w

KAERESY 0000 338 803 – pierwsze buty, które pomagają przejść przez raka, od Sofix i Fundacji Rak’n’Roll 

Kaeresy

Wystartowała jednoprocentowa kampania Fundacji Rak’n’Roll – „Niosą Nas Wasze KAERESY”. Fundacja w kooperacji z kultową marką – Sofix, stworzyła specjalny model butów, który pomaga przejść przez raka. Akcja przygotowana została we współpracy z agencjami Publicis Groupe Polska: Saatchi & Saatchi, Starcom, Performics, Publicis Consultants i Prodigious.

Rak’n’Roll słynie z inspirujących i niebanalnych kampanii – współpraca z browarem Inne Beczki, czy z zespołem The Dumplings to tylko ostatnie działania, które zdecydowała się podjąć fundacja. W tym roku Rak’n’Roll wchodzi w zupełnie nowy obszar – do świata mody i streetwearu, nawiązując współpracę z marką butów – Sofix. 

Już za chwilę na ulicach i w mediach społecznościowych będzie można zobaczyć pierwsze buty, które pomagają przejść przez raka promując numer KRS 0000 338 803. Buty, które stworzyliśmy we współpracy z kultową marką Sofix To nie pierwsze lepsze sneakersy tylko pierwsze i jedyne KAERESY! Dlaczego? Bo już od ponad 10 lat niosą nas Wasze KAERESY! Czyli numery KRS, które wpisujecie do PIT-ów przekazując nam 1% podatku. – mówi Łukasz Kościuczuk, przedstawiciel Fundacji Rak’n’Roll.

 

Rak’n’Roll od dekady pomaga swoim podopiecznym przejść przez raka. Przejść, przebiec, czasem przeskoczyć chorobę i potem tanecznym krokiem iść dalej przez życie. Zadaliśmy sobie pytanie jak możemy wszyscy symbolicznie pomóc chorym w tej wędrówce. W tym celu połączyliśmy kampanię jednoprocentową ze streetwearem i stworzyliśmy specjalne buty KAERESY, tak aby numer KRS mógł dotrzeć do jak największej liczby osób. – mówi Rafał Ryś, Associate Creative Director w Saatchi & Saatchi.

Efektem współpracy są KAERESY – pierwsze buty, których nazwa trafnie nawiązuje do rodzaju obuwia – sneakersów, jak również ma przypominać o numerze KRS Fundacji. 

Działania Fundacji Rak’n’Roll obserwujemy od dawna, kibicując każdej z kampanii. Kiedy usłyszeliśmy, że możemy połączyć siły, aby pomóc jej podopiecznym, nie namyślaliśmy się ani chwili.  Wynikiem naszych działań są KAERESY – pierwsze buty, które pomagają przejść przez rakamówi Jarosław Kamiński, zarządzający marką Sofix.

Z każdym przebytym krokiem po ulicy, z każdym udostępnionym postem w mediach społecznościowych, przyciągające wzrok czerwone buty mają zachęcać do przekazania 1% podatku Fundacji, która od lat pomaga pisać inspirujące historie swoich podopiecznych. Niektóre z nich zostaną wydrukowane na owijkach KAERESÓW, by przypominać tym, którzy będą je nosić, że promują coś bardzo ważnego – ideę pomocy, a nie tylko fajną markę. Historie Gosi, Łukasza, Ani i Marty są różne – łączy je rak, determinacja podczas pokonywania przeszkód oraz to, że w czasie choroby niosą ich KAERESY. Wasze i nasze. 

Premiera tego wyjątkowego modelu odbędzie się online w wydarzeniu na Facebooku: http://bit.ly/Niosa_Nas_Wasze_Kaeresy. Czerwone Sofixy z limitowanej serii wkrótce będzie można kupić na stronie www.sofix.pl , a kilka par trafi do influencerów – by idea, którą niosą dotarła do jak największej liczby osób.

W kampanię Rak’n’Rolla zaangażowali się również FISZ EMADE TWORZYWO – na potrzeby akcji przearanżowali zwrotkę jednego ze swoich kawałków, a efekt za chwilę pojawi się na kanałach social media.

– „30 cm ponad chodnikami” to kawałek o tym, że dobre nastawienie pozwala Ci iść przed siebie ponad problemami. Chciałbym, by podopieczni Rak’n’Rolla, dzięki Waszym 1% podatku poczuli nową moc i ruszyli przed siebie idąc śmiało, nie powstrzymując się, nie zerkając za siebie, z uśmiechem na twarzy! Jak, jak DYNAMIT! mówi artysta Fisz.

W ramach akcji studio Photoby zrealizowało sesję zdjęciową i video. Autorem zdjęć z podopiecznymi Fundacji jest Jan Kriwol, a autorem sesji produktowej i video produktowego: Maciej Miloch. 

Kampania będzie obecna w digitalu, social media oraz w przestrzeni miejskiej.

Projekt współtworzą Fundacja Rak’n’Roll i marka Sofix oraz Saatchi & Saatchi (pomysł i kreacja) Publicis Consultants (PR), Performics (marketing efektywnościowy), Starcom (planowanie i zakup mediów) i Prodigious (materiały BTL i video).


  1. Umieranie to podróż w nieznane – niesamowita kampania społeczna
  2. Always rozda polskim uczennicom podpaski i tampony – rusza druga edycja kampanii #akcjadonacja
  3. Jak zachować dystans w środkach komunikacji miejskiej [kampania społeczna]

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Piotr-wisniewski-admind

Piotr Wiśniewski nowym dyrektorem kreatywnym w Admind Branding & Communications

Praca (nie)tylko dla pań – zmiana układu sił w „męskich” branżach?