in

Jak zwiększyć ruch na swoim blogu, a potem przekształcić ten ruch w konwersję?

Jak zwiększyć ruch na blogu
jak zwiększyć ruch na blogu

Jak zwiększyć ruch na blogu? To ważne pytanie, które zadaje sobie wiele osób. W końcu stworzenie i uruchomienie witryny to tylko połowa sukcesu. Dopiero odpowiednio zoptymalizowana pod kątem konwersji strona, w dodatku pełna wartościowych treści, może przyciągać coraz więcej odbiorców, a co za tym idzie – przynieść rosnące zyski. Największe możliwości stwarza pod tym kątem właśnie blog. To na nim można umieszczać kolejne wpisy, rozbudowywać bazę słów kluczowych, a przy tym budować pozycję eksperta i podnosić współczynnik konwersji. 

Jak zwiększyć oglądalność strony internetowej?

Prowadzenie bloga firmowego wiąże się nie tylko z publikacją interesujących i dobrych treści. Trzeba jeszcze zadbać, by takie posty trafiły do jak największej liczby odbiorców. Optymalizacja i wykorzystanie mediów społecznościowych, może wiele pomóc w tym zakresie. Jednak, aby ruch przełożył się na zysk, należy jeszcze zapewnić konwersję, a wcześniej przeanalizować kilka kwestii.

  • Czy oferowany produkt jest wystarczająco dobry dla odbiorców?
  • Jak duży jest rynek docelowy?
  • Czy istnieje tani sposób na dotarcie do odbiorców?

Pytania te pomogą w dalszej analizie możliwości mających na celu zwiększenie ruchu na blogu.

Jak analizować ruch?

Ważnym punktem wyjścia do zwiększenia ruchu na blogu jest analiza danych. Można ją przeprowadzić np. za pomocą Google Analytics. Dzięki temu narzędziu jest się w stanie dowiedzieć się, ile osób zagląda na blog, w jaki sposób te osoby trafiają na stronę, ile spędzają tam czasu i które treści najbardziej ich interesują. To z kolei stanowi dobry punkt wyjścia do opracowania kolejnych treści wpasowujących się ściśle w oczekiwania odbiorców, a tym samym – mających duży potencjał konwersji.

Jak zwiększyć ruch na blogu?

Istnieje szereg taktyk, które pozwolą zwiększyć ruch w witrynie. Należy działać wielopłaszczyznowo, angażować się zarówno w płatne kampanie i dyskusje w mediach społecznościowych, jak i stosować marketing treści, strategie SEO czy influencer marketing.

Płatne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych

Social media, takie jak Facebook, Instagram, Printerest czy reklamy Google, to idealne platformy do kreowania wizerunku i promowania swojego bloga. Płatne reklamy umożliwiają tworzenie ukierunkowanych kampanii, wyświetlają klientom dostosowane reklamy, zachęcając do kupna produktów. Jeśli tylko dysponuje się budżetem pozwalającym na wykorzystanie ich potencjału, warto się na to zdecydować.

Aktywne działania w mediach społecznościowych

Zaangażowanie mediów społecznościowych to istotny czynnik, który pozwala zwiększyć ruch na blogu. Należy pamiętać, że nie chodzi tylko o udostępnianie linków. Istotą jest zachęcanie do rozmów, uważne reagowanie oraz pobudzanie emocji. Doskonałym przykładem będzie tu Twitter – wyszukiwanie zaawansowane pozwala wyszukać słowa kluczowe, a więc i odbiorców. Twitter idealnie sprawdza się też jako miejsce do odpowiadania na pytania i proaktywnego angażowania się w społeczność.

Influencer marketing – nowi odbiorcy dzięki blogerom

Influencer marketing pozwala na wykorzystanie kreatywności i zasięgu wpływowych ludzi z branży, którzy generują ruch polecający dla danej strony czy sklepu. Najczęściej działa to na zasadzie wysłania bezpłatnych próbek w zamian za recenzje, czy promowaniu linków. W przypadku zwiększenia ruchu na blogu taka współpraca może polegać natomiast na poleceniu wpisów za odpowiednią opłatą. Influencerzy cieszą się dużym zaufaniem w gronie swoich obserwujących, więc udostępniane przez nich treści pozwalają na naprawdę skuteczne zwiększenie ruchu na blogu.

SEO – zwiększenie wykrywalności witryny

Optymalizacja SEO to proces ulepszania witryny, pozwalający osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania odpowiednich słów kluczowych. Zastosowanie zasad rządzących wyszukiwarkami do struktury i treści strony, pozwoli na zwiększenie liczby wejść na blog poprzez ruch organiczny. Tego rodzaju działania można prowadzić na własną rękę, bez ponoszenia żadnych kosztów, a jednocześnie zauważyć efekty w postaci większej liczby wejść.

Marketing treści – tworzenie angażujących treści

Oryginalne, interesujące treści pomagają nie tylko pozycjonować stronę (w końcu mówi się, że „content is the king), ale też budować markę. Pisanie o tym, co interesuje odbiorców i co w ich mniemaniu jest wartościowe, to dobra droga do zyskiwania popularności i darmowej promocji swoich treści (czytelnicy dobrowolnie będą podsyłać posty kolejnym osobom, jeśli tylko uznają content za wartościowy). Właśnie dlatego strategia treści powinna skupiać się na pisaniu jedynie o tym, co odbiorcy mogą uznać za istotne. Marketing treści pozwala podbić wyniki wyszukiwania, które wykraczają poza słowa kluczowe produktu czy marki.


  1. Content marketing w Polsce [Raport IAB]
  2. Branża content marketingowa ze wzrostami
  3. Content marketing – dlaczego warto inwestować w treści?

 

Międzynarodowy dzien kobiet

Międzynarodowy dzień kobiet: Polki są przepracowane i pragną zmian

Fundacja świętego mikołaja

Fundacja Świętego Mikołaja x IKEA