w ,

Jak tworzyć kreatywny mailing, który skłoni klientów do działania?

Kreatywny mailing
kreatywny mailing

Choć życie w dużej mierze przeniosło się do internetu, a wraz z nim i wiele biznesów rozpoczęła działalność online, marketing w formie przesyłek dostarczanych wprost do klienta wciąż pozostaje powszechnie stosowaną formą komunikacji. Skuteczny i kreatywny mailing pozwala bowiem nie tylko nawiązać więź z klientem i wpłynąć na jego decyzje zakupowe, ale także wyróżnić się z tłumu i zdobyć grono lojalnych odbiorców.

Na czym polega sekret mailingu?

Można powiedzieć, że współcześni konsumenci są wręcz bombardowani reklamami. Wyskakujące okienka atakują ich niemal na każdej stronie, reklamy na stałe zagościły też w social media czy nawet na YouTube. Z czasem odbiorcy tych treści nauczyli się ignorować reklamy, a niektórych z nich nie zauważają, instalując w przeglądarce wtyczkę, która ma je blokować. Jeśli jednak włączą telewizor, znów pojawią się kolejne spoty reklamowe, gdy otworzą gazetę, na pewno znajdą co najmniej kilka reklam na poszczególnych stronach. Wystarczy zresztą przejść się dowolna ulicą w mieście, by zobaczyć, jak wiele tego typu treści znajduje się we współczesnym świecie.

O ile jednak takie reklamy można potraktować jako nieodłączną, choć często i niechcianą część życia, to z bezpośrednim marketingiem jest już inaczej. Takie treści trudniej zignorować – w końcu wysyłane są bezpośrednio do konsumenta. Ktoś zadał sobie trud, by je dostarczyć. Co więcej, skierował je nie do bezosobowego tłumu, a do wybranego grona odbiorców. Wiadomość czy przesyłkę dostarczoną bezpośrednio do skrzynki trudniej więc tak po prostu wyrzucić do kosza. Poza tym można chociażby z ciekawości sprawdzić treść takiej wiadomości… A wtedy, jeśli tylko firma zastosowała odpowiednie sposoby na wzbudzenie zainteresowania i skłonienie do działania, kreatywny mailing może przynieść świetne efekty.

Siła tkwi w oryginalności

Kreatywny mailing po pierwsze powinien opierać się na warstwie wizualnej. Tutaj sprawdzą się zarówno proste zabiegi takie jak wysokiej jakości zdjęcia czy odpowiednio dobrana czcionka, ale także oryginalna paleta kolorów czy nietypowa grafika. Dobrym pomysłem może być także powiazanie danego produktu z różnymi zastosowaniami. W końcu każdy konsument nieraz oglądał ulotki czy reklamy prezentujące na przykład uniwersalny środek czystości. Zwykle scenariusz jest podobny – zadowolony kupujący uśmiecha się, trzymając produkt w ręce i zapewniając, że od teraz może cieszyć się czystym domem. Zamiast podążać tym samym schematem, warto na przykład przedstawić zdjęcia pokazujące różne sposoby wykorzystania takiego produktu, podkreślając przede wszystkim to, jak pozytywnie może wpłynąć na życie konsumenta. Można pomyśleć także o zastosowaniu odrobiny humoru. W końcu reklamy, które wzbudzają emocje, lepiej zapadają w pamięć i lepiej zachęcają do zakupu. Taki mailing to także świetna okazja, by opowiedzieć konsumentowi oryginalną historię, w której jego własne życie może stać się lepsze dzięki skorzystaniu z oferty.

Wiadomości o osobistych cechach

Klienci lubią czuć się wyróżnieni czy wyjątkowi. Warto więc to wykorzystać, tworząc kreatywny mailing. Tutaj sprawdzą się nawet najprostsze rozwiązania, takie jak wysyłanie spersonalizowanych wiadomości, odręcznych notatek czy nawet zwracanie się do klienta po imieniu. Dzięki temu konsument poczuje, że nie jest kolejnym ogniwem w masowej wysyłce wiadomości. Chętniej więc zapozna się z reklamą, a pierwsze pozytywne odczucia związane z otrzymaną wiadomością mogą sprawić, że przychylniej spojrzy na ofertę.

Stare, dobre rabaty

Wiele zmieniło się w marketingu przez ostatnie lata, ale nie to, że klienci wciąż są miłośnikami okazji. Nikt nie lubi przepłacać i może z tego powodu, widząc napisy takie jak „50% zniżki” czy „3 produkty w cenie 1” klienci na chwilę wyłączają myślenie i wpadają w zakupowy szał. Warto więc w reklamach informować o obowiązujących rabatach. Najlepiej jeszcze wzmocnić przekaz, zgodnie z zasadą w FOMO w marketingu informując, że czas trwania oferty jest ograniczony, a promocja kończy się z X dni.

Jasne wezwanie do działania

Już jedno proste zdanie może całkowicie zmienić skuteczność oferty. Call to action, czyli wezwanie do działania, ma ogromną moc w marketingu. Warto więc dołączyć do wiadomości komunikaty takie jak „zadzwoń do nas już dziś, by uzyskać więcej informacji” czy „zajrzyj na naszą stronę internetową i skorzystaj z okazji”.

Zobacz też:

Z reguły 7 marketing korzysta już od wielu dziesięcioleci. Jak stosować ją w swojej firmie, by zwiększyć zyski?

Marketing internetowy stwarza obecnie ogromne możliwości. Jak rozpocząć karierę w tej branży?

Tradycyjne podejście do marketingu lub skupienie na kliencie, czyli outbound i inbound marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bank żywności

Uratujmy Święta [kampania Bank Żywności]

E-commerce

Nie wracamy do e-sklepów, które ładują się zbyt wolno