Hybrid.ai międzynarodowa firma z obszaru Adtech, specjalizująca się w nowoczesnych rozwiązaniach marketingowych wprowadza na polski rynek nowy format reklamowy w technologii InImage Ads, której mechanizm tworzy nowy placement umożliwiający emisję reklam na zdjęciach. Najnowsze rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję daje reklamodawcom możliwość dopasowania treści fotografii do danego przekazu reklamowego. Projekt AstraOne InImage Ads jest także odpowiedzią na wyzwanie przed którym stoją wydawcy – czyli coraz częstszego ignorowania przez użytkowników tradycyjnych placementów reklamowych.
Z obserwacji przeprowadzonych w latach 2018-2019 przez Hybrid.ai, wynika iż 80 proc. użytkowników, którzy odwiedzają strony internetowe, skupia swoją uwagę na zdjęciach i materiałach graficznych. Wraz ze swoistą wizualizacją Internetu rośnie także wartość reklamowa materiałów graficznych. AstraOne stanowi odpowiedź na problem monetyzacji i wykorzystania zdjęć, przez co staje się idealnym rozwiązaniem zarówno dla reklamodawców jak i wydawców. Technologia stworzona przez Hybrid.ai daje możliwość wykorzystania zupełnie nowej powierzchni reklamowej oraz rozwiązanie kwestii tzw. ślepoty banerowej – gwarantujących wysoki poziom tzw. viewability.
Z naszych obserwacji wynika, iż największym obecnie wyzwaniem dla branży reklamowej i wydawniczej jest tzw. viewability. Czyli parametr, który określa jaka część emisji reklam mogła być faktycznie zobaczona przez użytkownika. Nasza technologia stanowi rozwiązanie tego problemu, albowiem realizowane kampanie za pomocą AstraOne wykazały skuteczność na poziomie 100% viewability. tłumaczy Dmitriy Shevchenko Dyrektor Zarządzający CEE Hybrid.ai.
Technologia umożliwia także skanowanie zdjęć, czyli “picture recognition”, dzięki czemu realne staje się rozpoznawanie obiektów. Algorytm systemu rozpoznaje aktualnie ponad 5000 różnych obiektów w tym logotypy konkretnych marek, konkretnych celebrytów, twarze, mimikę, emocje oraz kontekst sytuacji przedstawianych na zdjęciach. Dzięki czemu technologia AstraOne InImage Ads jest w stanie zapewnić wyjątkowe możliwości targetowania kampanii reklamowych. Mogą być one targetowane na konkretne obiekty, wcześniej rozpoznane przez algorytm.
Główne znaczenie odgrywa bazujący na algorytmach prawidłowy dobór kontekstu zdjęcia, artykułu prasowego oraz grupy docelowej do treści, jak i kreacji. Dzięki czemu technologia AstraOne gwarantuje 100-procentowy brand safety realizowanych kampanii. – tłumaczy Dmitriy Shevchenko MD Hybrid.ai CEE.
Wejście na polski rynek rozwiązań AstraOne wpisuje się w globalny trend rozwoju technologii reklamowej w modelu In-Image. Z danych IAB wynika, iż strony internetowe z odpowiednio kontekstowo dobranymi materiałami graficznymi osiągają blisko 94 proc. więcej wyświetleń.
Polskie serwisy internetowe niezależnie od swojego profilu i zasięgu mogą dzięki AstraOne InImage Ads liczyć na zyskowne wykorzystanie bardzo atrakcyjnej przestrzeni strony internetowej zajmowanej przez zdjęcia i materiały graficzne. – mówi Shevchenko.
AstraOne jest już dostępna dla polskich reklamodawców. Rozwiązanie obecne jest od kilku miesięcy na europejskich rynkach reklamowych. Hybrid.ai zrealizował za pomocą swojej technologii In-Image kampanie reklamowe dla takich marek jak: Nike, KIA, Samsung, Volkswagen, Adidas, Volvo, Sony Pictures, Huawei, Fujifilm, Swatch, Subaru czy Gorenje.
Więcej informacji na temat projektu można uzyskać na specjalnej stronie internetowej: www.AstraOne.io
Link do galerii z przykładami kampanii InImage Ads (AstraOne):
***
Hybrid.ai to międzynarodowa firma specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach AdTech, która tworzy innowacyjne produkty i projekty dedykowane pod konkretne potrzeby klientów. W październiku 2017 roku Hybrid.ai postanowiła zadebiutować także na rynku polskim i otworzyła główne biuro europejskie w Warszawie.
Wśród klientów korzystających z rozwiązań dostarczanych przez hybrid.ai znajduje się wiele światowych marek, zarówno z segmentu FMCG, m.in. Pepsi, Red Bull, Nestle, jak i sklepy, np. Media Markt, czy giganci z branży motoryzacyjnej, jak Land Rover, Toyota, Lexus, Audi, Honda, Mazda, czy Michelin, a także agencje reklamowe, np. OMD, BBDO, Isobar czy ZenithOptimedia. Także firmy takie jak Google, Facebook czy Yandex współpracują z Hybrid.ai jako globalni partnerzy, co dodatkowo korzystnie wpływa na rozwój holdingu i rozszerzanie jej możliwości.