w

Już nie prosument a multitasker

Już nie prosument a multitasker

Multitasking to umiejętność skupienia się na kilku czynnościach równocześnie. W przypadku korzystania z mediów oznacza to, że osoba obdarzona podzielnością uwagi może na przykład oglądać wiele programów na raz na jednym ekranie czy łączyć słuchanie muzyki z surfowaniem po sieci i oglądaniem telewizji. Jak dowodzą najnowsze badania, multitaskerzy są wyjątkowo łakomym kąskiem dla reklamodawców.

Admonkey-multitasking

    Multitasking-admonkey01

Z analizy Time Warner Medialab wynika, że osoby zdolne do dzielenia uwagi między kilka ekranów są znacznie bardziej podatne na przekazy promocyjne. Multitaskerzy odbierający podobne treści z dwóch źródeł (w tym przypadku był to odcinek serialu w telewizji oraz aplikacja w telefonie na jego temat) miały znacznie lepszą opinię o marce niż te oglądające wyłącznie telewizję. Różnica zdań wyniosła aż 33 %.

2013-04-16_111004

Admonkey-multitasking

Szczegółowe wnioski z badań pokazują również, że podzielność uwagi w szczególności dotyczy posiadaczy tabletów, zwłaszcza w gronie młodych konsumentów, a także osób chętnie korzystających z mediów społecznościowych. Poza tym, ciągła zmiana platform staje się swego rodzaju nawykiem multitaskerów, co wiąże się z osłabieniem zarówno złych, jak i dobrych reakcji emocjonalnych na przekazy. Równocześnie, gdy takie osoby łączą oglądanie telewizji z korzystaniem z mediów społecznościowych lub aplikacji telefonicznych, angażują się w te czynności mocniej niż ci ograniczający się wyłącznie do korzystania z jednego ekranu.

Przedstawione wyniki to tylko część wniosków płynących z raportu, który ma zostać opublikowany w późniejszym terminie.

 

Leitz complete - rusza kampania nowej marki akcesoriów do urządzeń apple

Leitz Complete – rusza kampania nowej marki akcesoriów do urządzeń Apple

Babcine porady, których nigdy nie dostałeś

Babcine porady, których nigdy nie dostałeś