie o stworzenie wersji filmowej, w której dany kandydat odpowiednio się zareklamuje.

Wysłanie filmu zamiast standardowego pliku tekstowego zdecydowanie pozwoli zostać zauważonym. Dokładnie tak samo jak w przypadku logo, trzeba jednak pamiętać o ważnej kwestii. Jeśli dana osoba zdecyduje się już na takie podejście do procesu rekrutacji, musi wykazać się dużą dbałością o estetykę i kompozycję filmu. Nie chodzi tylko o to, by stanąć przed kamera i szybko powiedzieć kilka zdań o sobie. Jeśli film ma wywrzeć dobre wrażenie, musi być przemyślany i ciekawy. Jego przygotowanie zabierze więc znacznie więcej czasu niż przygotowanie standardowego CV. Jeśli jednak nagrodą ma być zatrudnienie na świetnym stanowisku, warto zdobyć się na taki wysiłek.


Zobacz też:

Ludzie lubią postępować w sposób konsekwentny. Także w przypadku decyzji zakupowych

Najważniejsze umiejętności marketingowca freelancera – które z nich powinna posiadać każda osoba pracująca w tej branży?

Każda firma powinna mieć własne logo. O czym pamiętać, przygotowując projekt?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Marketing dotykowy

Jak stosować marketing dotykowy?

Dropshipping e-commerce

Wiesz czym jest dropshipping? Odpowiadamy!