w

Jak Coca-Cola dołączyła do świętowania 25-lecia polskiej wolności

Jak coca-cola dołączyła do świętowania 25-lecia polskiej wolności

25-lecie świętowania polskiej wolności zakończone. Do świętowania dołączyła marka Coca-Cola, która pecjalnie na tę okazję przygotowała jubileuszową symboliczną edycję butelki Coca-Cola „Smak Wolności”* Ten gest nie musi się wszystkim podobać, ale warto wziąć pod uwagę, że Coca-Cola dawno przestała być tylko produktem a stała się częścią kultury – czy, jak wolą niektórzy popkultury.

Ta limitowana edycja butelki była odpowiedzią na apel Prezydenta RP skierowany do biznesu. I poprzez wyprodukowanie kilku tysięcy jubileuszowych butelek Coca-Cola „Smak Wolności”, firma aktywnie, choć symbolicznie, włączyła się w obchody ćwierćwiecza wyborów 4 VI 1989 roku. Więc Ci, którzy stworzyli viralowy obrazek, na którym Cola pojawia się na wallu prezydenta dużo się nie pomylili.

W otrzymanym od firmy statemencie możemy przecytać:

Coca-Cola, która w czasach PRL była dla wielu symbolem lepszego świata, radości i kolorytu na tle otaczającej szarości, symbolicznie włącza się w obchody 25-lecia Wolności. Dla uczczenia tego święta marka przygotowała kilka tysięcy sztuk jubileuszowej niekomercyjnej butelki Coca-Cola 0,2l. Szata graficzna butelki nawiązuje do kolorystyki polskiej flagi, czerpiąc inspirację z wydarzeń historycznych, których ćwierćwiecze świętujemy w tym roku. Akcja ma charakter symboliczny – butelki „” zostały nieodpłatnie przekazane na społeczne wydarzenia związanez obchodami 25-lecia Wolności, m.in. TEDx Warsaw Presidential Palace czy Toast za Wolność, który odbył się 4 czerwca w miejscu dawnej kawiarni Niespodzianka.
Coca-cola polska

Odnajdujemy wiele punktów wspólnych pomiędzy wartościami marki a ideą obywatelskiego świętowania wolności: radość, szczęście oraz dzielenie się nimi z bliskimi. 25-lecie wolności to wielkie święto – chcieliśmy je uczcić, także ze względu na symboliczne miejsce marek takich jak nasza w historii wolnorynkowych zmian. Coca-Cola nigdy nie była tylko napojem. Ani w latach 50., kiedy nikt nie znał jej smaku, a propaganda widziała w niej esencję imperializmu. Ani w latach 60., kiedy nieliczni wybrańcy mogli napić się jej za żelazną kurtyną lub kupić w Polsce za dolary. Dla wielu osób była wówczas symbolem lepszego świata, wolności. Kolorowa puszka na tle wszechobecnej szarości. Żaden zachodni towar nie był w Polsce tak znany, żadna firma, żadne logo. Dziś oddajemy nasze ikoniczne butelki, by uczcić wielki polski sukces.

Wszystkiego najlepszego, Polsko! – mówi Ania Jakubowski, Dyrektor Operacyjny Coca-Cola na Polskę i kraje bałtyckie.
Biało-czerwone, charakterystyczne logo Coca-Cola znane jest na całym świecie, a ikoniczny kształt butelki 0,2l można bez trudu rozpoznać już z daleka. Marka od dziesięcioleci nie jest już tylko napojem o niepowtarzalnym smaku. To przede wszystkim nieodłączny element kultury i historii XX wieku. Z okazji wyjątkowej 25 rocznicy wyborów’89 warto podkreślić, że Coca-Cola to marka, która stała się symbolem wartości demokratycznych, sukcesu gospodarczego, niczym nie skrępowanych wyborów życiowych.

*Logo „25lat Wolności” wykorzystane na jubileuszowej butelce Coca-Cola „Smak Wolności” jest powszechnie udostępnione do pobrania na stronie http://www.prezydent.pl/25latwolnosci

Drony w służbie dziennikarstwu

Drony w służbie dziennikarstwu

Czcionka dla bezdomnego

Czcionka dla bezdomnego