W czerwcu odbywały się liczne wydarzenia sportowe, a te – jak wiadomo – stanowią paliwo dla branży bukmacherskiej. Wykorzystaliśmy dane z badania gemiusAdReal, aby sprawdzić, jak firmy oferujące sportowe zakłady online kształtowały w tym czasie swoje strategie reklamowe. Któremu z wydarzeń towarzyszyła najintensywniejsza działalność reklamowa bukmacherów?
Analizie poddaliśmy aktywność reklamową marek oferujących zakłady sportowe w czerwcu 2023. W skali całego miesiąca liczba kontaktów reklamowych w branży bukmacherskiej wyniosła 1,3 mld, co przełożyło się na zasięg na poziomie 83% w populacji Polaków w wieku 7-75.
Najbardziej aktywnymi markami oferującymi zakłady sportowe były Fortuna oraz STS Zakłady Bukmacherskie. Ich Share of Voice w całej branży to aż 74%. Obie marki prowadziły swoje kampanie reklamowe zarówno w telewizji, jak i w internecie.
Spis treści
Marka Fortuna
Marka Fortuna wygenerowała w czerwcu 488 milionów kontaktów reklamowych (zasięg na poziomie 48%). 93% z nich miało miejsce w internecie (454 mln), natomiast aktywność w telewizji stanowiła zaledwie 7% (34 mln).
Marka STS Zakłady Bukmacherskie
Marka STS Zakłady Bukmacherskie wygenerowała w omawianym okresie 469 kontaktów
reklamowych, a jej działania reklamowe przełożyły się na 75% zasięgu w populacji – zdecydowanie
więcej, niż w przypadku marki Fortuna. Kampania telewizyjna STS odpowiadała za 20% wszystkich
kontaktów reklamowych (96 mln). Reszta należała do internetu – aktywność w digitalu wyniosła w
przypadku STS 373,8 mln kontaktów reklamowych.
Poza markami Fortuna i STS Zakłady Bukmacherskie kampanie w telewizji prowadziły również marki Superbet oraz Betclic. Żadna z analizowanych marek nie prowadziła w analizowanym okresie
kampanii radiowej.
TOP10 marek pod względem liczby kontaktów reklamowych
Poniżej przedstawiamy ranking TOP10 marek pod względem liczby kontaktów reklamowych w
czerwcu 2023.
Aktywność reklamowa branży a wydarzenia sportowe
W czerwcu da się zaobserwować trzy momenty wyróżniające się zwiększoną aktywnością reklamową marek z branży bukmacherskiej.
Najbardziej intensywnym jeśli chodzi o liczbę kontaktów reklamowych dniem był 3 czerwca, kiedy to miała miejsce gala KSW i walka Pudzianowski vs Szpilka. Branża zakładów sportowych wygenerowała wówczas ponad 98 milionów kontaktów reklamowych w telewizji oraz digitalu
Wysokie wyniki odnotowaliśmy również 10 czerwca (mecz Świątek vs Muchova w ramach French Open) oraz 20 czerwca (mecz reprezentacji Polski w piłkę nożną z Mołdawią).
Analiza pod kątem zasięgu
Analiza pod kątem zasięgu kształtuje się nieco inaczej, bo w tym przypadku rekordowe wyniki padły
10, 16 i 20 czerwca. Zwyżka 3 czerwca jest również widoczna, jednak znacząco mniej, niż miało to
miejsce w przypadku kontaktów reklamowych.
W przypadku każdego wydarzenia sportowego, które miało miejsce w czerwcu, najwyższy zasięg osiągała marka STS Zakłady Bukmacherskie. Najlepsze wyniki odnotowała 16 czerwca, a więc w dniu meczu reprezentacji Polski z reprezentacją Niemiec (33,1% populacji Polaków w wieku 7-75) oraz 20 czerwca, w dniu spotkania z reprezentacją Mołdawi (31,88%).
Są to również w omawianym okresie dni, kiedy każda z analizowanych marek osiągała najwyższe
zasięgi.