Maskowanie numeru to nic innego, jak ukrywanie go przed osobami, do których wykonujemy połączenia. O ile prościej to zrobić, jeśli korzystamy z telefonu prywatnie, o tyle zdecydowanie większym wyzwaniem jest zadbanie o to, aby prywatne numery naszych klientów nie wpadły w niepowołane ręce.
Spis treści
Jak ukryć numer telefonu?
Ukrycie prywatnego numeru telefonu jest bardzo proste. Wystarczy w ustawieniach wyłączyć funkcję wyświetlania ID numeru, z którego dzwonimy. W ten sposób nasz rozmówca nie będzie w stanie wykorzystać naszego numeru po zakończeniu rozmowy. Jest to przydatna opcja, jeśli kontaktujemy się z firmami i mamy obawy, że przez jedno połączenie trafimy do ich bazy danych i będziemy nękani telefonami od przedstawicieli handlowych.
Z zupełnie inną sytuacją mamy do czynienia, jeśli to my prowadzimy firmę, a nasi kontrahenci muszą kontaktować się z pracownikami. To sytuacja znana w branży logistycznej czy jeśli świadczymy usługi związane z transportem. Często klienci już na początku współpracy pytają, czy ich dane są bezpieczne. Chwilowy numer telefonu jest rozwiązaniem nie tylko dla nich, ale również dla Ciebie, jeśli prowadzisz swoją działalność.
Bardzo trudno jednak zadać o bezpieczeństwo połączeń klientów bez dedykowanego rozwiązania. Maskowanie numeru telefonu za pomocą aplikacji, którą udostępnia Apifonica jest nie tylko bezpieczne, ale również proste do wdrożenia. Każdy numer klienta, który znajdzie się w bazie danych, będzie automatycznie maskowany, zupełnie bez jego udziału.
W trakcie połączenia oprogramowanie przypisze chwilowy numer telefonu na czas prowadzonej rozmowy. Co więcej, bazę danych można na bieżąco aktualizować i uzupełniać o kolejne pozycje. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów na temat samego rozwiązania, sprawdź stronę internetową: https://www.apifonica.com/pl/produkty/maskowanie-sledzenia-polaczen/.
Dlaczego warto chronić numer klienta?
Maskowanie ma tę zaletę, że jest nie tylko dodatkową wartością dla klienta, z którym prowadzimy biznesy, ale to również ochrona naszej bazy danych, aby nie dostała się w ręce konkurencji.
W firmach, które zatrudniają wiele osób, rotacja pracowników jest naturalnym zjawiskiem. Często to osoby, które zatrudniamy, znacznie częściej mają kontakt z naszymi kontrahentami. Taką sytuację obserwujemy przykładowo w sektorze transportu czy przy dostawach przesyłek lub innych materiałów. Warto zabezpieczyć się przed sytuacją, w której odchodzący pracownik zabierze część klientów ze sobą.
Nieuczciwe praktyki nie należą do rzadkości, tym bardziej że większość takich zachowań nie jest regulowana przez prawo.
Czy maskowanie numeru jest bezpieczne?
Maskowanie numeru jest bezpieczne i działa na korzyść firmy oraz klientów. Wdrożenie tego rozwiązania w firmie i zintegrowanie oprogramowania z systemem zupełnie nie obciąża klienta, który nic nie musi robić.
Chwilowy numer telefonu nadawany jest automatycznie na czas trwania rozmowy. Co więcej, właściciel firmy ma wgląd do zapisanych połączeń, a jeśli konieczne jest np. oddzwonienie do klienta, dyspozytor zawsze ma taką możliwość. To również możliwość zapewnienia klienta, że jego dane są bezpieczne w chmurze i nie trafią w niepowołane ręce.