w

Daj się zauważyć i zostaw konkurencję daleko w tyle – zadbaj o pozycjonowanie sklepu internetowego!

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Nie wystarczy, że Twój sklep internetowy ma świetną ofertę. Tak samo jak nie wystarczy, że sprawnie realizujesz zamówienia ani nawet, że konkurencja mogłaby się od Ciebie uczyć, jak przygotować rewelacyjny consumer experience. To wszystko ma znaczenie dopiero na dalszym etapie – kiedy potencjalny klient znajdzie się już na Twojej stronie. Musisz więc zadbać, by w ogóle na nią trafił. A do tego konieczne jest dobre pozycjonowanie sklepu internetowego. 

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Dlaczego pozycjonowanie sklepu ma tak duże znaczenie? 

Zastanów się, ile ofert przeglądasz, gdy szukasz danego produktu – i to obojętnie czy chodzi o zakup elementu garderoby, elektroniki, czy mebla. W żadnym z tych przypadków na pewno nie przeglądasz wszystkich ofert w internecie. To po prostu niemożliwe. Zapoznajesz się tylko z tymi, które wyświetlą się jako pierwsze.

Prawdopodobnie w sieci jest mnóstwo rewelacyjnych produktów, które idealnie wpasowałyby się w Twój gust i Twoje potrzeby. Rzecz w tym, że o wielu z nich nigdy się nie dowiesz. Nie żyjemy w czasach, gdy dobry produkt albo świetna obsługa wystarczy, by odnieść sukces. Zadbanie o widoczność w sieci to po prostu konieczność. 

Tak samo jest w przypadku Twojego sklepu – chcesz, by znalazł się w pierwszych wynikach wyszukiwania, bo tylko wtedy będzie przynosił Ci prawdziwe zyski. Pozycjonowanie sklepu internetowego  jest więc obowiązkowym elementem działalności w e-commerce. A gdy zdasz sobie z tego sprawę, od razu nasuwa się kolejne pytanie – jak w takim razie trafić do czołówki wyszukiwania?

Jak zwiększyć widoczność sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego opiera się na 3 podstawowych fundamentach: optymalizacji pod kątem budowy strony, opracowania odpowiedniej treści oraz zadbania o linkowanie. 

  • Optymalizacja

Optymalizacja sklepu internetowego w dużej mierze sprowadza się do zadbania o przejrzystość struktury, która ma ogromny wpływ na widoczność Twojego sklepu w sieci. 

Google musi zaklasyfikować Twoją stronę do odpowiedniej kategorii i odpowiednio ją indeksować. Im bardziej przejrzysta struktura i im bardziej intuicyjna nawigacja, tym większa szansa na lepszą widoczność. 

Dużo uwagi musisz więc poświęcić temu, w jaki sposób zaprojektowana jest strona – jakie są kategorie produktów, ile jest podstron i jak wygląda menu. Korzyści z tych działań będą zresztą podwójne – wygodne poruszanie się po sklepie z pewnością docenią nie tylko algorytmy, ale też i klienci sklepu. 

  • Odpowiednia treść

Ogromne znaczenie mają także treści umieszczane w Twoim sklepie – mowa tu zarówno o tekście na stronie głównej, jak i o opisach poszczególnych produktów , opisach na stronach kategorii czy ewentualnych wpisach na blogu. 

Dobierając odpowiednie frazy i umiejętnie wplatając je w publikowane treści, możesz zwiększyć widoczność e-sklepu w wyszukiwarce i poprawić ruch na stronie. Tworząc wartościowy content (np. cykl wpisów z poradami dotyczącymi Twoich produktów czy powiązanej z nim branży), masz natomiast szansę nie tylko poprawić SEO, ale przy okazji budować pozycję eksperta i przyciągnąć na stronę osoby znajdujące się na różnych etapach lejka sprzedażowego. 

  • Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Linkowanie odgrywa ogromną rolę w pozycjonowaniu sklepu internetowego, a już szczególnie, gdy Twój serwis jest mocno rozbudowany. Dobierając odpowiednie adresy URL, pracujesz nad przejrzystością strony i user experience. Wiążąc między sobą poszczególne podstrony, umożliwiasz z kolei łatwiejsze poruszanie się po stronie – np. przechodzenie na main page albo do najważniejszych kategorii. 

Starannie opracowane linkowanie zewnętrzne – czyli pozyskiwanie odnośników z portali czy blogów, pozwoli poprawić widoczność poszczególnych podstron, a do tego wszystkiego sprawi, że i cały Twój sklep online stanie się bardziej widoczny w sieci. 

Nie pozycjonuj sklepu na własną rękę – skorzystaj z profesjonalnej pomocy

Skoro wiesz już, jak ważne jest pozycjonowanie sklepu online i jakie elementy składają się na ten proces, nie pozostaje już nic innego niż zabrać się do działania. Nie oznacza to jednak, że warto działać na własną rękę. 

Jeśli masz przeprowadzić remont placówki Twojego sklepu, możesz przeczytać poradniki, obejrzeć filmy instruktażowe i wykonać te prace samodzielnie. Zajmie Ci to jednak znacznie więcej czasu, a jednocześnie efekt będzie gorszy, niż gdyby zajął się fachowiec. Dokładnie tak samo jest ze sklepem internetowym – „remont” polegający w tym przypadku na optymalizacji i zadbaniu o pozycjonowanie lepiej pozostawić ekspertom. 

W tym celu możesz skorzystać z usług – firmy, która od wielu lat pomaga ludziom takim jak Ty w zwiększaniu widoczności sklepów internetowych. Współpraca poprzedzona jest dokładnym audytem, który pozwala ustalić punkt wyjścia i sprecyzować cele. Dalszy sposób działania zostaje natomiast dostosowany do Twoich potrzeb i Twojego budżetu. 

Dzięki umowie na jasnych zasadach i określeniu Twoich oczekiwań, z łatwością ocenisz, czy podjęte działania przynoszą spodziewane efekty. Traffic Trends korzysta z profesjonalnych narzędzi, wspiera optymalizację Twojego sklepu na każdym kroku i stosuje rozwiązania zgodne z zaleceniami Google. Tym samym widoczność Twojego sklepu w sieci może rosnąć, a w raz z nią – rosnąć będą także Twoje zyski. 

Brzmi dobrze? Nie musisz wierzyć na słowo. Z łatwością przekonasz się, że Traffic Trends rzeczywiście jest prawdziwym ekspertem. Zajrzyj do obszernej bazy wiedzy i wypróbuj jedną z wielu praktycznych porad. A jeśli to dla Ciebie wciąż za mało, zapoznaj się z którymś z case study i zobacz, jak świetne efekty może przynieść współpraca z firmą, która od tylu lat profesjonalnie pozycjonuje sklepy internetowe. 

Wtedy nie pozostaje już nic innego, jak też dołączyć do tego grona i dzięki Traffic Trends zostawić konkurencję daleko w tyle!


  1. Jak zoptymalizować stronę internetową pod kątem SEO?
  2. Jak poprawić konwersję w sklepie internetowym? 6 kroków do większej sprzedaży
  3. Jak zrobić landing page? Promuj swój biznes w sieci
Moje centrum reklam

Google: Moje Centrum Reklam – nowe narzędzie do personalizacji wyświetlanych reklam

Jak ukryć numer telefonu

Czy maskowanie śledzenia połączeń jest skuteczne?