IKEA PS 2017 to kreatywne rozwiązania do wnętrz dla wszystkich, którzy cenią wolność, niezależność oraz życie po swojemu. Launch kolekcji w Polsce promuje współpraca IKEA z zespołem Kroki i reżyserem Bartem Pogodą, w ramach której powstał utwór i teledysk „PS Freedom”.
Kroki to trzyosobowy skład, który w październiku 2016 zadebiutował na rynku „Stairs” oraz singlem „Eyes” promującym to wydawnictwo. Formację tworzą producent Szatt, wokalista Jaq Merner i basista Paweł Stachowiak. W swojej twórczości zespół umiejętnie łączy różne światy muzyczne – jazz, soul, indie rock i elektronikę.
Nietuzinkowa kolekcja wymaga równie niekonwencjonalnych metod prezentacji, dlatego zdecydowaliśmy się na nawiązanie wyjątkowej kolaboracji. Styl muzyczny, jaki tworzy zespół Kroki, jest niestandardowy – dokładnie tak jak kolekcja PS 2017, będąca dziełem 17 artystów z całego świata. Grupa reprezentuje w swojej twórczości wartości, którym hołduje nasza najnowsza kolekcja – wolność oraz niezależność – komentuje Małgorzata Jezierska, Specjalista ds. PR IKEA Retail w Polsce.
Utwór „PS Freedom” opowiada o wolności rozumianej jako życie po swojemu. Jego premiera miała miejsce 26 stycznia 2017 roku podczas eventu najnowszej kolekcji IKEA PS 2017
w warszawskim klubie Niebo.
Uwielbiamy eksperymenty i niestandardowe kooperacje – z tego też powodu chętnie zgodziliśmy się na współpracę z IKEA. Dzięki niej powstał utwór w pełni wyrażający nasze podejście do życia i tworzenia muzyki – wolność. Świat jest tak skonstruowany, że wszystko musi być nazwane, określone, skategoryzowane. My w swoich kawałkach rzucamy temu wyzwanie, mamy swój własny styl. O tym właśnie jest utwór powstały w ramach współpracy – podkreśla Jaq Merner, wokalista zespołu Kroki.
Reżyserem teledysku do piosenki „PS Freedom” jest Bart Pogoda.
Projekty, które nie kończą się powstaniem klasycznego filmu reklamowego, są zawsze dużym wyzwaniem. Tak też było w tym przypadku. Udało się nam połączyć trzy różne światy – design, muzykę oraz film. Ta wyjątkowa kolaboracja udowadnia, że nawet tak odrębne kategorie mogą się wzajemnie uzupełniać, tworząc jedną całość – komentuje reżyser.
Za koncept kreatywny dokumentu odpowiada agencja Kalicińscy.com, a produkcją zajęła się Fog Content Agency. Za całość działań PR odpowiada agencja Garden of Words, komunikację digitalową realizuje agencja Kalicińscy.com, a współpracą z influencerami kieruje agencja Hash.fm.