in

7 powodów dla których warto się reklamować w prasie

Reklama w prasie
Attractive happy brown haired girl relaxing on couch and reading a magazine

XXI wiek to czas cyfryzacji i przenoszenia treści do internetu, lecz nadal istnieją skuteczne formy

reklamy offline. Niektóre z nich są wręcz skuteczniejsze, niż te nowoczesne – pozwalają na trafienie

do konkretnej grupy docelowej i same w sobie stanowią świetna wartość reklamową. Do najlepszych

form klasycznego marketingu należy reklama w prasie i w tym artykule omówimy jej najistotniejsze

zalety. Prasa to jedna z najstarszych na świecie przestrzeni reklamowych, która do dziś cieszy się

dużą popularnością. Dzielimy ją ze względu na tematykę (różne branże – od motoryzacji po

psychologię) oraz częstotliwość ukazywania się (dzienniki, tygodniki itp.). Już na tym etapie

powinniśmy zastanowić się, gdzie najlepiej będzie pasowała nasza reklama – oczywiście najlepiej, gdy

czasopismo będzie bezpośrednio dotyczyło naszych usług, a nasze możliwości przerobowe będą

pozwalały na jak najczęstsze publikacje.

Reklama w prasie
7 powodów dla których warto się reklamować w prasie

Prasa jest świetnym rozwiązaniem zarówno dla dużych, jak i małych przedsiębiorstw, szczególnie

tych, które trudnią się wytwarzaniem specjalistycznych towarów czy usług. Ilość czasopism i gazet i

ich rozpiętość tematyczna jest tak ogromna, że nasze możliwości są praktycznie nieograniczone.

Poniżej zamieszczamy 7 argumentów za tym, by przenieść swoją reklamę do druku.

1. BUDOWANIE RELACJI

Prasa, tak jak żadne inne medium, buduje długotrwałe relacje z czytelnikami. Jak pokazują badania,

prasa, w przeciwieństwie do np. telewizji, wybierana jest w sposób świadomy, czyli konsumenci

traktują ją bardzo personalnie. Daje to świetne możliwości reklamodawcom na wytworzenie

regularnego kontaktu z potencjalnym klientem i zaoferowanie mu usług na lata. Warto dodać też, że

przy ze względu na możliwość budowania takich więzi z czytelnikiem, można w prasie zastosować

nowoczesne metody marketingu, np. marketing natywny czy content marketing. Jest to regularne

publikowanie artykułów na jakiś temat, przy jednoczesnym lokowaniu produktów. Lokowanie te nie

może jednak odbywać się w sposób nachalny – musi być wyważone i stonowane, więc najlepiej zlecić

takie działanie firmom specjalizującym się w content marketingu.

2. WIARYGODNOŚĆ

Czy tego chcemy czy nie – prasa jest najbardziej prestiżowym nośnikiem informacji. Posiada bogatą

historię i tradycję, brała udział w transformacji ustrojowej i jest silnie związana z Polskością. Czasami

sam fakt występowania w prasie jest nobilitujący, a więc i sama reklama traktowana jest dużo

poważniej. Otwiera to możliwość budowania swojego wizerunku jako szanowanego specjalisty,

szczególnie w jakimś poważanym i popularnym magazynie. Warto zauważyć także, że najbardziej

uznawanym źródłem cytatów jest właśnie prasa, a nie portale internetowe czy stacje telewizyjne.

Prasa silnie osiadła się w historii i kulturze nie tylko Polski, ale i całej Europy i świata, więc zawsze

będzie prestiżową powierzchnią reklamową.

3. ZAANGAŻOWANIE

Czytanie gazety zazwyczaj wiąże się ze spokojem, skupieniem i uwagą. Reklama w prasie jest zatem

lepiej i dokładniej odbierana, niż wyskakujący banner internetowy czy lokowanie produktu w

telewizji. Czytelnik musi przeczytać i przeanalizować treść reklamy, co daje większe szanse na jej

zapamiętanie.

4. ŻYWOTNOŚĆ

Reklama w gazecie istnieje dłużej, nie znika w taki sposób, w jaki znikają np. komunikaty

internetowe. Ludzie wracają do starych numerów i mogą kolejny raz „nadziać” się na przekaz

reklamowy. Rodzi to możliwości wielokrotnego reklamowania tego samego produktu w tej jednej

cenie. Gazety są też na tyle mobilnym źródłem informacji, że często przekazywane, w naturalny

sposób zwiększają odbiorców tego samego przekazu.

5. PRECYZJA

Prasa jest świetną przestrzenią reklamową dla tych przedsiębiorców, którzy chcą trafić do

konkretnych osób, a nie do masowego odbiorcy. Przeprowadzanych jest wiele badań związanych z

docieralnością prasy do jednostek i przy odpowiednim zapleczu informacyjnym można dotrzeć

dokładnie do tej grupy docelowej, do której się chce. Istnieją setki branż i dziedzin, a każda z nich ma

swojego odbiorcę – wystarczy tylko dowiedzieć się która gazeta gdzie trafia. Wysoka selektywność

geograficzna i demograficzna to ogromny atut prasy.

6. KREATYWNOŚĆ

Reklama w gazecie daje szeroki wachlarz możliwości, jeśli chodzi o sposób promowania się. Można

manipulować formatami, ale też dodawać gadżety, np. wrzutki, wklejki, wszywki, kalki, zakładki, paski

zapachowe czy próbki produktu. Ogranicza nas tylko nasza kreatywność, a codziennie spotkać można

się z jakimś nowatorskim rozwiązaniem w gazecie, które tylko potwierdza tę teorię.

7. NISKIE KOSZTY

Reklama w prasie jest stosunkowo niedroga, szczególnie względem swojej jakości. Należy pamiętać,

że redaktorom naczelnym większości tytułów również zależy na tym, by znajdowało się w nich dużo

wartościowych treści reklamowych więc często wychodzą naprzeciw wymaganiom wydawców, gdyż

również leży to w ich interesie. Dodatkowa same koszty pojedynczej reklamy nie mnożą się – raz

umieszczona nie wymaga przecież aktualizacji.

Meetnight - targi branży it

Meetnight – targi branży IT

Walk events z dwoma nagrodami w ramach mp power awards

WALK Events z dwoma nagrodami w ramach MP Power Awards