Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Cannes Lions 2015: markowy content i rozrywka

Przedstawiamy kolejnych laureatów nagród Cannes Lions 2015, tym razem w kategorii BRANDED CONTENT AND ENTERTAINMENT. Oto kampanie reklamowe, które zdobyły złoto.

  • Ntt Docomo: 3-second Cooking “Shrimp Frying Cannon” & “Super Fried Dumpling”
  • Agencja: Agencja Tokyu, Ntt
  • Temat: Wbrew pozorom reklama nie sprzedaje ani krewetek ani sprzętów kulinarnych ale…usługi firmy dostarczającej szybki internet. Chciałoby się powiedzieć, tak szybki, jak maszyna, która w trzy minuty usmaży krewetki lub przyrządzi japońskie pierożki.

  • Media Markt: Rabbit Race
  • Agencja: Ogilvy Germany
  • Temat: Media Markt przy współpracy z Ogilvy Germany zorganizowało nietuzinkową akcję wielkanocną – wyścig królików. Zanim jednak do niego doszło, gryzonie czekało 3 miesiące “ciężkiej” pracy nad uzyskaniem jak najlepszej kondycji oraz wyników.

  • Vangardist Magazine: The Hiv+ Issue
  • Agencja: Saatchi & Saatchi Switzerland
  • Temat: Jeden z największych magazynów wydawanych w krajach niemieckojęzycznych postanowił przypomnieć o problemie HIV drukując jeden z numerów przy użyciu atramentu zmieszanego z krwią osób zarażonych wirusem. Całe wydanie było poświęcone HIV oraz osobom, które wzięły udział w akcji.

  • John Lewis Partnership: Monty’s Christmas
  • Agencja: Adam&eveddb
  • Temat: Bożonarodzeniowa kampania jednej z największych sieci domów towarowych w Wielkiej Brytanii z przesłodkim pingwinem w roli głównej.

  • Nike: House of Mamba
  • Agencja: Akqa, Akqa
  • Temat: Szeroko zakrojona akcja firmy Nike w Chinach promująca koszykówkę. W jej ramach utworzono akademię gry prowadzoną przez gwiazdę NBA Kobe Bryanta. Z tej okazji w hali rozgrywek powstało interaktywne boisko, które śledziło ruchy graczy.

  • The Als Association: Ice Bucket Challenge
  • Autor: The Als Association
  • Temat: Akcji nikomu chyba przedstawiać nie trzeba, dość powiedzieć, że z lokalnej inicjatywy rozprzestrzeniła się na cały świat. Warto jednak przypomnieć, że pierwotną intencją kampanii była zbiórka środków na leczenie stwardnienia zanikowego bocznego.

  • EA Sports – Madden seasons
  • Agencja: Heat
  • Temat: Akcja promująca kolejną edycję gry Madden NFL poświęconej futbolowi amerykańskiemu. Żeby wybić się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku gier wideo, twórcy wymyślili zwrot “Sezon na Maddena” i zaangażowali w promocję gry znane gwiazdy, komików i osobowości z YouTube.

  • ZDK Gesellschaft Demokratische Kultur/Exit-Deutschland: Nazis Against Nazis: Germany’s Most Involuntary Charity Walk
  • Agencja: Grabarz & Partner Hamburg/GGH Lowe Hamburg
  • Temat: Przewrotna akacja zaangażowała grupe neonazistowskich działaczy w zbiórkę pieniędzy przeznaczonych na zwalczanie ich własnych postulatów.

    No Somos Delito (We Are Not Crime): Holograms for Freedom
  • Agencja: DDB Madrid
  • Temat: Jakiś czas temu Hiszpania zatwierdziła prawo, które ogranicza prawo do protestu. Ambient DDB Madrid powstał w celu zaprotestowania bez łamania prawa, jak się to udało? Agencja stworzyła protest hologramów.

Holograms for Freedom – Case Study from Javier Urbaneja on Vimeo.

  • Water for Africa: The Marathon Walker
  • Agencja: Ogilvy Paris
  • Temat: Ambient “The Marathon Walker” miał miejsce w kwietniu na paryskim maratonie. Głównym punktem akcji był marsz Gambijki Siabatou Sanneh wśród biegnących maratończyków. Kobieta ubrana była w odpowiednie dla kraju szaty oraz tablice z napisami i niosła na głowie ogromną butlę z czystą wodą. Akcja przeprowadzona została w celu zwiększenia świadomości o trudnościach, z jakimi afrykańskie kobiety muszą sobie radzić aby uzyskać dostęp do czystej wody pitnej.

The Marathon Walker Teaser EN from Water for Africa on Vimeo.

  • Coca-cola: Coke Thirst
  • Agencja: J. Walter Thompson Brazil
  • Temat: Z okazji setnej rocznicy powstania butelki Coca-Coli marka połączyła siły z Dolby Surround by stworzyć wizualizację wyglądu i dźwięków z wnętrza butelki Coli. Nietypowa reklama była wyświetlana w brazylijskich kinach.