w

Audioteka: wystartowała druga edycja autorskiego programu „Usłysz kulturę”. Do zrealizowania własna produkcja w formacie audio

Audioteka
audioteka

Po sukcesie pierwszej edycji „Usłysz kulturę”, podczas której w ciągu 13 miesięcy, wpłynęło 418 zgłoszeń, Audioteka kontynuuje program. W tym roku jego uczestnicy – scenopisarze, reżyserzy i wszyscy twórcy autorskich treści będą odpowiadali na WEZWANIA, w ramach których będzie można zgłaszać pomysły na scenariusze we wskazanym gatunku literackim. Pierwsze z nich dotyczy produkcji familijnej. Partnerem akcji jest StoryLab Pro.

Druga edycja w nowej formule 

„Usłysz kulturę” to autorski program Audioteki, którego celem jest wsparcie m.in. scenarzystów, reżyserów i reportażystów w finansowaniu i realizacji autorskich produkcji audio od strony technicznej.  Tegoroczną edycję charakteryzuje zupełnie nowa formuła oparta na WEZWANIACH. – „Co kilka miesięcy wraz z wybranym partnerem będziemy ogłaszać WEZWANIE – czyli zapotrzebowanie na pomysły scenariusza w danym gatunku czy temacie. Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń wybierzemy maksymalnie 10 najlepszych, a ich autorzy zostaną nagrodzeni spotkaniem ze script-doctorem. Zwycięzcom zaproponujemy realizację projektu” – komentuje Klaudia Grzesiak, Kierownik ds. pozyskiwania contentu, Audioteka. 

Na pierwsze WEZWANIE twórcy programu wybrali scenariusz produkcji familijnej. – „Wśród wielu angażujących i niebanalnych zeszłorocznych aplikacji, najwięcej produkcji powstało właśnie w tej kategorii. Dlatego też, widząc duży potencjał rynkowy tego typu realizacji w formacie audio, na pierwsze WEZWANIE wybraliśmy właśnie historie familijne. Z pełnym przekonaniem zdecydowaliśmy, aby to właśnie one otwierały serię WEZWAŃ nowej edycji programu” – dodaje Monika Bazdyga, szefowa marketingu Audioteki. Zwyciężą najbardziej kreatywne, nieszablonowe i angażujące historie. 

Autorzy programu zapewniają, że każdego z nagrodzonych twórców wesprą od strony merytorycznej i technicznej tak, aby finalnie powstał wyjątkowy i oryginalny produkt. Jak zapewniają, aby zrealizować swój projekt wystarczy otwarty umysł i koncepcja świetnej historii. – „Chcemy wykorzystać nasze 13-letnie doświadczenie w branży, aby móc wspierać rozwój rynku i nowych talentów. Dlatego też, przejmujemy na siebie całkowicie kwestie techniczne, takie jak realizację audiobooka lub innej formy audio. Oferujemy również wsparcie w kwestii praw autorskich, zorganizowania studia nagraniowego, znalezienia reżysera do projektu lub obsady. Oferujemy przestrzeń do pracy. Zapraszamy zarówno profesjonalnych scenarzystów, jak i osoby trudniące się scenopisarstwem amatorsko, do zmierzenia się ze swoimi wizjami oraz do dzielenia się talentem. Jesteśmy otwarci na wszelkie, nawet bardzo zwariowane pomysły i z niecierpliwością czekamy na zgłoszenia” – wyjaśnia Aleksandra Dąbrowska, szefowa produkcji Audioteki. 

Pomysł napędzany sukcesem 

Pierwsza edycja „Usłysz kulturę” cieszyła się ogromnym powodzeniem. W ciągu 13 miesięcy w ramach programu swoje zgłoszenia przesłało 418 twórców. Wybranych zostało 21 autorskich scenariuszy, a 9 zrealizowanych na ich podstawie produkcji, jest dostępnych w aplikacji Audioteki. Wśród nich, znalazł się pierwszy w Polsce audiomusical „Jestem, kim chcesz” w reżyserii Bartka Szpaka z zespołem Teatru Muzycznego Roma, „Lodowa przełęcz”, czyli zakopiański audioserial z aktorami Teatru Witkacego, podcast Adama Śmiałka „Towary modne”, a także audioreportaż Ewy Stusińskiej „Miła robótka”. 

Wszyscy zainteresowani odpowiedzią na WEZWANIE familijne mogą przesyłać swoje zgłoszenia do 12 sierpnia. Wyniki zostaną ogłoszone w połowie października. 

Temat nowego WEZWANIA zostanie ogłoszony jesienią. 

Zachęcamy do obejrzenia bezpłatnych webinarów, dostępnych na stronie projektu [link].   

webinarium 1 – Czym jest program Usłysz Kulturę?

webinarium 2 – Jak wygląda proces produkcji?

webinarium 3 – Jak reżyserujemy produkcje audio?

webinarium 4 – Jak napisać dobry scenariusz?

webinarium 5 – Wezwanie nr 1. – scenariusz produkcji familijnej

Audioteka wspiera scenarzystów angażując się także w dodatkowe inicjatywy. W tym roku została partnerem 5. edycji Script Wars – Mazowieckiego Konkursu Scenariuszowego, w ramach którego ufundowała dla zwycięzców nagrody finansowe, a także możliwość zaproszenia wybranych laureatów lub finalistów do negocjacji w celu zawarcia umowy dotyczącej realizacji wersji audio na podstawie zwycięskiego scenariusza. 

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Lady gaga

    Lady Gaga i Tony Bennett z nową płytą! MTV zaprasza na ekskluzywną premierę teledysku 

    Jak współpracować z influencerem

    Ekonomia twórców, czyli nowy trend wśród influencerów dla fan(s)ów