w

Wirtualny sommelier dostępny już dla polskich konsumentów

Wirtualny sommelier

Firma CEDC International przygotowała wyjątkową niespodziankę dla wszystkich amatorów wina. Dzięki najnowszej kampanii z wykorzystaniem technologii AR – rozszerzonej rzeczywistości, konsumenci kupujący wybrane wina z winnic Torres lub Mare Magnum, mogą wziąć udział w indywidualnym szkoleniu prowadzonym przez profesjonalnego sommeliera.

Augmented Reality (AR), rozszerzona rzeczywistość, to połączenie świata rzeczywistego ze światem cyfrowym. Technologia ta jest rynkową rewolucją, zmieniającą sposób interakcji konsumenta z marką. AR tworzy nowe możliwości w obszarze komunikacji marketingowej, integrując innowacyjne rozwiązania z produktem, który tym samym staje się narzędziem bezpośredniego kontaktu z konsumentem. 

Consumer experience  staje się obecnie jednym z najważniejszych obszarów budowania pozycji marki. Lojalność konsumentów przestaje bazować na cenie produktu czy na przyzwyczajeniu. Zamiast tego, zaczynają oni poszukiwać marek umiejących budować pozytywne doświadczenia związane z produktem – komentuje Marcin Chyliński, Marketing Manager firmy CEDC International. Mając na uwadze, iż konsumenci, w szczególności wina, szukają wiedzy o produkcie w dostępnej i atrakcyjnej formie, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w naszej kampanii. 

Wirtualny sommelier

Projekt jest absolutną innowacją i pierwszym tego typu narzędziem dostępnym dla polskich konsumentów. Aby w pełni doświadczyć możliwości, jakie otwiera przed nami rozszerzona rzeczywistość, wystarczy tylko sięgnąć po smartfon i aplikację VIUU. Za jej pomocą, po zeskanowaniu etykiety wina, konsument ma okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat poszczególnych wariantów win. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości na tle etykiety pojawia się postać sommeliera, który przekazuje informacje na temat danego produktu w angażujący i jednocześnie przystępny sposób. Dzięki temu rozwiązaniu konsument w atrakcyjnej formie będzie mógł dowiedzieć się więcej o pochodzeniu win, czy rodzajach potraw z jakimi warto je łączyć. Tym samym oferujemy naszemu konsumentowi innowacyjny sposób „doświadczenia marki” oraz poszerzenia wiedzy na temat kategorii – dodaje Marcin Chyliński. 

W projekt zaangażowano łącznie dziesięć wariantów win: sześć należących do hiszpańskiej winnicy Torres, jednej z najwyżej ocenianych winnic europejskich i laureata wielu prestiżowych nagród, oraz czterech należących do winnicy Mare Magnum, położonej na słonecznej Sycylii. Kampania potrwa do końca grudnia 2019 roku i wspierana będzie materiałami POS w punktach sprzedaży oraz w wybranych punktach gastronomicznych. 

O tym, jak korzystać z pomocy e-sommeliera, konsumenci mogą się również dowiedzieć z materiału wideo:

E-sommelier – Torres & Mare Magnum from Torres Wines in Poland on Vimeo.

Marka Torres to jeden z najbardziej znanych i utytułowanych producentów win oraz wiodący producent brandy na świecie. To rodzinna firma ze 147-letnią historią, obecna na ponad 150 rynkach. Wina, produkowane w Hiszpanii, Chile i Kalifornii, to trunki wysokiej jakości doceniane nie tylko przez konsumentów, ale także przez sommelierów i znawców win. Marka Torres jest jednym z prekursorów idei zrównoważonego rozwoju winiarstwa, działając zgodnie z ideą „the more we care for the earth, the better our wines” i stawiając na rozwój winnic organicznych. Winnice marki Torres są jednymi z najczęściej nagradzanych na świecie. Co roku prestiżowy magazyn Drinks International przyznaje firmie tytuł Najbardziej Podziwianej Europejskiej Winnicy, a w 2017r. winnica Torres uzyskała tytuł Najbardziej Podziwianej Winnicy na Świecie.

Mare Magnum to międzynarodowy producent wysokiej jakości win, który współpracuje z wieloma partnerami na całym świecie. W swojej ofercie ma wina z Włoch, Francji, Hiszpanii, Argentyny, USA, Australii, Nowej Zelandii i Republiki Południowej Afryki. Wina te produkowane są w krajach swojego pochodzenia zgodnie z wytycznymi danej apelacji.

 

O CEDC (www.cedc.com)

CEDC jest czołowym producentem wódki na świecie oraz największą w Europie środkowej i wschodniej zintegrowaną firmą z branży napojów alkoholowych. Firma produkuje i sprzedaje znane marki z segmentu wódek, jak m. in.: Żubrówka, Bols, Soplica, Absolwent, Green Mark, Zhuravli, Parliament, Royal oraz wiele innych, eksportowanych do ponad 50 krajów świata. CEDC jest także wiodącym importerem napojów alkoholowych w Polsce, Rosji i Węgrzech. W Polsce CEDC oferuje najbardziej znane marki alkoholi na świecie, jak np.: Metaxa, Remy Martin, Carlo Rossi, Grant’s, Jägermeister, Gancia, Campari, Cinzano czy Old Smuggler. 

VMS Media wydawca platformy VIUU, specjalizuje się w kampaniach marketingowych z wykorzystaniem Augmented, Mixed oraz Virtual Reality. Jest jednym z najstarszych podmiotów w kraju działającym w obszarze AR i zarazem twórcą pierwszej otwartej platformy rozszerzonej rzeczywistości dostępnej w oparciu o aplikację VIUU. Firma w początkowej fazie rozwoju, opierała swoją działalność na rynku wydawniczym, wspierając wydawców magazynów o rozwiązanie technologiczne, z czasem poszerzając swoją ofertę o rozwiązania dla rynku retail i FMCG. Obecnie VMS Media może pochwalić się kilkudziesięcioma wdrożeniami, oraz innowacyjnym rozwiązaniem technologicznym – aplikacją VIUU.

Niniejsza informacja prasowa przygotowana została wyłącznie w celach informacyjnych i nie stanowi reklamy napojów alkoholowych w rozumieniu odpowiednich przepisów prawa. Podmiot otrzymujący niniejszą informację prasową jest odpowiedzialny za wykorzystanie jej treści zgodnie z przepisami prawa. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jak wygląda polski rynek influencerów? [raport]

Jak wygląda polski rynek influencerów? [raport]

E-mail marketing

Zaufanie do nadawcy podstawą sukcesu w e-marketingu