Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

GUS: Wzrost zakupów online w każdym pokoleniu

Social commerce

Pandemia sprzyja e-commerce. Odsetek konsumentów, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy zamówili towary i usługi przez internet wzrósł o ponad 5% w ciągu roku. Co ciekawe, to nie najmłodsi, a osoby w wieku 45-54 lata najbardziej przekonały się do zakupów online – wynika z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego. Przez internet kupujemy też produkty spożywcze. Z danych Gemius wynika, że już 30% internautów kupuje jedzenie w e-sklepach. Eksperci Farmy Świętokrzyskiej wskazują natomiast, że większość osób, które choć raz zrobiły zakupy żywności online, chętnie do tego wraca.

W Polsce mamy ponad 20 mln internautów, którzy korzystają z sieci także w celu zakupu towarów i usług. Większość z nich ocenia sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego jako dobrą lub średnią. To ogromny potencjał dla intensywnie rozwijającego się rynku e-commerce. Ostatnie dane GUS wskazują, że w 2020 roku liczba kupujących online wzrosła w każdej kategorii wiekowej. Na podstawie danych z naszego sklepu internetowego z żywnością ekologiczną widzimy, że spora część tego wzrostu może dotyczyć jedzenia. W 2020 roku zanotowaliśmy ponad 100% wzrost sprzedaży żywności online. Obserwujemy  też, że wiele osób, które raz zrobią u nas zakupy wraca regularnie – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Nie tylko młodzi buszują w sieci

Najnowsze dane GUS pokazują, że liczba osób, które w ciągu ostatnich trzech miesięcy zamówiła towary lub usługi przez internet, wzrosła z 41,4% w 2019 roku do 46,6% w 2020 roku. Co ciekawe, większe zainteresowanie zamówieniami online widać wśród starszego pokolenia. Najwięcej, bo o niemal 9% urosła liczba osób kupujących online w grupie wiekowej 45-54 lata. Na drugim miejscu są osoby w wieku 25-34 lata, wśród których widać wzrost o 7,3%. Trzecie miejsce zajmują respondenci z grupy 35-44 lata z różnicą 6,2% r/r. Podobne zwiększenie intensywności zamówień online jest wśród starszych zapytanych respondentów, w wieku 55-64, wśród których wzrost wyniósł 5,9%. 

Najmniej częstotliwość zakupów przez internet zwiększyły osoby w wieku 16-24 lata, bo tylko o 1,5%, co jest wynikiem m.in. sporej liczby zamówień online w tej grupie wiekowej jeszcze przed pandemią. 

Internauci i e-commerce

Jak wskazują dane Gemius, zakupy w internecie robi średnio 73% internautów. W lutym liczba wszystkich osób korzystających z sieci wyniosła w Polsce 29 mln, co oznacza, że mamy w kraju ok. 21 mln e-konsumentów. To zazwyczaj osoby ze stabilną sytuacją finansową. Ponad połowa z nich określa status materialny swojego gospodarstwa domowego jako średni, a 40% jako dobry. 

W porównaniu rok do roku, w 2020 liczba internautów którzy robią zakupy w sieci wzrosła o 11 pp. Z pewnością przyczyniła się do tego pandemia i ograniczenia w handlu stacjonarnym, ale również coraz większa świadomość konsumentów, którzy widzą, że w internecie mają zdecydowanie większy wybór produktów, często lepszej jakości – mówi Łukasz Gębka.


Zobacz też:

E-mail marketing jest skuteczny, o ile umie się z niego korzystać. Warto zwrócić uwagę na 6 rzeczy mogących mieć wpływ na efekty

Każdy przedsiębiorca powinien znać podstawy marketingu internetowego. Od czego najlepiej zacząć promocję swojej firmy w sieci?

Budowanie marki nie zawsze musi pociągać za sobą wysokie koszty. Na rynku istnieje też wiele darmowych rozwiązań

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *