w

Cyfrowa rewolucja w świecie… etykiet cenowych

Efektywna strategia sprzedaży
Efektywna strategia sprzedaży

Czy sklep stacjonarny może być równie atrakcyjny i nowoczesny, jak sklep  internetowy? Nie tylko może, ale powinien. Z raportu „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku”, jasno wynika, że digitalizacja sklepów jest nieunikniona. Tak odpowiedziało ponad 87% badanych, w przedziale wiekowym 18-65 lat. Stosowanie w sklepach stacjonarnych nowoczesnych rozwiązań, takich jak  elektroniczne etykiety sklepowe, nie jest więc już nowinką technologiczną. Dla nowoczesnych firm z branży FMCG to standard, a nawet konieczność.

Sprzedaż w sklepach stacjonarnych w ostatnich latach, a szczególnie w ciągu ostatniego roku (podczas pandemii) doświadcza bardzo dużych zmian. Żeby przekuć je w sukces, konieczna jest świadomość potrzeb i oczekiwań konsumenta. Klienci cenią dziś przede wszystkim dopasowane do ich preferencji oferty i promocje. Liczy się więc cena i skuteczna informacja o niej. A komunikacja powinna odbywać się w przejrzysty, estetyczny, nowoczesny sposób. Jednym z narzędzi, które temu służą, są elektroniczne etykiety sklepowe.

Przyłóż smartfona do sklepowej półki 

„To ciągle nowość na naszym rynku. W wielu sklepach wciąż przyklejane są niestety papierowe naklejki z ceną. A tymczasem badania wskazują, że w dobie globalnej cyfryzacji, również sklepy stacjonarne powinny stawiać na digitalizację. Stosowanie etykiet elektronicznych, z jednej strony usprawnia obsługę i zmniejsza koszty, a z drugiej wpływa na postrzeganie przez klienta sklepu, jako miejsca nowoczesnego, zapewniającego komfort zakupów” – wyjaśnia Michał Suski, Dyrektor ds. rozwoju marki Dasoft. 

Coraz większe cyfrowe wsparcie klasycznego biznesu w dużej mierze służy sieciom handlowym do redukowania kosztów. Zakładając, że proces ten będzie postępował, a sklepy jednocześnie będą szukały oszczędności – naturalnym wydaje się fakt, że elektroniczne etykiety cenowe wejdą do powszechnego użytku.

Zmiana ceny na elektronicznej etykiecie wymaga tylko przyłożenia smartfona z wpisaną do aplikacji kwotą albo wpisanie jej do systemu. Pracownik nie musi więc drukować, wycinać i umieszczać etykiet na półkach sklepowych.

Optymalnie, elegancko i bez stresu

Mamy więc optymalizację procesów, zwiększoną wiarygodność wobec klientów i oszczędności finansowe. Co jeszcze sklep może zyskać dzięki stosowaniu elektronicznych etykiet? Możliwość błyskawicznego reagowania na zmiany cen. Urządzenie mobilne, połączone z serwerem, pozwala wprowadzać nowe ceny czy informacje w czasie rzeczywistym. Dzięki temu proces decyzyjny może być szybki i bardziej elastyczny – więc konkurencja nie jest więc w stanie niczym nas zaskoczyć. 

Nie można pominąć też aspektu czysto estetycznego. Etykiety elektroniczne zapewniają elegancki, nowoczesny i profesjonalny wygląd sklepowych półek. Do tego, do dyspozycji jest cała gama wzorów, kolorów, czcionek – dopasowanych indywidualnie do konkretnego działu, produktu czy promocji. 

Wizerunek oparty na etykiecie?

Czemu nie! Planując działania marketingowe, można wykorzystać etykiety elektroniczne jako jeden z elementów kampanii sprzedażowej, umieszczając na nich informacje dodatkowe – specjalnie dedykowane konkretnej promocji. Dzięki zastosowanej technologii e-papieru – etykiety elektroniczne są też nie tylko rozwiązaniem nowoczesnym i trwałym, ale także przyjaznym dla środowiska. Ten aspekt również pozytywnie działa na budowanie zaufania klientów.

Na zastąpieniu papierowych etykiet – etykietami elektronicznymi skorzystać mogą zarówno duże sieci handlowe, jak i mniejsze sklepy detaliczne. Automatyzacja procesów, optymalizacja kosztów operacyjnych i atrakcyjna ekspozycję towaru na sklepowych półkach – to tylko niektóre korzyści, wpływające bezpośrednio na aktualną sytuację firmy. Prawdziwym celem jest jednak wizerunek sklepu jako firmy nowoczesnej i korzystającej z najnowszych trendów technologicznych. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Smart shopping e-commerce

GUS: Wzrost zakupów online w każdym pokoleniu

Umiejętności marketingowca freelancera

Najważniejsze umiejętności marketingowca freelancera – które z nich powinna posiadać każda osoba pracująca w tej branży?