Działania marketingowe mają kluczowe znaczenie dla prowadzenia biznesu gastronomicznego. Pozwalają znaleźć nowych klientów, zbudować wierną społeczność stałych konsumentów oraz pomagają lokalowi wyróżnić się na tle konkurencji. Jak z sukcesem prowadzić marketing dla restauracji? Podpowiadamy!
Spis treści:
1. Jak prowadzić skuteczny marketing dla restauracji? Sprawdź rozwiązania!
1.1. Oferuj rabaty i promocje
1.2. Wykorzystaj media społecznościowe
1.3. Nawiąż współpracę z aplikacjami do zamawiania jedzenia online
1.4. Skorzystaj z usług specjalistów
2. Podsumowanie
Spis treści
Jak prowadzić skuteczny marketing dla restauracji? Sprawdź rozwiązania!
Solidna kampania marketingowa umacnia pozycję restauracji na rynku, pozwala nawiązać i utrzymać trwałe relacje z gośćmi. Dzięki niej klienci mogą poznać ofertę restauracji oraz dowiedzieć się o wydarzeniach lub zmianach w lokalu. Jakie działania należy podjąć, by dotrzeć do szerokiego grona konsumentów i utrzymać ich zainteresowanie?
Oferuj rabaty i promocje
Rabaty i promocje stanowią zachętę dla stałych oraz potencjalnych klientów do skorzystania z oferty restauracji. Zdarza się bowiem, że zniżka (np. na wybrane zestawy dań) może okazać się czynnikiem, który ostatecznie przekona konsumenta do wybrania lokalu.
Wykorzystaj media społecznościowe
Platformy mediów społecznościowych pozwalają na aktywne interakcje z odbiorcami i tworzenie zaangażowanej społeczność wokół lokalu. Za ich pomocą restauracja może również m.in. promować swoje menu lub oferty specjalne. Obecność lokalu w social mediach wpływa też na zwiększenie jego widoczności w sieci oraz wzmacnia tożsamości marki w świadomości klientów.
Nawiąż współpracę z aplikacjami do zamawiania jedzenia online
Dzięki aplikacjom do zamawiania jedzenia klienci mogą znaleźć i wybrać ofertę gastronomiczną w jednym miejscu (np. w telefonie). Do sprawdzonych aplikacji należy np. Apetilo, która daje dostęp do wielu lokali jednocześnie oraz pozwala na szybkie zamówienie wybranych dań.
Skorzystaj z usług specjalistów
Działania marketingowe dla lokalu można prowadzić samodzielnie lub powierzyć je fachowcom. Restaumatic oferuje szereg rozwiązań m.in. kampanie mailingowe, kampanie SMS, pozycjonowanie w Google czy też prowadzenie Facebooka.
Podsumowanie
Kampania marketingowa dla biznesu gastronomicznego powinna obejmować kompleksowe i przemyślane ruchy, które pozwolą lokalowi generować oraz zwiększać zyski. Pamiętajmy też, że restauracja musi elastycznie dopasowywać się do potrzeb i wymagań konsumentów, bo przecież to oni stanowią cel jej gastronomicznych działań.