Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

GUS: Wzrost zakupów online w każdym pokoleniu

Social commerce

Pandemia sprzyja e-commerce. Odsetek konsumentów, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy zamówili towary i usługi przez internet wzrósł o ponad 5% w ciągu roku. Co ciekawe, to nie najmłodsi, a osoby w wieku 45-54 lata najbardziej przekonały się do zakupów online – wynika z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego. Przez internet kupujemy też produkty spożywcze. Z danych Gemius wynika, że już 30% internautów kupuje jedzenie w e-sklepach. Eksperci Farmy Świętokrzyskiej wskazują natomiast, że większość osób, które choć raz zrobiły zakupy żywności online, chętnie do tego wraca.

W Polsce mamy ponad 20 mln internautów, którzy korzystają z sieci także w celu zakupu towarów i usług. Większość z nich ocenia sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego jako dobrą lub średnią. To ogromny potencjał dla intensywnie rozwijającego się rynku e-commerce. Ostatnie dane GUS wskazują, że w 2020 roku liczba kupujących online wzrosła w każdej kategorii wiekowej. Na podstawie danych z naszego sklepu internetowego z żywnością ekologiczną widzimy, że spora część tego wzrostu może dotyczyć jedzenia. W 2020 roku zanotowaliśmy ponad 100% wzrost sprzedaży żywności online. Obserwujemy  też, że wiele osób, które raz zrobią u nas zakupy wraca regularnie – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Nie tylko młodzi buszują w sieci

Najnowsze dane GUS pokazują, że liczba osób, które w ciągu ostatnich trzech miesięcy zamówiła towary lub usługi przez internet, wzrosła z 41,4% w 2019 roku do 46,6% w 2020 roku. Co ciekawe, większe zainteresowanie zamówieniami online widać wśród starszego pokolenia. Najwięcej, bo o niemal 9% urosła liczba osób kupujących online w grupie wiekowej 45-54 lata. Na drugim miejscu są osoby w wieku 25-34 lata, wśród których widać wzrost o 7,3%. Trzecie miejsce zajmują respondenci z grupy 35-44 lata z różnicą 6,2% r/r. Podobne zwiększenie intensywności zamówień online jest wśród starszych zapytanych respondentów, w wieku 55-64, wśród których wzrost wyniósł 5,9%. 

Najmniej częstotliwość zakupów przez internet zwiększyły osoby w wieku 16-24 lata, bo tylko o 1,5%, co jest wynikiem m.in. sporej liczby zamówień online w tej grupie wiekowej jeszcze przed pandemią. 

Internauci i e-commerce

Jak wskazują dane Gemius, zakupy w internecie robi średnio 73% internautów. W lutym liczba wszystkich osób korzystających z sieci wyniosła w Polsce 29 mln, co oznacza, że mamy w kraju ok. 21 mln e-konsumentów. To zazwyczaj osoby ze stabilną sytuacją finansową. Ponad połowa z nich określa status materialny swojego gospodarstwa domowego jako średni, a 40% jako dobry. 

W porównaniu rok do roku, w 2020 liczba internautów którzy robią zakupy w sieci wzrosła o 11 pp. Z pewnością przyczyniła się do tego pandemia i ograniczenia w handlu stacjonarnym, ale również coraz większa świadomość konsumentów, którzy widzą, że w internecie mają zdecydowanie większy wybór produktów, często lepszej jakości – mówi Łukasz Gębka.


Zobacz też:

E-mail marketing jest skuteczny, o ile umie się z niego korzystać. Warto zwrócić uwagę na 6 rzeczy mogących mieć wpływ na efekty

Każdy przedsiębiorca powinien znać podstawy marketingu internetowego. Od czego najlepiej zacząć promocję swojej firmy w sieci?

Budowanie marki nie zawsze musi pociągać za sobą wysokie koszty. Na rynku istnieje też wiele darmowych rozwiązań

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *