Jedna z największych platform e-commerce w Europie aktywnie rozbudowuje swój dział digital marketingu i rozszerza jego kompetencje w tym obszarze. Zespół Allegro przejmie tym samym realizację outsourcowanych dotąd działań digital. Rozwój struktur ma pozwolić na wykorzystanie danych i narzędzi dostępnych wyłącznie wewnątrz marki.
Do Allegro dołączyli w ostatnim czasie eksperci z doświadczeniem w realizacji kampanii digital: Kinga Compa, Katarzyna Burdziej, Dawid Zieliński i Paweł Godzieba, wzbogacając kompetencje zespołu marketingu o sferę digital. Rozbudowa struktur o obszar digital inhouse jest następstwem prężnego rozwoju spółki.
Spis treści
Online digital w rękach Allegro
Rolą powiększonego zespołu będzie przede wszystkim zakup mediów online i ich optymalizacja. Planowanie kampanii w mediach tradycyjnych pozostanie w dalszym ciągu w rękach domu mediowego Starcom, z którym Allegro pozostaje w stałej współpracy.
Rozdzielenie kampanii online i offline oraz przeniesienie marketingu digital do Allegro pozwoli firmie planować działania z pełnym wykorzystaniem 1st Party Data. Firma planuje w ten sposób uzyskać możliwość precyzyjnego określania KPI i raportowania z wykorzystaniem narzędzi dostępnych tylko wewnątrz Allegro.
Marketing z rozbudowanym zespołem
Zakupem direct inhouse zajmie się między innymi Kinga Compa – Brand Management Specialist w Allegro, która w swojej karierze koordynowała kampanie dla klientów FMCG oraz retail w domach mediowych Mindshare i Dentsu.
Do zespołu dołączyła także Katarzyna Burdziej jako Brand Management Specialist, która przez ostatnie dwa lata pracowała jako Global Digital Media planner & buyer w Essence Mediacom w Paryżu. Zakupem mediów zajmie się także Dawid Zieliński, na stanowisku Junior Brand Management Specialist, który swoje doświadczenie zdobywał w agencji data-driven – Whites, gdzie odpowiadał za kampanie digital. Nowi pracownicy będą planować, kupować oraz optymalizować kampanie już od drugiego kwartału bieżącego roku.
Kampaniami programmatic zajmować się będzie Paweł Godzieba – Brand Management Specialist, którego rolą będzie prowadzenie media unification w DV360. Paweł zdobywał doświadczenie w kampaniach programmatic dla branży FMCG oraz e-commerce, zarówno po stronie agencji jak i inhouse, realizując kampanie display, video oraz Youtube.
Za rozwój Direct & Programmatic odpowiadać będzie Ewa Czerska, raportująca do Jakuba Rutkowskiego. Ewa jest związana z Allegro od 3 lat – pierwotnie dołączyła do zespołu Brand & Trade Marketing, a obecnie jest w zespole Marketing Innovation & Intelligence.
Zespół Digital Media w Allegro, kierowany przez Jakuba Rutkowskiego, Media Lead Digital & Offsite Retail, odpowiedzialny będzie także za marketing inhouse na platformach Meta oraz Tik Tok, zarówno na rynku polskim, czeskim i słowackim.