w

YouTube Ads Leaderboard 2016 – zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Youtube ads leaderboard 2016 - zestawienie najpopularniejszych reklam na youtube
flickr.com/photos/korosirego

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro – zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.

Przed świętami internautów wzruszyła reklama Allegro Czego szukasz w Święta? | English for beginners, która zajęła pierwsze miejsce polskiego i ósme europejskiego zestawienia YouTube Ads Leaderboard za cały 2016 rok. Bohater wideo zamawia z serwisu aukcyjnego zestaw do nauki angielskiego i pilnie powtarza słówka, by pojechać na Boże Narodzenie do Wielkiej Brytanii i poznać swoją, nie mówiącą po polsku, wnuczkę. Na drugim miejscu znalazł się film z cyklu reżyserowanego przez Tomasza Bagińskiego, Legendy Polskie – Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro, w którym możemy poznać dalsze losy szlachcica Twardowskiego. Podium zamyka wideo Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek, Allegro, przedstawiające współczesną alternatywę dla lustra w walce z Bazyliszkiem. Na czwartej pozycji znalazła się reklama T-Mobile Robert Lewandowski (Lewy) i Tomasz Kot, T-Mobile. Najlepsza sieć! z rozśpiewanymi Tomaszem Kotem i Robertem Lewandowskim. Piąte miejsce to po raz kolejny Allegro i Legendy Polskie z wideo Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, w którym możemy oglądać waleczną bohaterkę inspirowaną postacią Baby Jagi.

Pozostałą część polskiego zestawienia podbili YouTuberzy w reklamach Fanty, Coca-Coli i Orange, a listę zamyka wideo Axe z lektorskim udziałem znanego rapera Sokoła.

Zmienia się sposób konsumowania treści wideo w internecie, nie tylko ze względu na zyskujące popularność nowe ekrany, ale również kontent inny niż w tradycyjnych mediach. Tylko w grudniu 2016 r. YouTube odwiedziło prawie 20 milionów Polaków, a platforma jest dziś równie często uzupełnieniem, jak i alternatywą dla telewizji. Ekran, który jest obecnie coraz częściej wybierany przez użytkowników YouTube to ekran telewizora.

Oznacza to, że wysokiej jakości treści wideo dostępne na platformie stają się codziennym elementem życia wszystkich domowników. Należy jednak pamiętać, że największą popularnością nadal cieszą się ekrany urządzeń mobilnych. Uwzględnienie tej wiedzy w media planach to dla marek szansa na jeszcze skuteczniejsze zaangażowanie publiczności – mówi Tomasz Czudowski, odpowiedzialny za marketing YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej.

Pełna polska lista YouTube Ads Leaderboard 2016 r.:
Lp.
Nazwa kampanii
Marka
Agencja kreatywna
Agencja mediowa
1
Allegro
a
Zakup mediów: Allegro
2
Allegro
Platige Image
Zakup mediów: Allegro
3
Allegro
Platige Image
Zakup mediów: Allegro
4
TMobilePL
Leo Burnett
SMG
5
Allegro
Platige Image
Zakup mediów: Allegro
6
Fanta
MediaCom Beyond Advertising w kooperacji z Nathaniel Czarnecki i Tadeusz Kieniewicz
Mediacom
7
Coca-Cola Polska
Mediacom Beyond Advertising
Mediacom
8
Coca-Cola Polska
Mediacom Beyond Advertising
Mediacom
9
Orange
VML
Initiative Media Warszawa
10
KanalAxe
DDB & Tribal
Mindshare

Europejską listę YouTube Ads Leaderboard 2016 otwiera wideo Nike, w którym Cristiano Ronaldo i jego młody fan zamieniają się miejscami po nieoczekiwanej pobudce w nie swoich ciałach. Warto zwrócić uwagę, że aż połowa filmów to reklamy świąteczne, włącznie z polską produkcją Allegro, która trafiła na ósme miejsce. Zestawienie zamyka wideo wyszukiwarki lotów momondo, która po zbadaniu DNA ochotników, zachęca ich do podróży śladami przodków.

YouTube to platforma, która coraz efektywniej pozwala markom zdobyć uwagę potencjalnych klientów. Łączny czas wyświetlania reklam z europejskiego zestawienia wyniósł aż 500 lat, a 60% tych odtworzeń pochodziło z urządzeń mobilnych. Liczba godzin spędzanych przez Europejczyków na oglądaniu wideo na telefonach komórkowych wzrosła o ponad 60% rok do roku. Z kolei popularność ekranu telewizora wśród użytkowników YouTube w Europie podwoiła się w ciągu roku. Zauważalne są również pewne trendy w odniesieniu do treści wideo. Internauci traktują je jak rozrywkę i oglądają filmy, które są zabawne bądź charakteryzują się oryginalną fabułą.

Reklamy coraz częściej poruszają też ważne zagadnienia społeczne. Dobrze obrazują to filmy Allegro i EDEKI, które opowiadają o tym, jak cenny jest czas spędzony z bliskimi.

Pełna europejska lista YouTube Ads Leaderboard 2016 r.:
Lp.
Nazwa kampanii
Marka
Agencja kreatywna
Agencja mediowa
1
Nike Football
Wieden + Kennedy
Mindshare
2
John Lewis
Adam & Eve DDB
Manning Gottlieb
3
Sainsbury’s
AMV
PHD
4
EDEKA
Jung von Matt
OMD Hamburg
5
Coca-Cola
bd.
bd.
6
cornettoalgida
Lola Madrid
Mindshare
7
nettotv
Jung von Matt
OMD Hamburg
8
Allegro
Bardzo & CutCut.
Allegro
9
M&S
Y&R
Mindshare Worldwide
10
LetsOpenOurWorld
&Co.
b.d.

Ranking filmów jest ustalany w oparciu o najważniejsze dane pokazujące zaangażowanie użytkowników — liczbę obejrzeń w Polsce i w Europie oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu organicznym w stosunku do płatnego. Zestawienie przygotowywane jest co miesiąc i raz na rok przez zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.
Look4app

Millenialsi w branży IT – wyzwanie, które zmienia firmę

Client service k2 rośnie w siłę

Client Service K2 rośnie w siłę